پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

مدیرکل امور عشایر استان مرکزی گفت: با توجه به همزمانی پیک چهارم شیوع ویروس کرونا و کوچ عشایر و همچنین لزوم رعایت دستورالعمل‌ها، عشایر مهمان استان مرکزی از استان‌های همجوار با تدابیر خاص بهداشتی پذیرفته می‌شوند.

«علی اکبر منصوری» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به احتمال تاخیر در کوچ عشایر با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: کوچ عشایر هر سال از اول یا نیمه اردیبهشت آغاز می‌شد اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها، کوچ با تاخیر انجام خواهد شد در حالی که سال گذشته نیز کوچ عشایر یک ماه به تعویق افتاد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۵ درصد عشایر استان مرکزی در شهرستان ساوه حضور دارند، بیان کرد: در مجموع ۱۲۰۰ خانواده عشایر در استان مرکزی و در شهرستان‌های ساوه، زرندیه، خمین و دلیجان سکونت دارند.

مدیرکل امور عشایر استان مرکزی عنوان کرد: کوچ عشایر به سه صورت داخل استانی، خارج استانی و استان رابط انجام می‌شود که با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی عشایر مهمان از استان‌های قم، تهران و سمنان با شرایطی خاص و تحت کنترل پذیرفته خواهند شد.

به گفته منصوری، آبرسانی به عشایر به صورت سیار انجام می‌شود، همچنین با همکاری شرکت تعاونی شهید مطهری به عنوان رابط بین عشایر و سازمان امور عشایر، سهمیه آرد از اداره غله دریافت و در بین عشایر توزیع می‌شود.

وی در مورد خدمات‌رسانی به عشایر در دوران کرونا عنوان کرد: براساس انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین سازمان امور عشایر و وزارت بهداشت، بازدید دوره‌ای به منظور پایش بیماری در کانون‌های عشایری، انجام تست‌های رایگان و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از ابتلای عشایر استان به بیماری کووید ۱۹ اعلام نشده است.

منصوری در مورد عرضه فرآورده‌های دامی عشایر بیان کرد: بخشی از تولید فرآورده‌های شامل خودمصرفی عشایر می‌شود، سال‌های گذشته عرضه مستقیم فرآورده‌های دامی عشایر در غرفه‌های نمایشگاهی صورت می‌گرفت اما از سال گذشته ویروس کرونا این امور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی، بسته‌بندی مناسب و بهداشتی محصولات، معرفی ظرفیت‌های عشایر و توسعه تولیدات آنها را از سیاست‌های سازمان امور عشایر برشمرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group