جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه به اعمال نشدن مبلغ متناسب‌سازی در پایه مستمری اعتراض کرد.

داود میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با اشاره به اعمال نشدن مبلغ متناسب‌سازی در پایه مستمری گفت: در راستای تصمیم سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر لحاظ کردن مستمری قبل از مردادماه سال ۹۹ (مرحله اول متناسب‌سازی) در احکام بازنشستگان و مستمری‌بگیران اجرا شود.

وی افزود: معیار قرار ندادن متناسب‌سازی در افزایش سالیانه‌ مبلغ مستمری، اعتراض تشکل‌های بازنشستگی را به همراه دارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار کرد: متأسفانه در احکام صادره مبلغ مستمری قبل از افزایش با مبلغ مستمری مندرج در حکم اسفندماه ۱۳۹۹ مغایرت داشته و به نظر می‌رسد مبلغ مستمری تیرماه سال گذشته در احکام امسال منظور شده که در این‌صورت مبلغ متناسب‌سازی که به حقوق بازنشستگان اضافه شده از حقوق آنان برداشت شده است.

میرزایی با اشاره به این‌که در این خصوص بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور اعتراض خود به این موضوع را اعلام داشته‌اند، ادامه داد: احکام صادره با وعده‌های داده شده سازمان تأمین اجتماعی و توافق حضوری مسئولین کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مغایرت دارد.

وی بیان کرد: این اقدام کارشناسان فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی موجب آزردگی خاطر بازنشستگان کشور و تشکل‌های کارگری شده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه خواستار اصلاح سریع احکام متناسب‌سازی بر اساس وعده‌های قبلی و توافق با تشکیلات بازنشستگی ایران شد و بیان کرد: با این اقدام اعتراض جامعه کارگری و بازنشستگی را فروکش کنید.

میرزائی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو تصریح کرد: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران قرار بود ضمن اجرای مرحله اول و دوم همسان‌سازی حقوق آنها و بخش عمده‌ای از ۸۹ هزار میلیارد تومان بودجه که برای آن پیش‌بینی شده بود، عملی شود که متأسفانه علی‌رغم جلسات متعدد کانون عالی بازنشستگان به نمایندگی از بازنشستگان و پیگیری‌های جدی اتحادیه پیشکسوتان کشوری، به نتیجه نرسید.

وی خواستار رسیدگی فوری به اعتراض نمایندگان بازنشستگان شد و گفت: باید جلسه‌‌ ویژه‌ بازنگری در محاسبات مربوط به افزایش سالیانه مستمری برگزار و افزایش ناشی از متناسب‌سازی در پایه مستمری (مورد تأیید و تأمین نظر بازنشستگان) بررسی و اجرا شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه افزود: بر اساس توافق قبلی قرار بود که متناسب‌سازی جزئی از مستمری باشد و با افزایش‌های سالیانه همراه شود تا اثرات آن در ترمیم مستمری ملموس شود که به وعده‌ها عمل نشد.

میرزائی بیان کرد: متأسفانه کارشناسان تأمین اجتماعی با عوام‌فریبی و فریب دادن نمایندگان تشکلات کارگری مصوبه را به‌درستی اجرا نکردند و باعث شد تا تمامی بازنشستگان به این موضوع اعتراض داشته باشند و این نشان‌دهنده که این است که کارشناسان به دنبال ایجاد فضای نارضایتی در کشور و هدایت بازنشستگان و مستمری‌بگیران به کف خیابان هستند تا ضربه سنگینی به نظام وارد کنند.

وی با اشاره به این‌که بازنشستگان تأمین اجتماعی همواره بیدار و بصیر و حامی نظام و ارزش‌های آن هستند، گفت: این قشر اعتراض‌های خود را در بستر قانون اعلام کرده و خواستار رسیدگی فوری به اعتراض نمایندگان بازنشستگان در مورد اعمال نشدن مبلغ متناسب‌سازی در پایه مستمری هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان‌های ساوه و زرندیه با اشاره به افزایش حقوق مستمری‌بگیران سایر سطوح (بیشتر از حداقل دستمزد) اشاره کرد و افزود: افزایش سایر سطوح مستمری ٢۶ درصد می‌باشد که نکته مهم برای این افراد، ترمیم مستمری آنان متناسب با زمان بازنشستگی است.

میرزائی اضافه کرد: نسبت فاصله مستمری آنان با حداقل مستمری در زمان بازنشستگی محاسبه گردیده و افزایش ٢۶ درصدی مستمری آنان می‌بایستی از ٧۵ درصدِ نسبت مستمری زمان بازنشستگی به حداقل دستمزد کمتر نباشد و در صورتی که از ٧۵ درصد کمتر بود که قول ترمیم این مبلغ داده شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group