يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی ساوه گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد و ۱۳ هکتار از اراضی به کاربری کشاورزی بازگشت.

علیرضا طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و حسب دستور دادستان شهرستان و با همکاری و هماهنگی فرماندهی نیروی انتظامی و یگان امداد شهرستان، یگان حفاظت امور اراضی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، ۱۰۴ فقره ساخت و ساز غیر مجاز به مساحت حدودا  ۱۳ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان که توسط عده ای سودجو تبدیل به مکان تفریحی شده بود، قلع و قمع شد.

وی افزود: برخورد با سودجویان و کسانی که به دنبال تبدیل  اراضی زراعی و باغی به قطعات کوچک و باغ ویلا و ... هستند با شدت هرچه تمام‌تر ادامه خواهد داشت و با متخلفان و متصرفان برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

طهماسبی با بیان اینکه عملکرد اکثریت قریب به اتفاق کشاورزانی که اجازه چنین سودجویی را به برخی افراد نمی دهند و تولید محصولات کشاورزی که غذای مردم است را با هیچ چیزی عوض نمی کنند قابل تقدیر است، گفت:  به معدود افرادی که گاها برای کسب منافع سودجویانه اقدام به خرد کردن اراضی با اهداف مشخصی می کنند هشدار جدی داده می شود که از اینگونه اقدامات پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با متصرفان غیر قانونی اراضی کشاورزی به منظور جلوگیری از خرد شدن اراضی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز انجام می‌شود، افزود: مشارکت و نظارت شهروندان، بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور است، لذا از شهروندان ساوجی درخواست داریم تا در شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی مجموعه جهاد کشاورزی را یاری کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group