جمعه 2 آذر 1403 | Friday 22 November 2024

قانون اصلاح تبصره (1) ماده (688) قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات) مصوب 1375.3.2

‌قانون
اصلاح تبصره (1) ماده (688) قانون مجازات اسلامی (‌تعزیرات) مصوب 1375.3.2
‌ماده واحده - تبصره (1) ماده (688) قانون مجازات اسلامی (‌تعزیرات) مصوب 1375.3.2
مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح می‌گردد:
‌تبصره 1 - تشخیص اینکه اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست
شناخته می‌شود و نیز غیرمجاز بودن کشتار دام و دفع‌فضولات دامی و همچنین اعلام جرم
مذکور حسب مورد بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط
زیست و سازمان‌دامپزشکی خواهد بود.
‌تاریخ تصویب 1376.5.8
‌تاریخ تایید شورای نگهبان 1376.5.19

قانون مجازات اسلامی

قانون مجازات اسلامی 

مشارکت مردم  ( مدیران کار خانجات )و سازمان مردم نهاد وهمکاری بین بخشی  مدیریت دفتر محلی شهرصنعتی و محیط ریست ومقامات قضایی 

راهکار آموزشی درغیر اینصورت اجرای قانون مجازات اسلامی قانون تعین نموده است

------------------------------------------------

آقای مهدی فرقانی پور خدا قوت خسته نباشید

دوستداران و حافظان طبیعت ساوه و زرندیه

تشکل دوستدار محیط‌ زیست، حامیان صلح و پاسدار منابع طبیعی. جمعیتی مستقل, ملی, غیر دولتی و غیر انتفاعی با تابعیت ایرانی که در

چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

ساوه، شهرستان انار کشور

ساوه، شهرستان انار کشور

دست نوشته  :خانم سکینه منصوری

🌹 پیشنهاد به شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی ساوه

🌹 نامگذاری یکی از مکان ها و یا پارک های  شهر به نام  "انار"

🌹  نام گذاری مکان های شهری'  در هویت و معنا بخشی به شهر و مردمانی که در آنجا زندگی می کنند ' و در پیشرفت و آبادانی شهر ' نقش بسیار ارزنده ای دارد. 
🌹 ساوه از دیر باز با انار شیرین و مرغوب آن شناخته شده و شهرت جهانی دارد. بسباری از نویسندگان و جغرافی دانان به ساوه و محصول کشاورزی آن '  اشاره کرده اند و انار ساوه ' نامی آشنا برای مردم ایران و جهان است . ادوارد پولاک پزشک یهودی دربار ناصرالدین شاه در سفرنامه خود از انار ساوه تعریف و آن را بهتر از انار پیشاور می داند

🌹 با توجه به مطالب گفته شده' جا دارد یکی از مکان های مهم  از جمله پارک ' خیابان و یا ... با فضا سازی مناسب و بر اساس شاخص های لازم  چیدمان شهری '  در ساوه ' به نام " انار"  نام گذاری شود.  گر چه نماد انار  در میدان  شهرداری دیده می شود و تاثیر خوبی در شناساندن شهر دارد ولی باید گفت که میان نماد و نام میدان هیچگونه ارتباط و پیوند معنایی وجود ندارد و  نام گذاری یکی از مکان ها به نام انار  می تواند به  تقویت احساس تعلق ' هویت بخشی '  در ذهن و خاطره مردم و آرامش روانی و  تعیین جایگاه شهر ساوه در میان دیگر شهرهای  ایران کمک کند

سکینه منصوری

رواج فرهنگ کتاب وکتابخوانی محیط زیست

بین دانش اموزان روستاها بخش خرقان

توسط خیرین سازمان مردم نهاد 

 انجمن آبادگران  الویر خرقان

 انجمن آبادگران  الویر خرقان

دست نوشته : حاج مهدی فرقانی پور

 

 

نیاز سنجی  و نظر سنجی کارشناسی  بخش خرقان 

 توسط سازمان مردم نهاد جمعیت احیاگران آینده  بخش خرقان

سلام بر همه دوستان عزیز 
جلسه موسسین جمعیت احیاگران آینده خرقان روز دوشنبه 99/10/8 با حضور نماینده محترم شهرستان و هیات همراه  برگزار شد، 
دراین جلسه  ضمن معرفی اهداف و کارکردهای جمعیت ، مشکلات ومطالبات خرقان در 8 محور عمده فرهنگی اجتماعی،  اقتصادی،  آب و کشاورزی،  بهداشت و سلامت،  خدمات عمومی،  محیط زیست و منابع طبیعی،  امنیت و گردشگری که حاوی 74 مشکل بود در قالب یک جزوه مکتوب تقدیم نماینده محترم شد،  علاوه بر آن اصول وخط قرمزها ی حاکم بر رفتار و عملکرد جمعیت بیان گردید،  و در ادامه پیرامون موضوعات بهداشت وسلامت و تقویت درمانگاه و تامین آمبولانس متوفی بر،  حفاظت از محیط زیست به خصوص گیاهان دارویی بخش،  جلوگیری از ایجاد کارخانه سیمان در کنار معدن،   تقویت پاسگاه و امنیت بخش،  استقرار نمایندگی ادارات در بخش خرقان ،  نظارت جدی به پروژه های عمرانی که توسط پیمان کاران انجام می شود،  بازنگری در طرح هادی  و مستثنیات روستاها،  امور آب و چاره اندیشی دراز مدت درباره آن ،  توجه به امور فرهنگی وحمایت از افراد ی که در زمینه فرهنگ تلاش می کنند،  ترویج امور کشاورزی نوین و کشت های جایگزین،   مرمت قنوات و لوله گذاری به انهار،  حفاظت از مراتع وجلوگیری از چرای بی رویه،   حفاظت از میراث فرهنگی بخش،   پاسخگو یی درست و به موقع و حفظ کرا مت ارباب رجوع در ادارات شهرستان  بطور مفصل صحبت شد،   و ایشان هم قسمتی از اقدامات و برنامه ها را فرمودند و قول دادند نسبت  به موارد مطروحه پیگیری نمايند،   همچنین  اقدام جمعیت را مفید و موثر ارزیابی کرده و خواستار استمرار این جلسات شدند،

 

همایش هنرهای تجسمی با عنوان به رنگ انار در ساوه برگزارشد همایش هنرهای تجسمی با عنوان به رنگ

مدیر اجرایی سرکار خانم مرضیه رمضانی دایی زاده مرحوم حاج حسن جراحی زاده 

ساکن کشور انگلستان

نخستین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی انار و توسعه پایدار

جمعه شب در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد.

- معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه در این جشنواره، گفت:

ما باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و از آنان در جهت آسایش و خدمت به خودمان استفاده نماییم. -

"علی محمد گلستانی فرد" با اشاره به سرمازدگی سال گذشته و خشک شدن درختان انار باغداران ساوه ای، افزود: سرمازدگی باعث نابودی درختان شد و باغداران باید با تبدیل این تهدید به فرصت ...



کاشت قلمه انار توسط هنرمندان تجسمی ایران در ساوه وکلنگ احداث موزه در بادست غرب دریایچه مصنوعی ساوه انجام شد....



1378/8/26

 

استاد داود کاوه ساوجی

استاد داود کاوه دبیر خط دبیرستانهای شهرستان ساوه هنرمند   وافتخارساوجیان ساوه ای


 

 معرفی صنایع دستی در ساوه 

دست نوشته  :خانم سکینه منصوری

🌹 صنایع دستی در ساوه نیاز به حمایت دارد
🌹 سوغات ساوه چیست؟ 

مهندس سید جواد شیخ الاسلامی ساوجی

مهندسی کشاورز ی

ازکشور آلمان همسرش آلمان ی متخصص انژری خورشیدی در ساوه

مهندس سید جواد شیخ الاسلامی ساوجی

 

 

http://www.telewebion.com/episode/1757795 

مهندس سید جواد شیخ الاسلامی ساوجی مهندسی کشاورز ازکشور آلمان همسرش آلمان ی متخصص انژری خورشیدی در ساوه ..

سید جواد شیخ الاسلامی - یه لقمه نون حلال - 02 بهمن 1396

سلمان ساوجی خواجه جمال‌الدین سلمان بن خواجه علاءالدین محمد

سلمان ساوجی

چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷سلمان ساوجی

خواجه جمال‌الدین سلمان بن خواجه علاءالدین محمد معروف به سلمان ساوجی (زاده ۷۰۹ (قمری) – درگذشتهٔ ۷۷۸ (قمری) – ساوه) از شاعران اوایل قرن هشتم هجری است. وی از بزرگترین قصیده‌سرایان و غزل‌گویان ایران است. پدرش خواجه علاءالدین محمد اهل قلم بود.
یکی از دلایل عمدهٔ شهرت سلمان، در قصیدهٔ مصنوعی به نام بدایع الاسحار است که در روزگار جوانی و در مدح غیاث‌الدین محمد وزیر سروده‌است. سلمان این قصیده را به تقلید از سید ذوالفقار شیروانی و قوای گنجه‌ای سرود. در آن زمان این شاعر حدود بیست و شش یا بیست و هفت ساله بود.

شعر

سلمان تحصیل کمالات کرد و سخن‌پردازی‌های او تنها از روی قریحه و ذوق نبود. در اوایل عمر خواجه غیاث‌الدین محمّد وزیر سلطان ابوسعید بهادر (۷۱۶–۷۳۷) را در قصاید خود مدح کرد و سپس شیخ حسن بزرگ از سلسله جلایریان و سلطان حسین جلایر و سلطان اویس جلایر را مدح گفت، او مدّت چهل سال در سفر و حضر و تبریز و بغداد مداحی آن خانواده را نمود. سلمان در درجهٔ اوّل قصیده‌سراست و می‌توان او را از آخرین قصیده‌سرایان معروف ایران پیش از صفویان دانست. سلمان در تغزل و عاشقانه‌ها نیز زبردست بود و از این جهت مورد توجه قرار گرفت. ابیات زیر از اوست:

باد نوروز از کجا این بوی جان می‌آورد        جان من پی تا به کوی دلستان می‌آورد
ورنه اقلیم فلک شکرانه این مژده را           مسرعان عالم علوی به رسم مژده خواه

سلمان ساوجی در شعر زیر به داستان توطئهٔ منصور اشاره دارد که ابومسلم را از مرو به بغداد طلبید و او نرفت، منصور سوگندها خورد و عهدها گرفت که او را آزاری نرساند و ابومسلم از مرو به نیشابور و از آنجا به ری شد. مؤلّف مجمل‌التواریخ می‌نویسد: «چون به ری رسید، رای و خرد آنجا بگذاشت و به همدان شد» و سرانجام به بغداد رفت و به امر منصور کشته شد.

آنکه می‌انداخت سر چون خیمه بر گردن به ری        شد اسیر خواری و مستوجب چندین عذاب
کرد رو بر آسمان کای آسمان تدبیر چیست               آسمان گفتش «ترکت الرای بالری» در جواب

در منابع به موسیقی‌دانی او اشاره نشده، لیکن رامشییان و موسیقی‌دانان او را گرامی می‌داشتند. دوبیتی او که دربارهٔ کاسه‌نوازی مراغی سروده بر این پایه‌است:

آوازهٔ کاسهٔ تو این بنده شنید                وز طبع لطیفش به نواها برسید
این کاسهٔ دیده‌ای که بیننده ز ماست        تا کاسهٔ دیده هست مثل تو ندید

سلمان گذشته از قصیده و غزل؛ ترجیع‌بند‚ ترکیب‌بند‚ قطعه‚ مثنوی و رباعی نیز گفته‌است:

بوستان بر دوستان افشاند از این بهجت نثار        آسمان بر آسمان انداخت زین شادی کلاه

او همچنین در تصوف نیز اشعاری دارد:

گر سر و ترک کلاه فقر داری ای فقیر                    چار ترکت باید اول تا رود کارت به پیش
ترک اول ترک مال و ترک ثانی ترک جاه                  ترک ثالث ترک راحت ترک رابع ترک خویش

سلمان ساوجی از جمله شاعرانی است که وصف طبیعت را با حرکت و حیات همراه کرده‌است و به اصطلاح به عناصر بی‌جان. شخصیت و خصایص انسانی بخشیده‌است. او به این شیوه بسیاری از وصف‌های خود را سرشار از زندگی و پویایی و حرکت کرده‌است. اغلب تشخیص‌های او در شکل تفصیلی و با نوعی بیان روایی همراه است.

آثار

بسیاری از شعرهای سلمان ساوجی در مدح شیخ حسن و همسرش دلشاد خاتون و سلطان‌اویس سروده شده. او دو مثنوی یکی موسوم به «جمشید و خورشید» و دیگری «فراق‌نامه» دارد:

    • جمشید و خورشید در ۷۶۳ قمری به پایان رسید
    • فراق‌نامه در ۷۷۰ قمری به پایان رسید

پایان زندگی

سلمان در آخر عمر از نظر جلایریان افتاد و در ساوه انزوا جست و سرانجام در دوشنبه دوازدهم صفر ۷۷۸ هجری قمری در زادگاه خود درگذشت.
منبع:ویکی‌پدی

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group