يكشنبه 18 شهريور 1403 | Sunday 8 September 2024

دادستان عمومی و انقلاب ساوه گفت: نباید مقوله پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی در مدارس مغفول بماند بلکه باید علم آموزی توام با تربیت انجام شود.

محمودرضا سازنده چهارشنبه، ۲۳ خردادماه در نشستی با هدف بررسی آسیب های اجتماعی متوجه دانش آموزان که در سالن جلسات دادسرای ساوه تشکیل شد، اظهار کرد: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و هرگونه آسیب دیدن آن‌ها به کشور آسیب می رساند و تبعات منفی بر جای خواهد گذاشت.

وی با تاکید بر تقویت دو مولفه آموزش و پرورش در جامعه دانش آموزی گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سنوات گذشته سند مراقبت اجتماعی دانش آموزان تدوین و به تصویب رسید تا با اجرایی کردن این سند، آسیب‌های اجتماعی، روانی و جسمانی آن‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی در این سند مشخص شده‌اند و باید با هم افزایی بین دستگاه‌ها برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: این نشست با هدف بررسی آسیب‌ها، راهکارهای عملیاتی برای کاهش و اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌ها و مراجع ذیربط تشکیل شده است.

دادستان ساوه در ادامه به بیشترین آسیب‌های اجتماعی که متوجه دانش آموزان است اشاره کرد و گفت: باید برای هر یک از آسیب‌ها راهکار و اقدام پیشگیری هدف‌گذاری و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه دانش آموز، خانواده و مدرسه سه ضلع مثلثی هستند که نقش موثری در کنترل دانش آموزان و کاهش آسیب های اجتماعی دارند، افزود: استفاده از روانشناس در مدرسه و بهره گیری از افراد کارشناس در سطح مدارس موضوع مهمی است که باید دنبال شود و اصولا پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس نباید مغفول بماند.

وی بر شناسایی دانش آموزانی که نیاز به بهره گیری از خدمات مشاوره ای توسط کارشناسان و طی دوره‌های آموزشی دارند تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و معلمان موجب توانمندسازی آنان به منظور رفتار مناسب با دانش آموزان خواهد شد.

وی به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در مدارس اشاره کرد و گفت: مواجه شدن شهرستان ساوه با پدیده مهاجرپذیری و رشد جمعیت موجب افزایش تراکم دانش آموزی در مدارس شده است و براین اساس باید سطح و کیفیت خدمات را برای پیشگیری از وقوع آسیب‌ها ارتقا داد. مسئولان آموزش و پرورش باید علاوه بر مطالبه‌گری از معلمان برای انجام به وظایف ذاتی خود در حوزه تربیت و پرورش، سازوکار لازم برای جبران کمبود نیروی انسانی را اتخاذ کنند و راهکارها کاهش آسیب‌های دانش آموزی را به طور صحیح عملیاتی کنند تا اجازه ندهیم میزان وقوع آسیب‌های اجتماعی روند افزایشی به خود بگیرد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز با تاکید بر انجام اقدامات عملیاتی گفت: هجمه‌هایی که متوجه جامعه دانش آموزی می‌شود رو به رشد است و با انواع ناهنجاری های اجتماعی که بعضا متاثر از فضای مجازی است، درگیر شده اند.

مهدی الیاسی افزود: خانواده، دانش آموز و معلم، سه ضلع مثلث تربیتی دانش آموزان هستند و تعامل این سه ضلع موجب پیشرفت دانش آموزان و کاهش وقوع آسیب های اجتماعی خواهد شد.

وی در ادامه خواستار تشکیل کارگروه تخصصی ذیل این جلسه به منظور بررسی علل وقوع آسیب های اجتماعی، راهکارهای پیشگیری و اقدامات صورت گرفته شد تا شاهد عملیاتی شدن مصوبات و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی باشیم.

 در این جلسه شرکت کنندگان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند. کمبود مشاورین و کارشناسان در مدارس برای کاهش آسیب های اجتماعی، برگزاری دوره های آموزشی و اردوهای فرهنگی و اجتماعی، فضاسازی محیطی سالم برای تخلیه هیجانات و برطرف کردن نیازهای روحی دانش آموزان، ایجاد مرکز مشاوره برای دانش آموزان، عدم نظارت دقیق بر نحوه فعالیت موسسات آموزش زبان انگلیسی، برنامه ریزی برای تقویت بنیه دینی و اعتقادی دانش آموزان، از جمله نیازها و مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group