نخستین دوره مسابقات جهانی زورخانه ای ۲۰۲۴ در بخش تیمی با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، نخستین دوره مسابقات جهانی زورخانه ای که به میزبانی اصفهان در. حال برگزاری است با قهرمانی تیم ایران در بخش تیمی به پایان رسید.
در پایان رقابت های تیمی که ظهر امروز به پایان رسید، تیم ایران با ۲۵۷ امتیاز و با اقتدار به قهرمانی رسید، تیم آذریایجان با ۱۸۵ امتیاز دوم شد، عراق با ۱۷۰ امتیاز بر جایگاه سوم ایستاد و تاجیکستان ۱۵۰ امتیازی نیز مشترکا در کنار عراق قرار گرفت.
تیم های افغانستان، نپال، لهستان پاکستان، سریلانکا، بلاروس، سوریه، هند، لیتوانی، تانزانیا و روآندا رتبه های بعدی به خود اختصاص دادند.
ضرب نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای ۲۰۲۴ در ...
مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای ۲۰۲۴ با حضور ۲۲ کشور در اصفهان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای ۲۰۲۴ با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفهای وزارت ورزش و جوانان، احمد نامنی مدیر امور مشترک فدراسیونهای وزارت ورزش، حجه الاسلام مستجاب الدعواتی پیشکسوت ورزش باستانی، سیدمهدی صدری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون زورخانه ای و ورزشکاران و علاقمندان ورزش در سالن پیروزی برگزار شد.
۲۲ کشور از جمله نپال، تاجیکستان، تانزانیا،ازبکستان، سری لانکا، روآندا، پاکستان، سوریه، لیتواتی، هند، هلند، ایران، عراق، فلسطین ، استونی، اندونزی و ... در این دوره شرکت کردند.
در این مراسم از حجةالاسلام مستجابالدعواتی پیشکسوت رشته ورزش باستانی و کشتی پهلوانی کشور که بیش از ۹۰ سال در این فعال بوده و صاحب زنگ از درب بالاترین درجه این رشته را دارا است تجلیل شد.
ضرب نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای ۲۰۲۴ در ...
ضرب نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای ۲۰۲۴ در ...
علی جلیلجو کاپیتان تیم ملی زورخانه ای ایران در پایان اجرای خود در رشته چرخ تیز از تیم ملی خداحافظی کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی جلیلجو کاپیتان تیم ملی زورخانه ای کشورمان در پایان آخرین اجرای خود در رشته انفرادی چرخ تیز با بوسیدن شش گوشه گود زورخانه و رخصت از تمامی بزرگان خود از تیم ملی خداحافظی کرد.
کاپیتان تیم ملی که به مدت ۱۰ سال پیراهن ایران را بر تن داشت در تمامی این سالها قهرمان آسیا در بخش تیمی و همچنین چرخ تیز بوده است.
انتهای پیام
نویسنده :
الهه مولادوست
خدمات ایران به اسلام از ساوه به هندوستان توسط پهلوان یوسف ..
یوسف عادلشاه ساوه ای ایرانی
غزنویان افراد ایرانی هستند که دین مقدس اسلام از طریق سندبه کشور هندوستان بردند...
پس از اکران در ایران، نسخه آمریکایی «تاوان» ساخته میشود
به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی «تاوان» محصول مشترک ایران و فنلاند به کارگردانی رامین سهراب و تهیهکنندگی محسن صرافی و رامین سهراب به تازگی در سینماهای کشور اکران شده است.
این فیلم سینمایی اولین تجربه سهراب در سینمای ایران به حساب میآید که برای اولین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر با عنوان «لایههای دروغ» به نمایش درآمد و با نظرات ضد و نقیض بسیار روبرو شد.
حال پس از گذشت بیش از دو سال از اولین نمایش این فیلم سینمایی در ایران، به بهانه اکران عمومی «تاوان» گفتگویی با محسن صرافی داشتیم که در ادامه مشروح این گفتگو را از نظر میگذرانید:
فیلمهای اکشن بسیار کمی در سینمای ایران ساخته میشوند و به همین دلیل ساخت فیلم اکشن با ریسک بالایی همراه است. چه جذابیتی در «تاوان» بود که شما را برای تهیه این اثر مجاب کرد؟
واقعیت این است آنچه که انگیزه ساخت «تاوان» شد، فیلمهایی بود که رامین سهراب پیش از این در خارج از ایران کار کرده بود و از آنجا که سینمای اکشن نیز برای من سینمای جذابی است تصمیم گرفتیم فیلمی اکشن برای نوجوانان و جوانان تهیه کنیم و با این فیلم به نوعی حیات این ژانر در ایران را حفظ کنیم.
ساخت فیلم اکشن بیش از هر فیلم دیگری ریسک و هزینه دارد و از آنجا که «تاوان» در ایران و فنلاند ساخته شده هزینه تولید آن به مراتب بالاتر از دیگر فیلمهای همدوره خود است. طبیعتاً در سیلاب فیلمهای کمدی فقط با هزینه شخصی امکانپذیر بود که این فیلم را بسازیم چون این ژانر علاقهمندانی دارد و علاقهمندان به این ژانر فرصت پیدا نکردهاند که بتوانند خودشان را ابراز کنند. ظرفیت اکشن در سینمای ایران بسیار بالاست اما با تأسف فراوان ما به فیلمهای کمدی دچار شدهایم و میدانم سینماگران بسیاری هستند که میخواستند فیلمهای اکشن کار کنند ولی به دلیل اینکه ساخت فیلم اکشن نیازمند سرمایه بالایی است از ساخت آن منصرف شدهاند.
با توجه به مصائبی در تولید و اکران این فیلم تجربه کردید، آیا باز هم به سراغ ژانر اکشن میروید؟
قطعاً با ساخت یک فیلم و روند سختی که این فیلم طی کرد از ساخت اثر اکشن منصرف نشدهام و همین الآن هم مشغول کار بر فیلمنامهای اکشن هستیم.
برای ساخت فیلم اکشن باید ظرفیتهای موجود در ایران را بشناسیم، سلیقه مخاطبان را باید در نظر داشته باشیم و لازم است کارگردان اثر در جامعه ایران تنفس کند و نبض تماشاگر را در دست داشته باشد و حتماً از بازیگرانی استفاده کند که مورد توجه مخاطب ایرانی باشد.
فیلم تازهای که برای ساخت در نظر دارید، در چه مرحلهای است؟
این فیلم هم با کارگردانی رامین سهراب ساخته میشود و فیلمنامه آن در خارج از کشور در حال نگارش است. هنوز تصمیم نگرفتیم که این فیلم در ایران ساخته شود ولی از آنجا که رامین سهراب عاشق ایران است و ما هم علاقه داریم برای مخاطب ایرانی فیلم بسازیم در تلاش هستیم تا فیلمنامه این اثر را بومی کنیم و سعی داریم به شکلی دراماتورژی این اثر را انجام دهیم که ساخت آن در ایران امکانپذیر باشد.
رامین سهراب به تازگی پیشنهادی برای بازسازی «تاوان» در کشور آمریکا دارد که احتمالاً نسخه آمریکایی این فیلم را به زودی خواهد ساخت چراکه فیلمنامه اصلی «تاوان» تفاوت بسیاری با نسخه اکران شده آن دارد و روابط علت و معلولی و مسیر پیشروی قصه کاملاً منطقی و دقیق طراحی شده بود ولی متأسفانه فیلمنامه اولی این اثر را نپذیرفتند و از همان ابتدا اجازه ندادند این فیلم بر اساس الگوی درست فیلمهای اکشن قصه خود را روایت کند. البته باید بگویم که این موانع مربوط به وزارت ارشاد نمیشد و ارگانهای دیگری بودند که اجازه ندادند این فیلم مسیر درست فیلمهای اکشن در همه جای دنیا را طی کند.
با توجه به تجربهای که در ساخت و اکران «تاوان» داشتید، چه آیندهای برای سینمای اکشن در ایران پیشبینی میکنید؟
به نظر من سینمای اکشن در ایران به هیچوجه نمیتواند به درستی شکل بگیرد چراکه در فیلمهای اکشن همیشه باید یک پاشنه آشیل طراحی کرد تا قهرمان قصه را وارد چالش کند و او معضلات را از بین ببرد. اگر در دهه ۶۰ و ۷۰ فیلمهای اکشن خوبی با بازی جمشید هاشمپور داشتیم به این دلیل بود که در این فیلمها شاهد پلیس خرابکار هم بودیم اما امروز اصلاً اجازه نمیدهند که شما قصهای بنویسید که در آن یک شخصیت پلیس خرابکار یا منفی وجود داشته باشد و همین وضعیت باعث میشود که ما نتوانیم روایتمان را بر اساس الگوی فیلمهای اکشن در دنیا پیش ببریم و مجبور هستیم قصههای دیگری طراحی کنیم که بعضاً به دلیل بسته بودن دست نویسنده یا قصهها تکراری میشوند یا قابل پیشبینی هستند.
اگر در سینمای هالیوود شاهد رونق سینمای اکشن هستیم و فیلمهای خوبی در این ژانر ساخته میشود به این دلیل است که در فیلمهایشان اجازه دارند شخصیتهای پلیسی طراحی کنند که سر خود عمل میکنند و همین رفتار پلیس قصههای بسیاری را شکل میدهد اما در کشور ما این اجازه وجود ندارد.
چرا عنوان فیلم را از «لایههای دروغ» به «تاوان» تغییر دادید؟
عنوان «لایههای دروغ» ترجمهای از عنوان خارجی این اثر است. به نظر من در یک فیلم باید برای همه چیز یک منطق وجود داشته باشد و من فکر میکنم منطق اسمگذاری فیلم هم باید بر اساس داستان آن باشد.
در فیلم با وجود عنوانی که داشت هیچ دروغی نداشتیم و این عنوان مربوط به نسخه اولیه قصه این فیلم میشد و چون در برندینگ بینالمللی نباید عنوان فیلم تغییر کند و ما هم برای پخش فیلم در جشنواره کن در قالب پلتفرم فرانتیرز این فیلم را پخش کردیم دیگر امکان تغییر عنوان را نداشتیم اما من معتقد بودم که عنوان فارسی «لایههای دروغ» برای فیلم مناسب نیست و فکر میکنم «تاوان» عنوان منطقیتری است.
آیا از شرایط اکران رضایت دارید؟
به هیچوجه رضایت ندارم، اصلاً اکرانی به معنای دقیق وجود ندارد و فقط شبیه به رفع تکلیف است که من آن را یک شوخی نامناسب با فیلمساز و تهیهکننده میدانم.
الآن هزینه تبلیغات به قدری بالا است که فقط برای سه روز اول اکران ما یک میلیارد تومان هزینه کردیم ولی با وجود این تبلیغات سانسهای ظهر و دیگر زمانهای نامناسب اجازه نمیدهد که «تاوان» امکان فروش داشته باشد.
من سینمادار را درک میکنم و میدانم که به دلیل تحریمها ادوات و ملزومات پخش سخت تهیه میشوند و هزینه نمایش فیلم بسیار بالا است ولی باید برای فیلمهایی چون «تاوان» هم چند سانس خوب در نظر بگیرند تا این فیلمها هم امکان دیده شدن داشته باشند. متأسفانه نه تنها سانسهای مناسبی به این فیلم نمیدهند بلکه پوستر «تاوان» را هم در معرض دید قرار نمیدهند و حتی هنوز اجازه استفاده از استرابردهای سطح شهر هم به من داده نشده است و با وجود هزینه یک میلیارد تومانی برای تبلیغات هیچ شرایط خوبی فراهم نشده است و کارشکنیهایی که وجود دارد امکان دیده شدن فیلمهایی اینچنین را نمیدهد.
البته این یک اتفاق درون خانوادگی است و اختلافات درون خانواده است که این شرایط را فراهم کرده اما من ترجیح میدهم با توجه به اینکه «تاوان» اولین تجربه سینمایی من است وارد این دعوا نشوم و حرف بیشتری نزنم. به هر حال صاحب اصلی هر فیلم تماشاگران آن هستند و معتقدم که این فیلم به محض ورود به پلتفرمها بیشتر دیده میشود.
به گزارش ایکنا، اولین جلسه از سلسلهجلسات با عنوان «محفل انس با قرآن کریم و اهل بیت(ع)» همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) به همت هیئت متوسلان به امام حسن مجتبی(ع)، موسسه فرهنگی قرآن و عترت احسان و همچنین اصحاب قرآنی شهرستان ساوه برگزار شد.
در این جلسه که با حضور پیشکسوتان قرآنی شهرستان ساوه و قاریان و حافظان قرآن برگزار شد، مرتضی کرمی، محمد جلیلیان و ابراهیم احمدی، سه قاری ممتاز، همچنین محمدمهدی اسدی، قاری نونهال به تلاوت پرداختند.
مرتضی رستمپور، پیشکسوت قرآنی استان مرکزی در گفتوگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه از این عنوان برای نخستین بار در ایران و جهان اسلام استفاده میشود، گفت: این طرح با همکاری سیدمهدی مقیمی از فعالان قرآنی استان مرکزی اجرایی شده است.
رستمپور تصریح کرد: دومین جلسه این محفل نورانی در بیت امام حسن مجتبی(ع) و در شب عرفه برگزار خواهد شد. امید است با این طرح و با پیروی از کلام وحی و اهل بیت(ع) بتوانیم قدمی شایسته در پیشبرد اهداف و دغدغههای مقام معظم رهبری بردادیم.
متخصصان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با کمک فناوری لیزر از گاز گلخانهای متان، سوخت پاک هیدروژن تولید کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، فناوران دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شدند با استفاده از فناوری لیزر از گاز گلخانهای متان، سوخت پاک هیدروژن تولید کنند.
بر اساس این گزارش، از این سوخت در صنایع مختلفی، چون پالایشگاهی، خودروسازی، الکترونیک و فضایی استفاده میشود.
نام تعداد 570 نفراز شهدای شهرستان های ساوه و زرندیه
حک شده درپشت درب باب الرس شریف حضرت عباس علیه السلام کربلا معلی
روی ورق فلزی حک شده توسط CNC
{دستگاه سی ان سی، یکی از پرکاربرد ترین و پیشرفته ترین ماشین آلات امروزی در صنایع گوناگون بوده و از آن جهت حکاکی و برش متریال هایی چون فلز و چوب به کار برده می شود. CNC مخفف عبارت Computer Numerical Control است و به معنای کنترل عددی کامپیوتری می باشد.}
ساخت باب الرأس شریف حرم حضرت عباس علیه السلام در کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی استان اصفهان و توسط مشارکت هدایای نقدی و غیرنقدی خانواده های شهدا وخیرین مردم شهرستان ساوه و زرندیه
انجام گفته است
ینابر گفته حاج ابوالفضل زنجانی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوه
کل براورد یک ونیم ملیاد ونیم تومان با هفتصد وهشتاد میلیون تومان ساخته
مقدار همان 3/25 سه کیلو ودویست وپنجاه کیلو طلا جمع اوری شده
ذوب تموده شد ه و در ساخت درباب الرس شریف حضرت عباس علیه السلام مورد استفاده قرارگرفته شده است .
به یادگار
مردم خیر به جاگذاشتن
جهت کسب اطلاعات بیشتر ارایه نظرات ومشارکت در طرح ها
-احسان به عناب مقدسه (کشاورزی دامداری و...)
- بنای نور( نقد واقساط)
- قالی یافی
ستاد توسعه ویازسازی عتبات عالیات شهرستان ساوه شماره تماس
086-42216949
WWW.SAVEH-ATABOT.IR
مردم ساوه سه میلیارد ریال به بازسازی عتبات عالیات کمک کردند
در مسابقات کشوری شنا بزرگسالان جام آزاد سازی خرمشهر که در استخر ۵۰ متری نگین تهران مورخه جمعه ۱۱ خرداد برگزار شد شناگر ساوجی( شهرام نگارشی ) موفق به کسب یک مدال طلا در ۵۰ آزاد و یک نقره در رشته پروانه شد.
سکه های ضرب ساوه در گذر زمان از مجموعه شخصی شهرام نگارشی.
آقای شهرام نگارشی ساوه ایدرود سال ۱۹۰۲ مصادف بود با تولید چراغها نفتی توسط شرکت هاساگ المان که در همین سال سفر دوم مظفرالدین شاه به اروپا آغاز شد در بازدید از صنایع المان شرکت این چراغ رو به دربار ایران به المان صنعت قوی المانی هدیه داد لازم به ذکر هست در اون زمان در ایران هیچگونه بخاری نفتی نبوده و این تحفه خاصی برا دربار بوده دو سال بعد یعنی سال ۱۹۰۴ میلادی مصادف با ۱۲۸۳ شمسی دربار این چراغ رو به اسیابانی در سنگلج تهران که ارتباط نزدیکی با دربار داشته هدیه داده بعد فوت آسیابان چراغ بدست دست یکی از اهالی یزد میرسه هفته قبل موفق به خرید این چراغ از وارث شدیم لازم به ذکر هست نمونه این چراغ هاساگ داخل مجموعه هیچ مجموعه داری در اروپا و حتی نت نیست و منحصر به فرد هست اقدام شایسته ای نسبت به جمع آوری بیش از ۵۰۰ نوع چراغ نفتی و سکه ها ی یضرب ساوه در گذر تازیخ 7000 ساله ساوه /سکه شاهرخ ...بعنوان یک موزه بی نظیر در سطح استان مرکزی وکشوری میتوان ایجاد جلب تویست درساوه وشهرستان های ساوه وزرند ... باشد نیاز به حمایت فرمانداری سازمان میراث فرهنگی ساوه وشهرداری ساوه .....دارد
تصویری ببینید بسیار قدیمی از ورزشکاران و کشتیگیران جوان ساوجی در کنار کهنه سواران و پهلوانان پیشکسوت ورزش باستانی شهر ساوه. تصویر از ورزشگاه تختی سال ۱۳۵۲ خورشیدی گرفته شده است. 📜افراد حاضر در این تصویر ایستاده از چپ: حاج سیف الله جوکار مرحوم حاج حسین اخلاقی(هادیان) سرکار استوار رضایی حاج حسن چوبداران فرماندار وقت ساوه حسین ثمری خلج مرحوم محمد چوبداران محمد هدایی عیوض صفایی غلامحسین نادری محمود حسنپور مرحوم شعبان سلیمی عزیز صفا 📜و اما نشسته از چپ حاج رضا صبوحی مرحوم حمید نوابی حاج ابوالقاسم قنبری اسماعیل چوبداران مرحوم سید قنبر شاهرخ مرحوم سید مهدی شاهرخی حاج نصرالله لطیف علی واحدی مرتضی محمدپور عباس لایقی محمد حبیبی