جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: با هدف بهینه شدن روند ارائه خدمات و فعالیت های امدادی در سال گذشته ۱۷ خانه هلال در مناطق مختلف از جمله روستاهای این شهرستان راه اندازی شد.

«سیدلقمان حسینی» روز شنبه به ایرنا، گفت: برای ارتقای سطح فعالان و آشنایی آنها با وظایف و فعالیت های مورد نظر، افزون بر ۵۰ مورد از خانه های هلال ایجاد شده در شهرستان ساوه تحت آموزش های لازم قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: از مهمترین برنامه‌های سال ۹۹ که توسط اعضاء و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه اجرا شد می توان به امدادرسانی در ۱۱۴ فقره تصادف جاده‌ای و حوادث حمل و نقل اشاره کرد.

به گفته او در این تصادفات به ۲۸۹ فرد حادثه دیده از سوی عوامل جمعیت هلال احمر ساوه امدادرسانی شد و ۹۳ مصدوم دیگر به مراکز درمانی منتقل و ۴۰ تن از سانحه دیدگان هم به صورت سرپایی در محل مداوا شدند.

حسینی گفت: امدادرسانی در برف و کولاک محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه به ۱۷۳ نفر از مسافران و خودروهای گرفتار نیز انجام شد.

رئیس هلال احمر شهرستان ساوه همچنین برگزاری ۱۰ دوره کشوری آزمون کسب درجه ایثار ویژه خواهران و برادران به میزبانی این شهرستان و با حضور ۵۰۰ تن از نجاتگران سراسر کشور که بالاترین درجه امدادی برای داوطلبان محسوب می شود را از دیگر فعالیت های این جمعیت در سال ۹۹ عنوان کرد.

وی گفت: اجرای مانور لحظه صفر با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران و همزمان اعزام اکیپ‌های عملیاتی تمام اعضای ستاد مدیریت بحران از جمله تیم‌های هلال احمر

با هدف افزایش توانمندی و ارتقای سطح توان عملیاتی اعضاء از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

حسینی در خصوص فعالیت های این نهاد مردمی در دوران شیوع ویروس کرونا، گفت: تهیه و توزیع ۶۰۰ سبد معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار، توزیع ۵۰۰ بسته تغذیه برای حمایت از کادر درمان و اجرای طرح ناظران سلامت با حضور اعضای جوانان جمعیت هلال احمر و انجام بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره بازدید از اصناف و تکمیل فرم‌های موردنظر برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف نیز در این مدت انجام شد.  

اجرای طرح آمران سلامت با برپایی ایستگاه‌های ثابت و سیار و توصیه مردم به اجرای پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، اهدای ۱۰ هزار عدد ماسک و یک هزار بطری محلول ضدعفونی به انجمن بیماران خاص از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه در سال گذشته بود که حسینی به آنها اشاره کرد.

وی گفت:  اجرای رزمایش های امدادی مختلف به ویژه در هفته پدافند غیرعامل، برگزاری رزمایش در سطح شرکت‌های شهر صنعتی با هدف آموزش افراد و آمادگی آنها در شرایط بحرانی و برگزاری دوره های آموزشی در فضای مجازی در راستای ارتقای آمادگی خانواده‌ها و شهروندان در مورد حوادث طبیعی و غیرطبیعی نیز در سال گذشته از سوی جمعیت هلال احمر ساوه انجام شد.

به گفته حسینی، امدادرسانی به روستاهای مرق و مرقکان در اثر رانش زمین جاده دسترسی آنها مسدود شد و ساکنان ناگزیر در بن بست جغرافیایی قرار گرفتند با استقرار تیم های هلال احمر در این روستاها و توزیع اقلام ضروری میان مردم نیز گوشه دیگری از فعالیت های هلال احمر در سال ۹۹ بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه با اشاره به تشکیل و تجهیز بانک امانات پزشکی که با کمک خیرین محقق شد، اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۰ شرایط برای کامل تر شدن این بانک فراهم شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group