پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه از آغاز نخستین مرحله واکسیناسیون پاکبانان شهرداری به تعداد ۱۷۱ نفر خبر داد و در عین حال افزایش و سرعت شیوع ویروس کرونا و احتمال قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت قرمز را نگران کننده ارزیابی کرد.

دکتر «محمود کریمی» روز پنجشنبه به ایرنا گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است پس از کادر بهداشت و درمان سایر گروههای در معرض آسیب از قبیل پاکبانان شهرداری، سالمندان و در ادامه اقشار مختلف جامعه واکسن کرونا دریافت ‌کنند.
وی افزود: در مرحله نخست، عملیات واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان شهرستان ساوه آغاز شد که اکنون فاز چهارم تزریق واکسن برای این افراد در حال انجام است.
سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تصریح کرد: متاسفانه از نظر شیوع ویروس کرونا، شهرستان وضعیت مناسبی ندارد و تعداد موارد بستری و سرپایی در چند روز اخیر افزایش یافته است که احتمال دارد از وضعیت زرد به یکباره در وضعیت قرمز قرار بگیریم.
کریمی عنوان کرد: با وجود تاکیدها و توصیه مسئولان اما برخی از شهروندان در برابر تیم‌های مراقبتی همچنان مقاومت می‌کنند و همکاری لازم را ندارند.
وی ادامه داد: موارد شکستن قرنطینه از سوی مبتلایان در تعطیلات نوروز بسیار زیاد شده است و برخی شهروندان علیرغم ابتلا به ویروس اقدام به سفر می‌کنند که شهرستان را با خطر تغییر رنگ ناگهانی کرونایی از زرد به قرمز مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به سرعت انتقال بالا، تمام حالت های ابتلا به کرونا در شرایط کنونی از نوع انگلیسی تلقی می‌شود زیرا با ابتلای یک نفر تمام اعضای خانواده مبتلا می‌شوند.
کریمی ادامه داد: زرندیه نیز وضعیت خوبی از نظر شیوع ویروس کرونا ندارد و احتمال تغییر وضعیت این شهرستان با توجه به افزایش دید و بازدیدها و سفرها بسیار زیاد است و ممکن است از شرایط آبی خارج شود.
به گفته سخنگوی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه، در صورت افزایش سفرها و دورهمی های خانوادگی پیک بسیار سختی در پیش خواهیم داشت زیرا شهروندان با ترددهای بین شهری کرونا را به یکدیگر هدیه می‌دهند.

گفتنیست بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه به کرونا مبتلا شدند.

طبق آمار همین منبع، از آغاز شیوع کرونا تاکنون حدود ۱۴ هزار و ۱۰۰ نفر در این شهرستان ها به ویروس کرونا مبتلا شدند و همچنین ۳۲۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group