شنبه 3 آذر 1403 | Saturday 23 November 2024

مصاحبه با حاح حسین برادر

شهید گمنام  ( مفعود الثر اثر )علی ناجی پور ساوجی

 

مصاحبه با حاح حسین برادر شهید گمنام علی ناجی پور ساوجی

 

درمورخ 9 اردیبهشت 1397
تهیه کننده / محمد شرافت

آپارات اول https://www.aparat.com/v/GyfmH

آپارات دوم https://www.aparat.com/v/fuGWy

آپارات سوم  https://www.aparat.com/v/4WAme

آپارات چهارم https://www.aparat.com/v/HKQ4w

آپارات پنجم https://www.aparat.com/v/zf9gQ

آپارات شیشم https://www.aparat.com/v/zTN2k

آپارات هفتم همسر حاج حسین آقا

 

 

تحولات جمعیتی شهرستان ساوه

در دوره های مختلف سرشماری  (1395- 1335)

دکترولی رجبی

(جغرافیا فرهنگی)

 

 

 http://savehje.blogfa.com/post/2086

 

 

 عکس یادگاری  تعداری 

از رزمندگان دفاع مقدس ساوه

نشسته ازراست
آقایان موسی مطهری- شهید هادی - ناصری -تمیزی
ایستاده ازراست
 آقایان  نفر اول شهید رضا قربانلی - دکتر اسماعیلی - ؤسید مرتضی  پرپوچی-  شهید حسنی فرد- حاج ابوالفضل لقا

گویش مردم شهر ساوه/

احمد نعمتی

* شعری با لهجه ساوه ای از استاد نعمتی **


*
يادت بخير زندگي سُوِه‌ي قِديم
اون دِورُنا كي فِرشِ خُنا بود دو تا گيليم

قالي كوجا و مبل كوجا، صِندِلي كوجا
اينا كوجا و اون خُناي كاگِلي كوجا

اِز راديو و تِلويزيون هيش خَبر نِبود
تو زندگي اِزين چيزا اصلاً اثِر نِبود

يك كُرسي بود و ده تا بِچه، هام بُبا و نَنِه
كِي داشت هر بِچه‌اي باسْ خودِش خُنِه؟

آخِه بِرار فصل زَمِستُن نِبود خيار
تُرشاله بود و سِنجِه و اِنجيل و هام اِنار

اُوگوشت و آش شُلِّه و هام آش تَرْخِنِه
گاهي اُماج بود غِذا، گاهي اِشْگِنِه

ماكارُني نِبود، نِه سُسيس و كالباس
دَم پُخت بود و دَم لَمِه و اسفناج ماس

سالي يِه دَفعِه عيد، غِذا بود پـــِلِو رِفيق
هام يك خورشت قِيمه‌ِ اُوْتيلِ بس رِقيق

هَر خُنِه وار باسِ خودِش بود خودكِفا
اِز رَخت و اِزْ خوراك و هَمه چيز تا دِوا

اِز تُرخ مُرغ و رِوْغِن و از ماست و اِز كِرِه
اِز گوسفِند و بُنشِن و سَبزي يا نيِ تَرِه

هر كي تو خَنِه داشت تَمومِ غِذاي خود
جز خود نِداشت تِكيه مِگِه بر خُداي خود

هَر كَس كي داشت لَنگِه گَندم و يك چَپُش
دِر دِلْ نداشت هيچ غمي بود شاد و خوش

يادِش بِخير عيد چه خوش بود وقتِمون
نِو بود شِوِ عيد هَمه رَخْت و پَختِمون

خَرْ بود اتومبيل سوواري آره بــِرار
پيكان، پژه، بنز، كوجا بود تو اين ديار

اِز مُرغِي اُوْ تو سِوْدِه مي‌برديم تو خُنِمون
سِوِ دو كاره بود هِميشه رو شُنِمون

مِهرِ عِروس بود هَمِش چار تا صد تومِن
نِه يك هِزار سِكّه و يك خُنِه مِهر زن

تو خُو دِ نيم‌بيديم كي بشه اين جوري سُوِه
راستي كي اين بيداريه يا اين كه تو خُوِه

يك سُوِه داشتيم همه خويش و آشنا
بودِند مَردُمُن هَمِه يك رنگ و بي ريا

دَرداكي رِفتْ نعمتي اين لَهجه زين دِيار
در ساوه نامه مُندِه اِزين لَهجه يادگار

-----------------------------------------------
معني لغات

دِورُنا: دوران‌ها
كي: كه
خُنا: خانه‌ها
گيليم: گليم
كوجا: كجا
كاگلي: كاه‌گلي
هيش: هيچ
بُبا: بابا
هام: با
تُرشاله: برگه زرد آلوي خشك
اُوتيل: آبكي
خُنه وار: خانوار
چَپُش: گوسفند نر
نيم‌بيديم: نمي‌ديديم
اُماج: آش ساده
مُرغِي: آب انبار
سِوْ: كوزه
هَمِش: فقط
شُنِه: شانه، كتف
تو خُو دِ: در خواب هم
بِشِه: بشو
ياني: يعني
يا: اينجا يعني "تا"
سِوِ دو كاره: كوزه‌اي كه دو برابر كوزه معمولي ظرفيت آب دارد.
ساوه‌نام: كتابي است كه به وسيله چهار نفر از محققان ساوجي درباره نوشته شده است

گردآوری و تهیه مطالب و عکس از کانال رسمی شهر ساوه

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🔹♦️کانال رسمی ساوه ای های مقیم تلگرام !!!
بزرگترین اجتماع ساوه ای ها در دنیای مجازی

https://telegram.me/SaVehCiitY 📣 لینک کانال

 نوشته شده در دوشنبه ششم شهریور ۱۳۹۶ساعت 20:32 توسط محمد شرافت

 ------------------------------------

منابع  :

کتاب ساوه شهر باستانی

- احمد نعمتی - دانلود pdf - سایت آسمان ...

ساوه شهر باستانی

(جلد دوم  صفحه 86- 192)

نویسنده : احمد نعمتی 

 هشتمین سالگرد درگذشت

مرحوم استاد حاج ابوالفضل  اسدی  ساوجی

قصیده ای به گویش ساوجی از شاعر فقید استاد حاج ابوالفضل قاضی اسدی *

 

 

 

 " قصیده ای به گویش ساوجی از شاعر فقید استاد حاج ابوالفضل قاضی اسدی *

 یادته
داد حسِن بَشتی بَرفتی توی تهرُن یادته
باسه ما بیاردی یِی روز دوتا مهمُن یادته

ناهارا دملَمه و اِشکنه هام رب اِنار
وقت شُم ترخینه و کِشک بادنجُن یادته

عصریا نون و پینیر و سبزی هام نون لِواش
کنار بَغچه دَم دَر وَرِ ایوُن یادته

بَربَر گله داد اِکبر چوپُن میامد
وقت شُم اِز کوچه و سمتِ بیابُن یادته

توی حِوض خونمون یادش بخیر اُو میامد
اِستکُن کتری و چایی کوزه قلیُن یادته

کرسیای آتشی و توت و تَنده زِردآلو
اوستونگای قِشنگ تو زمستُن یادته

نصف شِو تِندور خُنه رو نَنِم روشِن میکرد
بوی نون دستی داغ و نون تافتُن یادته

جا پوفِی تو دَکونا بیستوی اِنجیل مغزی بود
چراغِ لَمپا و قند و بندِ تنبُن یادته

اون روزا هیچ گپی اِز آپارتمُن سازی نبود
انباری سفید میشد هام گِچ والمُن یادته

دووارای کاگلی کوچه پُر مرغ و خوروس
نهر اُو و اُردِی و غاز و بوقلمُن یادته

مِجری جای کابینت کولول جا پارچِ پیرِکس
قَزقُنای مِسیمون بجای تفلُن یادته

نَنِم جای تیلیفُن باس هِمسادِ هوی میکشید
باس ناهار رِوغن میخام آبچی بَگُم جُن یادته

تُرخِ مرغ رِسمی رنگ کرده عیدی هامدادِن
از بُلا طاقچه گِل رَف تو کماجدُن یادته

یِلی و هالای هَم ملّه ییا تامشایی بود
ساز نِوروز و دُل مِشدی بُلاخُن یادته

سورکو سنگی بود بجای چرخِ گوشت مولینکس
جای اِف اِف کیلیته چوبِ کُلُندُن یادته

کُد پستی تو سُوِه خُنه میزیِدالله بود
رییس پُست خُنه و کاغذ وِلوکُن یادته

عمل جِراحی رو دِلاکا اَنجُم میدادن
بخش اورتوپدی بود گوشه میدُن یادته

بِچه همسادِمون اُولِه و سونجِی میگیرُفت
هِمسادِ باسِش میاورد اُو بارُن یادته

تَنبُن کِرباسی و پیرَنایِ بیشور بیپوش
گیوه کِرموشایی اون مُد ارزُن یادته

کِلب حسین دَس نِمازُ هام اُو بِلکِه میگیرُفت
ما رو هِم صدا میزِد او اِز لِوِ بُن یادته

پُلی کیلینیکِ ما بود دَکُنِ میز اِبطالب
تجویزِش آُوشومِک عناب و سِپستُنن یادته

بُبای مِن سَحَرا مارَمِضُن اَذُن میگفت
صُبِ زود تاریک روشِن وقتِ خوروس خُن یادته

شِو عید نِوروزا بو پِلو ماهی میامِد
اِز خُنِه ملّا و جِولا اِسیومُن یادته

تو دل پیر و جِؤُن آی آینه کار بَشتِه بودِن
مهربُن بودِنُ شنگول شاد و خِندُن یادته

گوشِشون زَنگ بِزِنه اون پلِوُنای قِدیم
مَردایِ نِماز خُن و خوب و با ایمُن یادته

دزدی بود اون زمونا ، اما نِه اینجوری نِبود
تَموم سوُه بودِ هَفِشتا آجُن یادته

سَفِرِ مِشِد مردُم دو سه ما طول میکشید
مِوقع آمِدِن و بُنگِ چِووش خُن یادته

بادگیرا خونوک میکِرد زیرزیمینای ماها رو
پنکه و کولِرِ ما بود بُلای بُن یادته

سَر جوی یاقوتِباد گیلیم شوری یادِش بخیر
پِنداری وَر ایفتاده باغای گِچ کُن یادته

امروزا راحِت تریم امّا بازِم خوش اون روزا
کی محبِت و بِفا بودِن فراوُن یادته

مبخام هِی هُوار کنِم امّا دیگه نیمیتُنِم
بیگیرُفته گِلوم اِز شوما چِه پَنهُن یادته

قاضیِ اینکه هَمِش شعر میسازه هِی میخُنِه
دادا جُن شعر نیمیشِه باس تو اُو و نون یادته

»»»»»»»»»»»»

روح پاکش قرین رحمت الهی باد

گردآوری و تهیه مطالب و عکس از کانال رسمی شهر ساوه

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🔹♦️کانال رسمی ساوه ای های مقیم تلگرام !!!
بزرگترین اجتماع ساوه ای ها در دنیای مجازی

https://telegram.me/SaVehCiitY 📣 لینک کانال

دکتر حمید رضا قلیج خانی 

از افتخارات تبار ستارگا ن  درخشان جوشقان بخش نوبران  شهرستان ساوه   درسطح کشور می باشند

ستارگان درخشان جوشقان ساوه 

 حمید رضا قلیج خانی

1347/4/31 :متولد تهران
فارغ التحصیل دورۀ فوق ممتاز در خطّ نستعلیق و ثلث، زير نظر استادان: 
اويس وفسي، غالمحسین امیرخاني، سید محمد حسیني موحد 1368
فارغ التحصیل دکتری از دانشگاه دهلي )موضوع رساله: مطالعۀ هنر کتابآرايي و نسخهپردازی در آثار 
سخنورانِ سبک هندی( 91-1388
فارغالتحصیل کارشناسي ارشد زبان و ادبیات فارسي 1377
فارغالتحصیل تئاتر )ادبیات نمايشي( 1370
کارنامک:
 داور همايش بینالمللي خوشنويسي جهان اسالم )فرهنگستان هنر( 1381
 دبیر کتاب ماه هنر، ويژه نامههای خوشنويسي، ش 69 تا 72 ،1383
 مدير طرح گردآوری احوال و آثار نوابغ خوشنويسي )بزرگترين پژوهش گروهي در باب خوشنويسان
ايران در 25 مجلّد( 1382-1386
 رئیس گروه علمي خوشنويسي همايش بین المللي مکتب شیراز، فرهنگستان هنر، 87-1386
 عضو گروه پژوهشي ادبیات و هنر، فرهنگستان هنر 89-1386
 عضو شورای کارشناسي آثار قدما در نمايشگاه استادان نستعلیق، موزۀ هنرهای معاصر تهران.
 1387
 عضو انجمن نسخههای خطّي اسالمي )TIMA ،)کمبريج 99-1387 
 عضو گروه تخصصي نقد هنر، فرهنگستان هنر 1388 
 عضو گروه علمي خوشنويسي همايش بینالمللي دورۀ قاجار، فرهنگستان هنر 89-1388 
 بورس مؤسسۀ بريتانیايي مطالعات فارسي )BIPS ،)دعوت شده از سوی گروه مطالعات خاور میانۀ 
دانشگاه کمبريج. ايراد دو سخنراني در دانشگاه کمبريج 1392
 بورس مؤسسۀ امريکايي مطالعات ايران )AIIS ،)برگزاری ورک شاپ و ايراد پنج سخنراني در 
دانشگاههای شیکاگو، هاروارد، کارولینای شمالي، جورج واشنگتن و پرتلند 93-1392 
 عضو گروه تاريخ هنر پژوهشکدۀ فرهنگستان هنر 13

 عضو کمیتۀ تعیین اصالت و ارزشیابي نسخههای خطّي کتابخانۀ ملّي ايران 99-1393 
 عضو تحريريۀ فصلنامۀ نقد کتاب هنر، خانۀ کتاب، 96-1393 
 عضو کمیتۀ تعیین اصالت و ارزشیابي موزۀ خوشنويسي ايران )زير نظر شهرداری تهران( 99-1394 
 مدير پروژۀ فهرست نويسي نفايس خطّي کتابخانۀ ملي ايران 96-1393 
 مدير کارگروه تدوين »رشتۀ خوشنويسي« دانشگاه هنرهای اسالمي ايراني استاد فرشچیان 99-
1398
کتابهای منتشر شده:

استاد مجید حسینی چمران ساوجی

کلاس هنر SAVEH-IRAN

 

https://www.instagram.com/p/B0v0121B9X_/?

igshid=q0e3uq87g73d

----------------------------------------------

کلاس هنر

برای دیدن تصاویرکلاس هنر بر روی گالری تصاویر کلیک کنید/

http://arth.mihanblog.com/

 

نمکی:

در عرض ۵۰ روز به تولید کننده و صادر کننده تجهیزات مقابله با کرونا تبدیل شدیم

گروهبهداشت و درمانعلمی پزشکی

تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۹۹۱۲:۲۱

کد خبر۷۶۶۹۹۷۹

دانلود PDF

نظر دادن

وزیر بهداشت گفت: برای تهیه ماسک دچار مشکل شده بودیم و در عرض ۵۰ روز به تولید کننده و صادر کننده این چنین تجهیزاتی تبدیل شدیم.

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان تجهیزات خریداری شده مقابله با کرونا از محل تسهیلات بانک جهانی که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته سال بسیار سختی بود و رهبری معظم انقلاب ما را حمایت ویژه کردندن و خود ایشان دستورالعمل‌ها را به طور دقیقی رعایت می‌کنند.

او ادامه داد:  این تسهیلات فتح بابی بود تا دنیا مظلومیت  و شرایط ما را بفهمد البته که کشورمان در این دوران تحریم‌ها توانست بر پای خود بایستد و از اوضاع سخت سربلند بیرون آمد،هرچند که اینقدر مستحق دشمنی و قهر و‌کین نیست.

نمکی بیان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه تنگنا‌های مالی کاملا درک می‌کند. ما برای تهیه کنندگان و ماسک دچار مشکل شده بودیم و در عرض ۵۰ روز به تولید کننده و صادر کننده تجهیزات تبدیل شدیم همچنین برای واردات دارو مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده بودند  و دشمنان به دروغ می‌گفتند که دارو تحریم نیست.

او افزود: بحث انتقال پول مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده بود و اگر لطف خدا و تلاش همکاران نبود طبق خواسته دشمنان شاید زمین می‌خوردیم.

او بیان کرد: ما ۲۵۰۰ تخت‌ای سی یو اضافه کرده و تعداد ۸۰ تخت پشتیبان تهیه کرده ایم همچنین به دنبال تقویت زیر ساخت بهداشت کشور رفتیم. در اسفند و فروردین ماه به سرعت میزان فوتی و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا را در کشور کم کردیم. تعداد مرگ‌ها در ایران به دو رقمی رسیده است اما کشور‌های پیشرفته بیماران شان پشت درب بیمارستان‌ها سرگردان شده اند.

نمکی تصریح کرد: اولین بار در دنیا این سیگنال ارسال شد که ایران می‌تواند از حداقل‌ها استفاده کند. ما کمیته‌های مختلفی را تشکیل و همه نکات را به طور دقیق رصد می‌کنند. بانک جهانی این فتح باب را پذیرفت تا در مراحل بعدی نیز به کشورمان کمک کنند.


بیشتر بخوانید

 

 

 آقا سید رضا نبوی زاده  نمازی ساوجی

فرهنگی ساوجی هنرمند جهانی

سید رضا نیویزاده نمازی فرزند سید علی فرزند سیدجعفر

عکس خانوادگی آقا سید علی  نیویزاده نمازی

آقا سید جغقز  نبویزاده نمازی

بسم الله الرحمن الرحیم
مختصری از زندگینامه سید رضا نبویزاده نمازی 

فرزند  سید علی  فرزند سید جعفر ...
 آیت الله آقای  سید جعفر نبوی زاده نمازی از پاکان روزگار خویش بود و در علم و زهد مقامی بالایی 
داشت. سالها به دور از دنیاگرایی، امام جماعت مسجد جامع  ساوه و مسجد حسینخانه  (قبل از سال 1328 شمسی) بود. از 
او کرامات زیادی نقل شده که ترجیع بند همگی آنها ساده زیستی و صفای باطنش بوده. 
همسر سید جعفر بهنام حبیبه، از زنان پاکسیرت و بلنداندیش های بود که پس از فوتش در خود 
حرم حضرت سیداسحاق (ع) در نزدیکترین فاصله به ضریح آن امامزاده والمقام به خاک 
سپرده شده؛ و همسرش نیز در صحن ایوان همان امامزاده آرمیده است.

سید علی 
 یکی از فرزندان آن زوج بود که در مقابل مسجد انقلاب فعلی (مسجد میدان)و روبه قبله، دکانی ساده 
داشت و مانند برادرش (سید محمد)  از کسبه خالص و امین ساوه به شمار میرفت و روزگارش 
را با فروش آجیل مشگل گشا میگذراند. باآنکه سید علی با لباس روحانی آمدوشد می  کرد و 
وجهه ای دینی داشت اما میانه اش با هنر، نیک بود و طبعی بلند داشت.
در روز پنجشنبه  1328/11/20  سال شمسی سید علی و طلعت شکروی  فر زند حبیب الله خان  شکروی  در محله حسینخانه ساوه صاحب 
فرزندی شدند که نامش را رضا نهادند.

بارقه ی هنر در ابعاد مختلف از سن 10 سالگی در
 سید رضا که  

 ازنوادگان میرزا احمدخان سارنگی  {1}  بود ، به وجود آمد. در زمینه موسیقی اول بار با ساز 

تنبک آشنا شد و در همان سنین کودکی به عنوان نوازنده تنبک در تئاتری در دهه 1240 به 

--------------------------------------------------------------------- 
1-اولین خواننده ایرانی که به همراه درویش خان به ضبط صفحه در اروپا پرداخت و در زمان قاجار،در تکیه دولت تهران و دربار و محافل  تخصصی  موسیقی مورد ستایش یزرگانی  چون عبدالله دوامی  وادیب الممالک  فراهانی و...بود

Syed Ahmed Khan Savehei.jpg

سید احمد خان ساوه ای

زنده یاد سید احمدخان سارنگ * (زاده1231ساوه - درگذشته 1319 - تهران)

---------------------------------------------

 به اجرا  پرداخت در همان سالهای نخست که در شهر کوچک ساوه، موسیقی همراه بود با حرمت 
و محدودیت و ترس، او توانست در کنار شاگردی و اجرای تعزیه در ساوه، با ردیفهای آوازی
موسیقی مأنوس شود و در خلال همان سالها، با سازهایی دیگری همچون فلوت، ملودیکا، 
ارگ، پیانو، آکاردئون و سنتور، آشنایی ضمنی پیدا کند. از آغاز تحصیل در مقطع دبیرستان تا 
به همین امروز، در بیش از 35 نمایشنامه، به عنوان نویسنده، بازیگر، طراح/ نوازنده موسیقی و 
کارگردان فعالیت داشته و در جشنواره های متعددی در شهرهای تهران و قم و ساری و ... 
نمایشهایی را با قلم اساتیدی همچون بهرام بیضایی، اکبر رادی، غالمحسین ساعدی به اجرا 
درآورده است.
در اوایل تحصیل موسیقی، ساز سنتور را بهعنوان ساز تخصصی و اصلیاش برگزید و به دلیل 
محدودیتهای بومی، محلی و اقتصادی، تصویری از سنتور را در سایز اصلی با خودکار روی 
پارچه سفیدی رسم میکرد و با مضرابهای ساخت خودش، روی آن پارچه مینواخت و در 
همان حال گویی صدای سیمهای نداشته آن سنتور را میشنید. پس از سالها، اولین سنتورش 
را با شراکت یکی از رفقایش به مبلغ 500ریال خریداری میکند. سید جعفر  (برادر بزرگ سید رضا) 

که خود دستی بر ویولن داشت و در علم و مطالعه از سرآمدان زمانه خویش بود، با استاد مظفر بشیری{2}
(نوازنده ویولن) رفا ی دیرینه داشت؛ به همت این دو تن، سید رضا در سال 
اول دبیرستان به کلاس سنتور استاد حسین ملک راه یافت. 

--------------------------------------------------  
 2-از نوازندگان متبحر ویولن و تار و درس آموخته مکتب بزرگانی همچون محمود ذوالفنون، حسین یاحقی و منوچهر همایون فر؛

 وهمنواز اساتیدی  همچون پرویز یاحقی و....

 

محمود ذوالفنون نوازنده ویولن درگذشت

محمود ذوالفنون

-----------------------------------------

 علاقه به کسب علم و دین

باعث گردید تا مدت کوتاهی در سال 1353 به مطالعه دروس 
حوزوی و به شاگردی مرحوم استاد شیخ احمد مطهری

بپردازد و با افرادی مانند آقایان فضلعلی و حسنی همدرس شود.

آیت الله آقای حاج شیخ احمد مطهری ساوجی
----------------------------------
سال 1353 به استخدام آموزش و پروش ساوه

درمیآید و به عنوان دبیر درس زبان انگلیسی 
مشغول تدریس میشود. همزمان با فعالیتهای هنری، با توجه به مطالعات فراوان غیردرسی و 
آشنایی با مکاتب و گفتمانهای ضداستعماری و ظلم ستیز جهان معاصر، از فعالیتهای سیاسی 
نیز غافل نبود. در بحبوحه درگیریهای فکری و خیابانی سال 75  ایران، فعال بود و در یکی از 
همان روزها دست چپش از سوی یکی از مأموران گارد خیابانی به شدت مورد آسیب واقع 
میشود و تا مدتی از تمرین موسیقی بازمیماند. در طی سالهای انقالب و دفاع مقدس، وی 
به عنوان یکی از اولین تصویربرداران و فیلمبرداران ساوه به ضبط وقایع میپردازد و رویدادهای
مهم آنوقت همچون اولین نماز جمعه و اولین انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب و بسیاری

از مراسمهای ملی و انقلابی را با دوربین8 میلیمتریاش ثبت میکند. 

 مراسم  درمسجد انقلاب ( ملی)

------------------------------

 ازدواج
وی در بهار  سال 1357 با خانم فاطمه یوسفی که از نوادگان قاضی اسدالله ساوجی کاشانی {3}

ازدواج میکند و در خلال سالهای پیش رویشان، خداوند چهار فرزند به ایشان اعطا میکند.
پس از ا نقلاب  فعالیتهای هنری و علمی ایشان نهایتا قطع نشد بلکه پررنگتر از سابق ادامه 
یافت. وی در مقطعی از سالهای دفاع مقدس نیز در منطقه اهواز به فعالیتهای تبلیغی و 
هنری پرداخت و از هنر و خالقیت خویش به نفع پاسداری از میهن مایه گذاشت.

-------------------------------------------

 3- از علما و عرفای بزرگ قرن یازدهم هجری و مدفون در جنب دروازه فین ) فلكه قاضی  اسد

----------------------------------

کاشان ارامگاه قاضی اسدی ساوجی /قاضی اسد ساوجی کاشانی 

 

------------------------------------------------------

وی در سالهای پس از جنگ، علاوه  بر تدریس در مدارس، در نهادهای دیگری همچون کانون 
شهدای محراب و اداره فرهنگ و ارشاد اسالمی و مؤسسات هنری به تربیت هنرجو پرداخت و 
سالها به عنوان مؤسس و رهبر گروههای موسیقی و نمایشی، مسئول انجمن موسیقی، مسئول 
انجمن نمایش، داور مسابقات فرهنگی-هنری مدارس، داور مسابقات قرآن و اذان و ...فعالیت 
داشته است.
وی در دو دهه ی اخیر به جای کارگردانی، بیشتر در حوزه بازیگری تلویزیون، سینما و تئاتر 
فعالیت داشته است. در این میان میتوان به بازیگری در فیلمهای بلند سینمایی »ابجد« و 
»شمارش معکوس« و چند فیلم کوتاه به کارگردانی ابوالفضل جلیلی؛

سریال »در برابر باد« به  اکارگردانی عباس رنجبر؛

سریال »کاله پهلوی« به کارگردانی مرحوم ضیاءالدین دری اشاره کرد.

ابوالفضل جلیلی کارگردان از اعتقادش به صلوات می گوید..

 

سیدضیاءالدین دری ساوچی که بود؟ + تصاویر

ضیاءالدین دری که بود؟ + تصاویر


تندیس مرجوم سید ضیاء الدین دری ساوجی

در خیابان طالقانی  چهار راه رضوانی ( سابق )

-----------------------------------------------------
فرزندان او در کنار تحصیل در رشته های روانشناسی، گرافیک، بهداشت، ادبیات انگلیسی و 
روابط بینالملل، همگی درزمینهی موسیقی و یا سینما هم، راه پدر را ادامه میدهند. سید رضا 
نبوی زاده نمازی در خال  تمام این هفتاد و اندی سال از تحصیل و تدریس بازنمانده و توانسته 
در طول 3 دهه، به تربیت هنرآموزانی متخصص و متعهد بپردازد. در حال حاضر، وی در 
{آکادمی موسیقی رهام به مدیریت سید حمید نمازی }

 در کنار دیگر مدرسان و اساتید موسیقی
شهر ساوه،

به تدریس موسیقی اصیل و صحیح و علمی مشغول است.

سید وحید نبوی زاده نمازی ساوجی / پژوهشگر فرهنگی اجتماعی جهانی

سید وحید نبوی زاده نمازی  فرزند آقا سید رضا 

دانشجوی مقطع دکتری رشته مطالعات امریکای شمالی/ دانشگاه تهران

پژوهشگر سینما و تلویزیون/

پژوهشگر مسائل امریکای شمالی

 

تهیه کننده : محمدشرافت

29 بهمن 1399

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group