پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه جزئیات مربوط به افزایش نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس های درون شهری و آژانس های مسافری را اعلام کرد و در عین حال تایید نهایی نرخ های جدید را منوط به اعلام نظر نهایی کمیته انطباق مصوبات فرمانداری در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر دانست.

«علی اصغر آرمیده» روز چهارشنبه به ایرنا، گفت: در تاریخ سیزدهم اسفند پارسال نامه مربوط به پیشنهاد افزایش کرایه ناوگان حمل و نقل درون شهری ساوه را به شورای اسلامی شهر ارسال کردیم که در آن افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی، اتوبوس و آژانس های مسافری لحاظ شد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر ساوه نیز در جلسه روز ۲۷ اسفند این پیشنهادات را بررسی و مصوب کرد و برای اعلام نظر نهایی به کمیته انطباق مصوبات فرمانداری ارجاع داد که همچنان منتظر تایید نهایی این مصوبه برای اجرا هستیم.

آرمیده گفت: بر این اساس در سال جاری نرخ کرایه تاکسی در شرایط عادی برای هر سرنشین در مسیرهای مختلف درون شهری ساوه ۲۰ هزار ریال خواهد بود که نسبت به سال گذشته پنج هزار ریال افزایش دارد اما در وضعیت شیوع کرونا و الزام تاکسی ها به سوار کردن تنها سه مسافر، مقرر است که از سرنشین صندلی جلو ۳۰  هزار ریال و برای ۲ سرنشین صندلی عقب نیز هر نفر ۲۵ هزار ریال اخذ شود تا کمبود یک مسافر هم جبران شود و رقم ۸۰ هزار ریال برای هر سفر درون شهری نصیب مالک تاکسی شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه اظهار داشت: نرخ کرایه هر سرنشین اتوبوس های درون شهری که در سال گذشته ۵۵ هزار ریال با کارت بلیت بود، امسال به هفت هزار و ۱۵۰ ریال افزایش می یابد و برای آنکه شهروندان را به استفاده از کارت بلیت ترغیب کنیم نیز نرخ کرایه نقدی هر مسافر اتوبوس ها را به ۱۵ هزار ریال افزایش دادیم.

وی همچنین نرخ آژانس های مسافری در ساوه را با لحاظ ۳۰ درصد افزایش قیمت برای سال جاری ۷۰ هزار ریال برای مسیرهای چهار کیلومتری عنوان کرد و گفت: به ازای هر کیلومتر اضافه نیز مسافر باید ۱۶ هزار ریال پرداخت کند.

آرمیده گفت: شمار تاکسی هایی که در سامانه سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه ثبت شده اند، ۹۱۳ دستگاه است اما چون تعدادی از آنها به دلایلی از قبیل فرسودگی خارج از سرویس دهی هستند اکنون بین ۷۲۰ تا ۷۶۰ دستگاه تاکسی به صورت روزانه خدمات ارائه می کنند.

وی همچنین در مورد تعداد اتوبوس های درون شهری ساوه، گفت:  با توجه به اینکه قرارداد بخش خصوصی در آبان سال گذشته به پایان رسید و اکنون فقط با ۲ شرکت پیمانکار در این زمینه همکاری می کنیم که تا برج ۹ امسال نیز قرارداد آنها به اتمام می رسد و تا پایان سال با آنها تمدید کرده ایم، بنابراین در سال جاری مدیریت حدود ۸۰ درصد از اتوبوس های درون شهری بر عهده شهرداری ساوه خواهد بود.

وی گفت: اکنون با احتساب ظرفیت بخش خصوصی حدود ۴۰ دستگاه اتوبوس در امر جابجایی مسافران شهر ساوه فعالیت می کنند و منتظر ورود ۲۰ دستگاه در حال بازسازی هستیم تا به ظرفیت این ناوگان اضافه شوند.

آرمیده با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی شهر ساوه، گفت: از آنجا که در این شرایط ممکن است حجم مسافران سرپایی در اتوبوس ها و همچنین پارک سوار افزایش یابد که خطر اشاعه ویروس را به همراه دارد، پیشنهاد کردیم که مانند سال گذشته تا عادی شدن شرایط نسبت به تعطیلی خطوط اتوبوسرانی درون شهری اقدام کنیم که البته تصمیم گیری نهایی در این زمینه بر عهده قرارگاه پدافند زیستی شهرستان است.

شهر ساوه با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر دارای ۲ منطقه شهرداری است که در یک دهه اخیر بیش از ۱۷ سکونتگاه غیررسمی به آن الحاق شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group