شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

کودک 9 سال اراکی، تمامی پول توجیبی هایی که مدت ها پس انداز کرده بود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هدیه کرد.

این کودک که قلبی بزرگ دارد، در زمان اهدای قلکش گفته است «دوست دارم در شب عید همسالانش در کنار پدر و مادرشان باشند، درست است مبلغ ناچیز است اما امیدوارم گره‌گشای کار مددجویان زندانی شود».

مبلغ اهدایی پس از شمارش پول های داخل قلک یک میلیون و 123 هزار تومان بود که تمام آن به حساب نمایندگی ستاد مردمی دیه اهدا شد.

فرهنگ کمک به همنوع فرهنگی مترقی و اصیل است که باید به کودکان منتقل شود، چه بسا که با رشد این فرهنگ شاهد بسیاری از نابسامانی ها در جامعه نباشیم.

محمدحسن حسین بیگی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مشارکت کودکان کم سن و سال برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان گفت: در جشن های گلریزانی که در نقاط مختلف استان برپا می شود، مشاهده می کنیم که فرهنگ کمک به همنوعان در سنین کودکی نیز نهادینه شده است و کودکان دبستانی پس اندازهای خود را به هر میزانی که هست برای آزادی زندانیان اهدا می کنند.

وی افزود: در جشن گلریزان شهر ساوه نیز یک دانش آموز دبستانی از پدرش خواسته بود که دو برابر میزان مشارکتی که برای این جشن در نظر گرفته بود در برگه مربوطه بنویسد و پدر این کودک که بنا داشت 25 میلیون تومان اهدا کند با پیشنهاد فرزندش این مبلغ را به 50 میلیون تومان افزایش داد. نظیر چنین جلوه های زیبایی از حس نوع دوستی در شهرهای دیگر استان نیز وجود دارد که بیانگر اعتقاد قلبی آحاد مختلف مردم و حتی کودکان به همت برای آزادسازی زندانیان است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: در حال حاضر 240 زندانی جرایم غیرعمد در استان مرکزی چشم انتظار مشارکت خیرین برای رهایی از بند و آزادی از زندان هستند. از مجموع 240 زندانی، 210 نفر محکومین مالی و 30 نفر محکومین مهریه هستند.

وی با بیان اینکه وصول چک و مطالبه وجه، بخش عمده‌ای از زندانیان محکومین مالی را تشکیل می دهد، گفت: این افراد زندانی جرایم غیرعمد محسوب می‌شوند و بر اثر اتفاقات، تصادفات یا ناتوانی مالی پیش آمده محکوم به زندان شده اند آزادسازی هر چه بیشتر این افراد از زندان ها نیازمند مشارکت خیرین است.

وی گفت: در طول یکسال گذشته حدود 300 زندانی محکوم مالی و جرایم غیرعمد با رقم بدهی معادل 490 میلیارد تومان در سطح استان از زندان آزاد شدند.

وی گفت:  شماره کارت‌های بانکی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۸۲۰۷ نزد بانک ملی ایران و ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۴۷۷۵۳۷ نزد بانک مهر برای کمک های مردمی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد دایر است.

گفتنی است، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در فرآیندی شامل رایزنی از طریق دستگاه قضائی به منظور پذیرش دادخواست اعسار محکومان جرایم غیرعمد و نیز مذاکره برای گذشت شاکی، تامین بخشی از بدهی از طریق نقدینگی محکوم، اعطای وام ستاد دیه، کمک بلاعوض ستاد دیه و مشارکت خیرین صورت می گیرد.

زندانیان جرایم غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که نه بر حسب سوءنیت مجرمانه بلکه بواسطه ارتکاب جرایمی از روی جهل به قانون یا ناخواسته و غیرمنتظرانه بدهکار مالی یا دیه شده و به دلیل عدم بضاعت مالی و ناتوانی قادر به تامین بدهی خود نیستند و تحت حمایت ستاد دیه قرار می گیرند.

جذب کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی، به منظور مشارکت در یاری رساندن به زندانیان نیازمندی که به واسطه عدم کفایت دارایی، قادر به پرداخت جرایم نقدی یا رد عین یا مثل یا قیمت دیه و ضرر و زیان ناشی از جرم نباشند، اصلی ترین ماموریت ستاد دیه است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group