عیدتان قربان مبارک، امروز سالگرد رحلت بزرگ خاندان حاج حسن مطهری بازاری متدین خیر مسجد سای می باشد ، برای شادی روحش فاتحه با صلوات
ابوالفضل مطهری
خلاصه واقعه غدیر خم
در سال دهم هجرت، رسول خدا (ص ) به حج رفت و احکام آن را به مردم آموزش داد. به هنگام بازگشت از مکه، در استراحتگاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خدا مردمان را گرد آورد و در آن مجمع سترگ، امام علی علیه السلام را به جانشینی خود به آنان شناساند و فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست». البته جانشینی علی علیه السلام سالها پیش در مکه و در جمع خاندان هاشم انجام گرفته بود، ولی در غدیر، به اطلاع عموم رسید.
واقعه غدیر خم از مهمترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) هنگام بازگشت از حجةالوداع در ۱۸ ذیالحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امام علی (علیهالسّلام) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میانشان بودند، در آنجا با امام علی (علیهالسّلام) بیعت کردند. (ادامه)
مکن (مفرداتقرآن)
مَکْن (به فتح میم و سکون کاف) از واژگان قرآن کریم به معنای مکان است. افعالى از «مكن» مشتقّاند (اَمْكَنْ، مَكَّن، تَمَكُّن و ...) كه همه به معنى قدرت، اقتدار و قدرت دادن به كار میروند؛ احتمال هست كه اصل همه «كون» باشد. (ادامه)
جمع آوری : محمد شرافت
به شهادت روایات تاریخی، بیشتر پیامبران از کانون خاورمیانه برخاستهاند لذا گاهی سۆال میشود که آیا همین مسئله دلیل بر این نیست که در میان کشورهای اروپایی یا شرق آسیا پیامبری ظهور نکرده است؟
در پاسخ به سۆال یاد شده، توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:
یک: یکی از لوازم نبوت عامه این است که هیچ مردمی بدون راهنما نیستند و ممکن نیست خداوند ملتی را بدون رهنما رها کند زیرا خدا مربی و مدبر انسان است و انسان مسافری است که عوالمی را پشت سر گذاشته و عوالمی پیش روی دارد انسان بدون راهنمایی وحی نمیداند از چه عوالمی آمده است و به کدام عوالم میرود قرآن کریم در این مورد میفرماید هیچ امتی بدون پیغمبر و راهنما نخواهد بود «ان من امة الاخلا فیها نذیر» [1] امکان ندارد جمعیتی در منطقهای زندگی کنند و خداوند برای آنان راهنما نفرستد خداوند مردم را خواه موحد و خواه غیر موحد از نبوت جدا نمیکند اصولاً نبوت از بشریت جدا نمیشود یعنی ممکن نیست در عصری یا نسلی در سرزمینی گروهی زندگی کنند و برای آنان نبوت نباشد و ممکن نیست جامعه بشری را بیافریند و وحی و سروش غیبی را خلق نکند زیرا جامعه بدون وحی حیات انسانی نخواهد داشت. انفکاک بشریت و نبوت ممکن نیست یا خود پیغمبر در یک جامعه معین به سر میبرد و یا نماینده و جانشین او و یا کتاب و تعالیمش.
دو: ما از سرگذشت بسیاری از پیامبران خبر نداریم، پس هرگز نمیتوانیم به طور قاطع بگوییم که تمام پیامبران در فلان منطقه بودهاند: «وَ رُسُلاً قَدْ قَصَصْناهُمْ عَلَیْکَ مِنْ قَبْلُ وَ رُسُلاً لَمْ نَقْصُصْهُمْ عَلَیْکَ؛ [2] و پیامبرانی که سرگذشت آنها را پیش از این، برای تو باز گفتهایم و پیامبرانی که سرگذشت آنها را بیان نکردهایم.» خصوصاً با توجه به تعداد زیاد انبیاء که در روایات به آنها اشاره شده است: پیامبر خدا (ص) فرمودهاند: «خداوند متعال یک صد و بیست و چهار هزار پیامبر آفرید.» [3]
سه) بسیاری از رسولان، وظیفه تبلیغی داشتهاند. راوی از پیامبر (ص) میپرسد که چند پیامبر از بین پیامبران، مرسل بودهاند و پیامبر (ص) در جواب میفرماید: سیزده نفر. [4] با این حساب روشن است بسیاری از انبیاء، مطالب پیامبر مرسل را تبلیغ میکردهاند. همانگونه که حضرت لوط (ع) در زمان حضرت ابراهیم (ع) وظیفه تبلیغی داشته است. پس طبیعتاً اسم رسول مرسل بیشتر باقی میماند؛ و ما نمیتوانیم با توجه به منطقه زندگی پیامبر مرسل، وجود پیامبران را در آن منطقه منحصر بدانیم. چون روشن شد که پیامبران مرسل عدهای را به نواحی دیگر اعزام میکردهاند.
چهار) سنت الهی این است که به مرکزیت توجه نموده و سخن خود را از مرکز سرزمینها، منتشر کند: «وَ ما کانَ رَبُّکَ مُهْلِکَ الْقُری حَتَّی یَبْعَثَ فی أُمِّها رَسُولاً یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِنا؛ [5] و پروردگار تو هرگز شهرها و آبادیها را هلاک نمیکرد تا اینکه در کانون آنها پیامبری مبعوث کند که آیات ما را بر آنان بخواند.» پس طبیعی است که با توجه به مرکزیت خاورمیانه، عمده پیامبران مرسل، در این ناحیه زندگی کرده باشند. به هر حال امر قطعی این است که خدای متعال عادل است و بدون اتمام حجت بر هیچ بشری، او را عذاب نمیکند و در آیه بالا به همین امر اشاره شده است.
با توجه به آنچه گذشت میتوان گذشت:
آیت الله جوادی در پاسخ به این سۆال میفرمایند: «این که در غرب پیامبری ظهور کرده است یا نه باید گفت ممکن است در آن قسمتها جمعیتی نبوده و یا اگر بوده ما دلیلی نداریم که خداوند برای آنها انبیایی نفرستاده است چون همه انبیایی که آمار و نامشان در جوامع روایی هست تنها نام بعضی در قرآن ذکر شده است خدای سبحان میفرماید: (منهم من قصصنا علیک و منهم من لم نقصص علیک؛ [6] ما پیش از تو رسولانی فرستادیم سرگذشت گروهی از آنان را برای تو باز گفته و گروهی را برای تو بازگو نکردهایم) لذا شاید در غرب نیز انبیایی بودهاند که در قرآن قصه آنان نیامده است و علت عدم ذکر نام و قصه آنان در قرآن این است که کتاب و آثار تبلیغی آنها برای مردم مشرق زمین و خاورمیانه اصلاً آشنا نبود» [7]
تفسیر موضوعی قران مجید / آیت الله جوادی آملی /جلد 6 ص 95
باید راهی ورای حس و عقل باشد که بتوان از آن برای هدایت مردم استفاده کرد اما فعلیت یافتن هدایت افراد مشروط به دو شرط است: یکی آنکه خودشان بخواهند از این نعمت الهی بهرهمند شوند، دوم آنکه دیگران موانعی برای هدایت آنان فراهم نکنند و محروم ماندن بسیاری از مردم از هدایت انبیاء در اثر سوء اختیار خودشان بوده است چنانکه محرومیت بسیاری دیگر در اثر موانعی بوده که دیگران در راه گسترش دعوت انبیاء بوجود آورده بودند؛ و پیامبران خدا همواره برای برداشتن این موانع میکوشیدند با دشمنان خدا و به ویژه زورمندان و مستکبران به ستیز برمیخواستند بسیاری از ایشان در راه ابلاغ رسالت الهی و هدایت مردم جان خود را فدا کردند.
نکته قابل توجه اینکه ویژگی اختیاری بودن حرکت تکاملی انسان ایجاب میکند که همه این جریانات به صورتی انجام یابد که زمینه حسن یا سوء انتخاب برای طرفین حق و باطل فراهم باشد مگر اینکه تسلط زورمندان و اهل باطل بجایی برسد که راه هدایت دیگران را به کلی مسدود کند و نور حق و هدایت را در جامعه خاموش سازند در این صورت خدای متعال از راههای غیبی و غیر عادی طرفداران حق را یاری خواهد کرد اگر چنین موانعی بر سر راه انبیاء نمیبود دعوت ایشان به گوش همه جهانیان میرسید و همگی از نعمت هدایت الهی به وسیله وحی و نبوت بهرهمند میشدند پس گناه محرومیت بسیاری از مردم از هدایت انبیاء به گردن کسانی است که جلو گسترش دعوت ایشان را گرفتهاند. [8]
فرآوری: شکوری_شبکه تخصصی قرآن تبیان
این سازمان در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایهگذاری شد. اندکی بعد، ازبکستان هم به این سازمان پیوست و این سازمان رسماً به «سازمان همکاری شانگهای» تغییر نام د
سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سهشنبه، اولین بار به عنوان رئیس جمهور نهمین عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، در بیست و سومین نشست سران این سازمان مهم منطقهای، بزرگترین ظرفیت کشورهای عضو برای وحدت و صلحسازی را ظرفیت تمدنی آنها دانست و اظهار داشت: اینک که این قاره کهن دوباره سربرآورده باید با تکیه بر اخلاق، معنویت، عدالت، عقلانیت و احترام به کرامت انسانی، بار دیگر تمدنساز گردد. سازمان همکاریهای شانگهای که نماد این «خانواده بزرگ تمدنی» است اکنون در جایگاهی ایستاده که میتواند، افقهای جدیدی از همگرایی منطقهای و همکاریهای امنیتساز را بنا نهد.
رئیس جمهور تاکید کرد: احترام به ارزشها و مقدسات ملتها یک اصل وحدتبخش است و هرگونه اهانت به ارزشها بهخصوص اهانت برخی کشورهای اروپایی به قرآن کریم بیانگر سقوط اخلاقی و موجب نفرتپراکنی و گسترش ناامنی است که باید با نمایش وحدت ملل متمدن، با آن برخورد شود.
عیدتان قربان مبارک، امروز سالگرد رحلت بزرگ خاندان حاج حسن مطهری بازاری متدین خیر مسجد سای می باشد ، برای شادی روحش فاتحه با صلوات
ابوالفضل مطهری
خاطرات بازاریان قدیم ساوه
به روایت :استاد محمدصالح امامی ساوجی
حاج رضا رایگان ساوجی
دکتر حمید رصا نیرومند استاد دانشگاه ونویسنده ساوجی
نویسندگان کتاب : رازهای تجارت الکترونیک
حمید رضا نیرومند
محمد رضا عمان
نویسند گان : کتاب فونت پزوهشی در باره فونت
حمید رضا نیرومند
الهام بیژن
بنام خدا
جناب آقای دکترحمید رضانیرومند ساوجی
و همکاران در گروه فرهنگی ساوهسرا Saveh SARA
از موفقترین و مردمیترین تیمهای فعال در زمینه فرهنگ و اطلاعرسانی.
و در حقیقت یک گروه مردمنهاد خودجوش (NGO) فعالیت در زمینه فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و توانمندیهای وصنعت گردشگری
ومعرفی فرهیختگان وپیشکسوت در سطح شهرستان ساوه.
-----------------------------------------
Savehsara - ساوه سرا
به ساوه سرا، سايت شهر انار ها، خوش آمديد...Welcome to Saveh sara
https://savehsara.aftab.cc
دکتر حمید رضا نیرومند ساوجی
رزومه دکتر حمید رضا نیرومند
تهیه کننده/ محمد شرافت ساوجی 7 تیر ماه 1402
ابوالحسن شریفی رئیس دادگستری ساوه در دیدار مردمی و پرسش و پاسخ با نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام منطقه امیر کبیر ساوه با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری که برگرفته از ایدئولوژی اسلامی با محوریت عدالت، فرهنگ ما میتوانیم و تمدن سازی جهان اسلام است گفت: به منظور تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول و تعالی دستگاه قضائی اجرایی شده با اجرای این مهم به دنبال خروج از روشهای سنتی، روتین و ارائه اقدامات تحول گرا و راهبردی هستیم.
وی به مأموریتهای دستگاه قضائی در سند تحول و تعالی اشاره کرد و گفت: گسترش عدل، ارتقای کرامت مراجعین، مبارزه با فساد، توسعه ارتباط مسئولان قضائی با آحاد مختلف مردم از مهمترین مفاد این سند است.
رئیس دادگستری ساوه تصریح کرد: براساس این سند هر کجا و به هر طریقی نیاز به حضور دستگاه قضائی باشد بدون حضور شاکی دستگاه قضائی ورود خواهد کرد و دادستان شهرستان ساوه از هر موضوعی که با حقوق عامه ارتباط داشته باشد ورود کرده و تا محقق شدن نتیجه پیگیری خواهد شد.
شریفی با اشاره به آمار بالای تولید پروندههای قضائی در جامعه گفت: ضعف درتعامل و گفتوگوی دوستانه یکی از علتهای وقوع اختلاف و درگیری شده که نتیجه آن منجر به تولید پرونده میشود.
وی ادامه داد: پایین بودن آستانه تحمل افراد و تاب آوری طرفین منجر به بروز اختلافات زناشویی شده و نتیجه آن تشکیل پروندههای با آمار بالا با موضوع طلاق، نفقه، مهریه، جهیزیه میشود.
شریفی افزود: ترویج و بهره گیری از فرهنگ غنی دینی و آموزههای اسلامی، موجب کاهش اختلاف و حاکمیت فرهنگ گذشت خواهد شد و از دیگر سو ضعف در عملکرد نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه نظام تعلیم و تربیت نیز از دلایل مهم بروز آسیبهای اجتماعی است.
وی با اشاره به حادثه هفت تیر گفت: این حادثه که منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد انقلاب سوم بوده که چهره نفاق و اسلام لیبرالی و آمریکایی را بیش از پیش نمایان کرد و این نوع اسلام است که چهره جریان تکفیری و داعش را متجلی کرد و دیانت را از سیاست جدا میداند، اما اسلام ناب محمدی (ص) سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست میداند.
روستای چمران ،میراث معنوی_ فرهنگی ساوه !🍏
روستای چمران در بخش نوبران ،زادگاه پدری شهید والا مقام مصطفی چمران است...
" />
روستای چمران ،میراث معنوی_ فرهنگی ساوه !🍏
روستای چمران در بخش نوبران ،زادگاه پدری شهید والا مقام مصطفی چمران است...
این روستا ،همچنین دارای یک مجموعه ارگ تاریخی و حاکم نشین در کنار روستاست که قدمتش به چند صد سال گذشته می رسد.متاسفانه این مجموعه در گذر زمان به جهت خالی شدن از سکنه،رو به تخریب رفته است.اما خوشبختانه آقای پرویز امیرحسینی که مالک بخش اعظمی از این مجموعه است ،اندیشه بازسازی این مکان تاریخی_ باستانی را دارد که در خور تحسین است.👏بشرطی که از پس هزینه های دهها میلیاردی آن بر آید.
تصاویر گویای بازدیدی است که چند روز قبل از این مجموعه داشتیم.معماری اسلامی_ایرانی،مقرنس های زیبا ،خطوط نستعلیق استادانه از شعر حافظ با تزئینات نقوش و ارسی های هنرمندانه ،هنوز هم به زینت آرایی مشغولند و هر عکاسی را به ثبت تصاویر از این بنا تشویق می کنند.🍏👏🍎
حافظان طبیعت ساوه و زرندیه
@joshghan
| ||||||
مرحوم حاج فرج ساوجی واقف وخیر ساخت مسجد انقلاب ساوه-حمام یولاق -حمام نورعلیبکمرحوم حاج فرج ساوجی واقف وخیر ساخت مسجد انقلاب ساوه-حمام یولاق -حمام نورعلیبک عکس سمت راست مرحوم حاج میزا تقی فرزن مرحوم حاج فرج ساوجی واقف وخیر ساخت مسجد انقلاب ساوه-حمام روستای یولاق -حمام روستای نورعلیبک بوده حاج فرج ازخیرین خانواده بزرگ ساوجی (شجره نامه ) ساوه |
معرفی افراد فامیل متعمد ساوه ای قدیمی
از سمت راست آقایان،دکتر سید اسماعیل معزز ، سید جعفر موسوی ، محمود جوکار، ابوالفضل امین صالحی، میرزا حسین خان امیرحسینی ، سید رضا سیادتی عباس جوانشیر وزیری ، حاج علی بدر، جواد روستایی گرایلو
خدا رحمت کنند همه رفتگان از این جمع
ارسال عکس استاد سید علی اصغر موسوی ساوه ای۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
ارسال عکس : آقا سید علی اصغر موسوی فرزند آقا سید جعفر موسوی فرزند آقا سیدحسین موسوی
مرحوم حاج میرزا عباس جوانشیری وزیری ساوجی ازخانواده اصیل و بزرگان وخیرین ساوه ء مدیریت حسینه جوانشیر در ایام سوگواری ابا عبدالله حسین (ع)و متولی موقوفه خانواده ورزیری
آقاابوالفضل خوانشیر فرزند مرحوم حاج میرزا عباس جوانشیری وزیری به شغل قلف سازی خدمات خوبی به همشریان مشغول میباشد
تهیه کننده / محمد شرافت ساوه 16 فروردین 1397
#عکسهای_تاریخی_ساوه
افتتاحیه مجلس مؤسسان ایران توسط رئیس مجلس سنی زنده یاد ابوالفضل امین صالحی ساوجی دهه 40
ساوه ایها به ما بپیوندید👇
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEL7akAUcZFChTorUg
ارسال مهندس صادق صالحی ساوجی
عکس بسیار قدیمی و تاریخی از بزرگان شهر ساوه در مدرسه دار الفنون سنه(سال) 1300 از راست : مرحوم حاج سيد جواد شيخ الاسلامی . مرحوم حاج ميرزا حسن آقا ناصری ناشناس مرحوم ميرزا رضا خان مريخی
هیات مدیره حسیخانه قدیمی ساوه واقع در ساوه خیابان مقداد . بیش از 70 سال . اقدام شایسته نسبت به جمع آوری عکس علما ومدحان وخیرین افراد سینه زن که درهیات بودند دستان از دنیا خالی شده به آسمان پرواز نمودند. به تصویر انهابه نمایش گذاشته شده است به همه آنها خداوند همه آنها را بیامزد
تهیه عکس :مهندس محمد شرافت
نماز برای فوت آیت الله آقاشیخ علیرضا مددی ساوه ای
نماز برای فوت آیت الله آقاشیخ علیرضا مددی ساوه ای توسط مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسین شریعتمدار ساوه ای درمسجد انقلاب ساوه
در اين بخش، عكسهاي تاريخي از ساوه كه در آلبومهاي پدربزرگان يافت ميشود را شاهد خواهيد بود... (Hits: 65904)
http://olamasaveh.blogfa.com/1396/10
علما وروحانیت شهرستان ساوه
جماعت از علمای بزرگ کشور وساوه در سال 1339 شمسی در مسجد انقلاب ساوه جماعت از علمای بزرگ کشور وساوه به مناسبت می باشند
در زمان فوت آیت الله آقا حاج میرزا سید علی صالح تهجدی ساوجی که مرحوم آقا میرزا عباس مجتهدی ساوه ای فرزند مرحوم آیت الله آقا شیخ اسدالله .رابط بین مراجع اعظام کشور با علمای ساوه بود این عودت را اجابت نمود علمای بزرگ کشور به ساوه دعوت نمودند
|
http://olamasaveh.blogfa.com/post/46
تهیه کننده: محمد شرافت
عکس ها و جملاتی از کلام شهید بهشتی ادامه مطلب ...
نسل انتقالی به پایان راه نزدیک میشود:
*نسلِ رو به اتمام و پر ماجرای ما،*
*نسل تربیتشده در قبل از انقلاب *
اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود ۶۰ تا ۶۲ سال باشد، و البته آسیبهای روحی و جسمی وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیبهای روحی و جسمی) نشان میدهد.
دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیدهاند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوستهاند.
آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را میبندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند، و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خوندادهها و خون دل خوردهها میشنویم.
تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زندهمانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند باید شهر به شهر، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنهسرباز پیر و فرتوت را، که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبهای نمایند.
ما بینظیرترین نسلیم! ما نسل انتقالیم. آخرین بازماندههای نسل سنتی، و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مدرن. ما با تمام سختیهایی که داشتهایم نسلی بینظیریم.
نسلی هستیم که هم خانوادهی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کمجمعیت تک فرزندی را دیدیم .
نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود، و نسلی را دیدیم که کمکم با آن غریبه شدن .
نسلی هستیم که همسایه و هممحلهای بخش مهمی از خاطراتمان بود، و نسلی را دیدیم که در یک آپارتمان چند واحدی، کسی کسی را نمیشناسد.
نسلی که گروههای گفتگویمان، جمع شدنهایمان داخل کوچه بود، و نسلی را دیدیم که با ایسنتاگرام و واتساپ و تلگرام، جمعهای مجازی تشکیل دادند اما سال تا ماه یکدیگر را نمی بینند و بعضاً نمیشناسند.
نسلی که روزها و هفتهها در خانهی پدربزرگ و عمو و دایی و… میماندیم، و نسلی را دیدیم که بعد از دو ساعت مهمانی در خانهی پدربزرگ و عمو و دایی، در گوش پدر و مادر غر میزند که چرا نمیرویم؟
نسلی هستیم که تماشای آلبومهای خانوادگی، یکی از سرگرمیهای مهمانهایمان بود، و نسلی را دیدیم که هزاران عکس بیحس را در حافظه گوشی و کامپیوتر ذخیره میکند و هرگز هوس نمیکند آنها را بار دیگر ببیند.
نسلی که در پذیرایی خانههایمان فقط پُشتی و بالش بود، اما با کلی مهمان و نسلی را دیدیم که مُبل، بخش زیادی از فضای خانهشان را اِشغال کرده است و کسی نیست روی آنها بنشیند.
ما نسلی بینظیریم!
ما جنگ دیدهایم، آژیر قرمز شنیدهایم، دشمن بیرحم دیدهایم، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیدهایم.
ما بیرحمترین موجودات تاریخ را دیدهایم، داعش را تجربه کردهایم و از آن طرف مردِ میدان را داشتهایم. (شهدا و جانبازان را) ......
ما با همهی نسلها فرق داریم. ما بینظیرترین نسلی هستیم که نه قبلاً وجود داشته و نه بعدها به وجود میآید.
در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود، اما امروز در هر شهر و محلهای تابلوی این مراکز خودنمایی میکند.
ما نسل انتقالیم. آخرین بازماندههای نسل سُنّتی و اولین اهالی دهکدهی مجازی نسل مُدِرن.
ما با تمام سختیهایی که داشتهایم نسلی بینظیریم ...
: اگر دوباره جنگی شروع شد و ما نبودیم از قول ما *رزمندگانِ دیروز* به *رزمندگانِ فردا* بگوئید:
در حین مبارزه با دشمنِ متجاوز، به *بعد از جنگ* هم بیاندیشید.
مبادا *ارزشها* در خاکریزها جا بماند، و ارزشها، مثل امروز، *عوض* شود و *عوضیها* ارزشمند شوند.
میبینید که چگونه ما را *غریبه* میپندارند!
آن روزها:
*قطارقطار* میرفتیم.. *واگنواگن* برمیگشتیم.
*راستقامت* میرفتیم... *کمرخمیده* برمیگشتیم.
*دستهدسته* میرفتیم. *تنها تنها* برمیگشتیم. بیهیچ استقبال و جشن و سروری.
فقط *آغوش گرم مادری* چشم انتظارمان بود، و دیگر هیچ...!
اما مردانه، ایستادیم...
باور کنید که: ما هم دل داشتیم،
فرزند و عیال و خانمان داشتیم.
اما با *دل* رفتیم... *بیدل* برگشتیم.
با *یار* رفتیم... با *بار* بر گشتیم.
با *پا* رفتیم... با *عصا* بر گشتیم.
با *عزم* رفتیم... با *زخم* برگشتیم.
با *شور* رفتیم... با *شعور* برگشتیم.
ما اکنون *پریشان* هستیم.
اما *پشیمان* نیستیم.
*ما* همان کهنهرزمندگانِ* پیادهایم که *سواری* نیاموختهایم.
*ما* همانهایی هستیم که به *وسوسهی قدرت* نرفته بودیم.
میدانید *تعداد ما* در هشت سال جنگ چند نفر بود؟؟؟
*۳/۵* درصد از کل جمعیت ایران!!!
اما *مردانگی* را *تنها* نگذاشتیم.
ما *غارت* را/
غزل شهر من ساوه
ویژیگی های روانی افراد با هوش اجتماعی
تاثیر بازیاب شرطی در آموزش وپرورش وتغییر رفتار اجتماعی
ذهن بسته - ذهن باز
سلام
برای رسیدن به شاخص های ذهن باز تخخص دانشگاهی انتراعی وتجریدی ومعلومات خطی اصلا محال امر است 😍چون در یک جامعه نگاه ومعلومات باید نگاه سیستمی وارگانیک باشد
با سلام
برای رسیدن به شاخص های ذهن باز تخخص دانشگاهی انتراعی وتجریدی ومعلومات خطی اصلا محال امر است 😍چون در یک جامعه نگاه ومعلومات باید نگاه سیستمی وارگانیک باشد ورسیدن به این افکار مهم وبلند باید یک ذهن باز بتواند بین رشته ای اسکن برداری کند 😍یکدپژوهشگر اگر بخواهد دارای افکار وذهن باز باشد دیگر جداسازی علوم در جامعه بزرگ اصلا معنی ندارد 😍خالقی تبریز حقوقدان وپژوهشگر علوم اجتماعی وفلسفه علم واموژش وپرورش 😍شملره همراه 09143006645 تبریز اماده پاسخگویی به سوالات وانتقاد هستم 1
لطفا جهت تبلیغات با ما تماس بگیرید.
دفتر: ساوه خیابان پیروزی بالاتر از پزشکی قانونی
تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی میشود.