جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

طبق اعلام مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی، قرار است به زودی وزیر ورزش به این استان سفر کند و همین مساله بهانه ای شد تا با تهیه گزارشی، دکتر سلطانی فر را در جریان وضعیت ورزش ساوه، زیرساخت های ضعیف و نامناسب فوتبالی و در صدر آنها نداشتن ورزشگاهی مدرن و استاندارد قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، چند سال از حضور تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه در رقابت های لیگ دسته دوم و آزادگان می گذرد و پس از سالها مردم این شهر نگاههای خود را از نمایش درخشان بچه های سالنی باز این دیار به چمن سبز و فوتبال دوخته اند و به همین دلیل شور و هیجان خاصی میان آنها ایجاد شده است.

خوشه طلایی در رقابت های سال گذشته تا روز آخر شانس صعود به لیگ برتر کشور بود اما دقایقی تا تحقق این رویای شیرین کم آورد اما اگر واقع بینانه نگاه کنیم شاید چندان هم بد نشد که ساوه صاحب تیم لیگ برتری نشد زیرا تیمداری در این سطح استانداردهای خاص خود را می طلبد و باید از مجوز حرفه ای باشگاه گرفته تا ورزشگاه مدرن و زمین با کیفیت، رختکن، جایگاه تماشاگران، میکسدوزن خبرنگاران و سایر ملزومات از جمله زمین تمرین مناسب در اختیار باشگاه لیگ برتری قرار گیرد این در در حالیست که تنها ورزشگاه این شهر سیمایی خسته و فرتوت با زیرساخت هایی ناآماده دارد که حتی در صورت صعود نماینده ساوه به لیگ برتر، به طور قطع سازمان لیگ مجوز میزبانی در چنین مجموعه ای را صادر نمی کرد و شاید سرنوشتی مانند همه تیم هایی که ناگزیر با فروش امتیاز به تاریخ پیوستند نیز در انتظار خوشه قرار می گرفت.

حتی برای رقابت های امسال لیگ آزادگان، کیفیت فاحش چمن ورزشگاه شهید چمران ساوه عاملی مهم بود که سازمان لیگ مجوز میزبانی از تیم شهر ساوه را سلب کند و تا امروز که ۱۷ هفته از رقابت ها گذشته است، این تیم دور از حانه و در مجموعه کارگران تهران به عنوان مثلا میزبان با حریفانش مسابقه می دهد.

به نظر می رسد جدا از بحث خوشه طلایی با توجه به استعدادهای فوتبالی و علاقمندان پرتعداد،  این شهر نیازمند به یک ورزشگاه مدرن با جانمایی مناسب است که این مساله با توجه به قطب صنعتی بودن و گردش مالی بالا و همچنین وجود افراد نیکوکاری که در حوزه های آموزشی و سلامت سابقه درخشانی در کمک کردن دارند، دور از دسترس نیست ولی تا زمانی که اراده ای از سوی وزارت ورزش و جوانان برای این موضوع نباشد، دلسوزی و مساعدت های مسئولان استانی و شهرستان راهگشا نخواهد بود.

بنابراین انتظار جامعه ورزش و فوتبالدوستان ساوجی از دکتر سلطانی فر این است که در سفر خود به این منطقه و با توجه به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری و افزایش محتمل آن در یک دهه آینده تا مرز یک میلیون نفر، حضور تیم های خوشه طلایی در لیگ آزادگان و حتی تیم آلوم پارس در دسته سه رقابت های کشوری و همچنین مدارس فوتبال و آکادمی های پرشماری که روزانه با زحمات مربیان بومی برای پرورش و شکوفایی استعدادهای فوتبال ساوه تلاش بی ادعایی دارند در خصوص تحقق رویای دیرینه آنها برای ساخت یک ورزشگاه دست کم ۱۵ هزار نفری پیشقدم باشد تا یادگاری نیک از دولت تدبیر و امید در اذهان مردم ساوه برای همیشه حک شود.

اکنون جانمایی ورزشگاه شهید چمران در منطقه مسکونی و محاصره این مجموعه میان آپارتمان های چندین طبقه با شرایط و استانداردهای یک ورزشگاه مدرن مطابقت ندارد و با توجه به مهاجرپذیری و سیر صعودی جمعیت این شهرستان و از طرفی احتمال بالای صعود خوشه طلایی به رقابت های لیگ برتر (امسال یا سالهای آینده) لازم است در کوتاه مدت نسبت به رفع نواقص این ورزشگاه از قبیل ترمیم چمن تخریب شده و جایگاه تماشاگران اقدام شود و برای بلندمدت هم ساخت ورزشگاهی استاندارد و متناسب با شان مردم این شهرستان احداث شود.

طرح ساخت ورزشگاه در گذشته که صرفا در رسانه ها بازتاب یافت

قبلا نمایندگان ادوار ساوه در خانه ملت هر از گاهی یا بر ضرورت ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در این شهر تاکید داشتند یا حتی از آغاز کلنگزنی آن خبر داده بودند و روسای سابق و اسبق اداره ورزش و جوانان شهرستان هم در این خصوص اظهار نظرهایی کرده اند.

نماینده سابق ساوه در روز بیستم مهر سال گذشته به ایرنا، گفت: عملیات احداث استادیوم ۱۵ هزار نفری ساوه در آینده نزدیک با حضور وزیر ورزش و جوانان آغاز خواهد شد (البته این سفر انجام نشد).

«محمدرضا منصوری» همچنین از تامین قطعه زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در جاده روستای یولاق برای ساخت ورزشگاه خبر داد و اظهار کرد که ساخت این ورزشگاه باید به بخش خصوصی واگذار شود و در این خصوص با باشگاه خوشه طلایی نیز رایزنی های صورت گرفته است.
وی حتی تاکید داشت که اگر بخش خصوصی برای عملیاتی کردن این پروژه پیش قدم نشود از دولت درخواست می کنیم ردیف بودجه ای اختصاص دهد زیرا بودجه های استانی پاسخگوی ساخت این استادیوم نخواهد بود.
حالا از تاریخ انتشار این خبر یک سال و نیم گذشته است و هیچ خبری از سفر وزیر ورزش و کلنگزنی مجموعه مورد اشاره نماینده سابق هم نشد.

رئیس سابق اداره ورزش و جوانان ساوه هم در گفت و گویی از آغاز مطالعات ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ساوه سخن گفته بود.

«حامد توکلی» در روز ۳۰ مهر امسال به پایگاه خبری ساوه نار گفت: در لیست پروژه‌های ارائه شده به فرمانداری ساوه مطالعات ساخت یک ورزشگاه مجهز ۱۵ یا ۲۰ هزار نفری در نظر گرفته شده است که اکنون در حال بررسی و مطالعات آن هستیم تا به عنوان پروژه ملی اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر ساوه نیاز مبرم به یک ورزشگاه مجهز دارد، تصریح کرد: ورزشگاه شهید چمران ساوه بدلیل مجاورت با منازل مسکونی توان ارتقای بیشتر ندارد؛ بنابراین ایجاد یک ورزشگاه در منطقه‌ای خوش آب و هوا که در خور شان مردم ورزش دوست ساوه باشد یکی از برنامه‌های اصلی این اداره است.

وی اظهار کرد: ورزش شهر ساوه بدون داشتن ورزشگاه جدید چندمنظوره در آینده به بن بست خواهد خورد و پیشرفت قابل قبولی را تجربه نخواهد کرد. (لینک خبر http://savehnar.ir/news/۱۳۹۹/۲۱۴۴۲/)

«محمدحسین علیزاده» که در سالهای دورتر سکان مدیریت ورزش و جوانان ساوه را بر عهده داشت نیز در این رابطه به ایرنا، گفت: در زمان نمایندگی مرحوم اسلامی، ایشان با توجه به ارتباطاتی که با وزیر وقت ورزش و جوانان (دکتر عباسی) داشت چراغ سبز احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در ساوه را دریافت کرد و پی از فوت ایشان هم وزیر دستور لازم در این خصوص را صادر کرد اما بعد از آن حدود هفت مرتبه به وزارتخانه برای پیگیری رفتم اما چون مصوب نشد و پیگیری های لازم نیز به عمل نیامد، این طرح به سرانجام نرسید.

وی اظهار کرد: حتی زمینی هم در یولاق برای این منظور از منابع طبیعی احذ شد و قرار شد اداره امور آب هم کمک کند و مشکل تامین آب آن را برطرف کند اما همه این موارد فقط در یک جلسه غیر الزام آور مطرح شد و چون در قالب مصوبه ای ابلاغ نشد در نتیجه عقیم ماند.

به گفته مدیر اسبق ورزش و جوانان شهرستان ساوه، باید از مراجع کشوری به خصوص وزارت ورزش و جوانان توسط مسئولان پیگیری شود.

 البته همه این مطالب صرفا رسانه ای شدند و در عمل اقدام خاصی برای ساخت ورزشگاه یا اخذ ردیف بودجه و مطالعات و سایر اقدامات اولیه انجام نشد یا اگر هم شده، رسانه ها از آن بی اطلاع هستند.

آوارگی خوشه طلایی و موضوع ترمیم و واگذاری ورزشگاه شهید چمران

تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه در پایان رقابت های نیم فصل جاری و پس از ۱۷ مسابقه،  فقط ۲ بار طعم میزبانی را در ورزشگاه خانگی شهر خود چشید اما بازی با مس کرمان اوج بی کیفیتی زمین مجموعه را نمایان کرد.

 وقتی یکی از مربیان حریف ماسه هایی که برای پر کردن خلاء چمن ورزشگاه پاشیده شده بود را در مقابل دوربین های خبرنگاران به هوا پرتاب می کرد و از وضعیت زمین گلایه داشت، برخی از فوتبالدوستان ساوجی به آن انتقاد کردند و معتقد بودند که وی قصد دارد نتیجه نگرفتن تیم خود را به این شیوه توجیه کند اما در فردای همان روز سازمان لیگ در بیانیه ای اعلام کرد که نماینده ساوه به دلیل کیفیت نامطلوب چمن ورزشگاه شهید چمران حق میزبانی از حریفان را ندارد و بدین ترتیب این تیم خانه به دوش شد تا تمرینات، اردوها و محل برگزاری دیدارهای خانگی خود را به ورزشگاه کارگران تهران منتقل کند.

این در حالیست که مالک باشگاه خوشه طلایی خود از بازیکنان اسبق این شهر بوده و با علاقمندی به این ورزش سرمایه اش را معطوف به تیمداری کرده است و اکنون به نظر می رسد با شرایطی سخت و تحمل هزینه های گزاف بابت اجاره ورزشگاه در تهران، هتل و سایر مخارج همچنان تیمش را در جدول رقابت ها نگاه داشته است و تا صدر جدول هم فاصله ای ندارد که نشود جبرانش کرد.

مساله اصلی اینجاست که اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی مدعی واگذاری ورزشگاه شهید چمران به باشگاه خوشه طلایی است اما مالک می گوید که هیچ برگه و قراردادی در این رابطه وجود ندارد و ورزشگاه در اختیار ما نیست.

«عابد حقدادی» مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در روز چهارم اسفند پس از بازدید از این ورزشگاه و همچنین زمین چمن مصنوعی فجر به خبرنگاران، گفت: با توجه به صعود تیم فوتبال خوشه طلایی به لیگ دسته یک، عملیات بازسازی و مرمت زمین چمن ورزشگاه شهید چمران ساوه از ۲ سال پیش آغاز شد.

وی به انعقاد قراردادی معادل ۲.۵ میلیارد تومان در راستای بازسازی و مرمت زمین چمن ورزشگاه برای انجام بازی‌های خانگی خوشه طلایی اشاره کرد و افزود: به دلیل نوسانات قیمتی در سال گذشته پیمانکار پروژه حاضر به ادامه همکاری برای مرمت و بهسازی این مجموعه ورزشی نشد و با توجه به محدودیت‌های منابع مالی درخواست فسخ پیمان کرد.

حقدادی افزود: نوسانات قیمتی موجب شده است که برای بازسازی این استادیوم ورزشی ۴.۵ میلیارد تومان دیگر تخصیص یابد که برای تامین این میزان از اعتبارات نیازمند تخصیص منابع ملی هستیم.

به گفته او،  در جلسه ای با حضور فرماندار ساوه و نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی،  مقرر شد که پیمانکار قبلی خلع ید و اقدام به انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید گرفته شد تا عملیات اجرایی برای بهسازی مجموعه ورزشی چمران از سر گرفته شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به وضعیت نامناسب زمین چمن ورزشگاه شهید چمران که برگزاری بازی‌های خانگی نماینده ساوه در لیگ آزادگان را با مشکلاتی مطابق دستور سازمان لیگ مواجه کرده است،  اظهار داشت: باشگاه خوشه طلایی ساوه به خوبی از زمین چمن نگهداری نکرده است و شرایط فعلی آن با روزی که برای برگزاری بازی‌های خانگی تیم مهیا شده بود تغییر پیدا کرده است و مناسب برگزاری مسابقات ورزشی نیست.

وی، مهمترین سرمایه یک باشگاه ورزشی که در بازی‌های لیگ حضور دارد را زمین و استادیوم بازی دانست و افزود: باشگاه خوشه طلایی متقاضی واگذاری زمین چمن این مجموعه ورزشی است به شرط آنکه نگهداری از آن در شرایط خاص و زیر نظر متخصصین باشد تا اتفاقات این چنینی رخ ندهد زیرا اکنون به دلیل شن‌ریزی نامناسب و غیرتخصصی، زمین چمن قابلیت بهره برداری را ندارد.

حقدادی در ادامه در خصوص واگذاری زمین چمن به باشگاه خوشه طلایی ساوه گفت: با توجه به قوانین و مقررات وزارت ورزش و جوانان، کلیه اماکن ورزشی برابر ماده ۵ قانون تنظیم مقررات مالی دولت باید به بخش خصوصی طبق قرارداد و قیمت کارشناسی در فرآیند تشریفات قراردادهای دولتی واگذار شود و تعیین قیمت کارشناسی با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و شرایط کرونایی مقداری زمان بر شده است  و به همین دلیل در ۲ روز گذشته قیمت کارشناسی از کانون رسمی کارشناسان دادگستری اخذ و بلافاصله به باشگاه خوشه طلایی برای انعقاد قرارداد اعلام شده است.

حقدادی گفت: بهسازی چمن و سکوهای این استادیوم از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان است و امیدواریم با انجام این پروژه ها از ابتدای سال آینده مسابقات خانگی تیم خوشه طلایی در ورزشگاه شهید چمران برگزار شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت فرماندار ساوه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و جذب اعتبارات ملی از سوی نماینده مجلس و تخصیص منابع مالی از محل اعتبارات ارزش افزوده، کار مرمت و بهسازی چمن در سریعترین زمان ممکن انجام و مابقی عملیات عمرانی نیز از سال آینده اجرایی شود.

  در همین رابطه «حسین پرویزی» مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی به ایرنا، گفت: زمین چمن ورزشگاه شهید چمران به این باشگاه واگذار نشده و هیچ صورتجلسه ای و مستنداتی در این خصوص هم وجود ندارد.

وی افزود: در همه شهرستان ها اداره ورزش و جوانان زمین را آماده و نگهداری می کند و در اختیار باشگاهها قرار می دهد این در حالیست که ما برای مدیریت تیم در لیگ آزادگان به دلیل برخوردار نشدن از مزیت ورزشگاه خانگی متحمل هزینه های فراوانی شده ایم.

وی در مورد اینکه برای ترمیم بخش هایی از زمین چمن ورزشگاه شهید چمران از شن و ماسه استفاده شده است، گفت: این اقدام توسط پیمانکار اداره ورزش و جوانان صورت گرفت که قصد داشت پستی و بلندی هارا با ماسه ۲ بار شسته صاف کند و ما هم پیشنهاد دادیم که از جعفریه (یکی از شهرهای تابعه استان قم واقع در ۳۰ کیلومتری ساوه) تامین شود در حالی که ما برای سیستم آبیاری و برق این مجموعه از جیب هزینه کردیم و بابت این مخارج اکنون اداره ورزش و جوانان حدود ۳۰۰ میلیون تومان به ما بدهکار است.

پرویزی گفت: ما در نامه هایی به مسئولان ذیربط درخواست واگذاری این مجموعه برای مدت پنج یا ۶ سال کردیم که بتوانیم همه هزینه ها و آماده سازی چمن را انجام دهیم تا برای شهرستان مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: مگر ورزشگاه اراک را تیم آلومینیوم اداره می کند؟ اصلا ورزشگاه شهید چمران نگهبان هم ندارد و هر کسی بخواهد برای ورزش و دویدن وارد این مجموعه می شود و حتی محل جولان سگ های ولگرد شده است و شب ها هم نورافکن ها روشن می شود در حالی که اگر ایرادی پیدا کند برای مسابقات آینده و استفاده از آن به مشکل برمی خوریم و دوباره سازمان لیگ می تواند از وضعیت نور ایرادهایی بگیرد.

مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی افزود: حدود پنج سال پیش درخواست کردیم که زمین این مجموعه به ما واگذار شود تا ضمن نگهداری برای انجام تمرینات و مسابقه از آن استفاده کنیم و با آغاز فعالیت پیمانکار هم قرار شد که از نوع چمنی که متناسب با شرایط مناطق سردسیری است استفاده کند تا در طول سال زرد و بی کیفیت نشود اما برای این کار از نوعی بذر چمن به نام «مَرغ» استفاده شد که همین مساله سبب آسیب دیدگی سه تن از بازیکنان تیم در مسابقه با مس کرمان با بعد از آن در تمرینات شد.

وی گفت: سئوال اینجاست که ورزشگاه شهید چمران که برای کمک به فوتبال و رشد استعدادهای شهرستان ساوه احداث شد چرا این همه از نظر زیرساختی باید مشکل داشته باشد؟ مگر توان ما چقدر است که هم تیمداری کنیم و هم به وضعیت زمین چمن رسیدگی کنیم؟ در حالی که سه ماه است تمرین و مسابقات تیم را در بیرون از ساوه انجام می دهیم و در واقع تیم ما فقط نام ساوه را بر خود دارد و هزینه های سرسام آوری نیز به ما تحمیل شد.

پرویزی گفت: در سایر شهرستان ها که تیم فوتبال دارند، امکانات لازم را برای فعالیت و برگزاری مسابقات فراهم کرده اند و در ساوه هم با توجه به حضور تیم خوشه طلایی در لیگ آزادگان و اشتیاق مردم این شهر به ورزش فوتبال انتظار است که نسبت به تمهید زیرساخت ها اقدام شود این در حالیست که تیم ما حتی در ساوه زمینی برای تمرین هم ندارد و چمن مصنوعی فجر هم شرایط استاندارد برای انجام تمرینات را ندارد.

وی گفت: در ادوار گذشته، نمایندگان ساوه در مجلس شورای اسلامی موضوع نبود یک ورزشگاه مدرن و استاندارد در این شهرستان را آنگونه که لازم است پیگیری نکردند در حالی که قرار است در روزهای آینده وزیر ورزش و جوانان به ساوه سفر کند و فرصت مناسبی است تا نماینده کنونی و سایر مسئولان، احداث یک ورزشگاه حداقل ۱۵ هزار نفری را به عنوان مطالبه برحق مردم و جوانان شهرستان از ایشان پیگیری کنند زیرا از حیث زیرساخت های فوتبالی  واقعا شرایط مناسبی نداریم.

مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی افزود: به فرض اینکه اصلا تیمی به نام خوشه طلایی در شهرستان ساوه وجود ندارد اما آیا داشتن ورزشگاه مجهز و استاندارد حق مردم و جوانان ساوه نیست؟ این در حالیست که استعدادهای سرشاری در ورزش فوتبال داریم و معتقدم که حتی با برخی مناطق فوتبال خیز کشور از جمله آبادان هم برابری می کنیم اما شکوفا شدن آنها مستلزم تامین امکانات و زیرساخت های لازم از جمله استادیوم است.

وی در عین حال از حمایت های استاندار مرکزی و فرماندار ساوه از باشگاه خوشه طلایی برای پیگیری خواسته ها و همراهی های شان قدردانی کرد و در عین حال گفت: در سفر وزیر ورزش نباید مطالبه کوچک داشته باشیم و باید همه مسئولان از جمله نماینده، موافقت ساخت یک ورزشگاه استاندارد را برای ساوه و آینده بچه های این شهرستان دریافت کنند.

پرویزی گفت: نباید توپ را به زمین خوشه طلایی بیندازند و به گونه ای سخن گفته شود که انگار زمین ورزشگاه چمران به ما واگذار شده و باید از آن نگهداری کنیم زیرا این پرسش پیش می آید که طبق کدام صورتجلسه این واگذاری انجام شده است؟ و اگر این اتفاق افتاده چرا ما کلیددار نیستیم و زمین بدون نگهبان رها شده است و هر کسی که بخواهد وارد مجموعه می شود در حالی که در سایر شهرها از ورود افراد با کفش معمولی به درون زمین چمن جلوگیری می کنند.

وی گفت: تیم های پایه خوشه طلایی اکنون با ۱۸۰ بازیکن مستعد در حال فعالیت است و باید زیرساخت هایی فراهم شود تا این بچه ها در آینده بدرخشند و این کار مستلزم همراهی و کمک همه جانبه است.

 

نمایی از زمین چمن ورزشگاه شهید چمران ساوه

مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی معتقد است که این تیم شانس مسلم صعود به لیگ برتر در سال جاری است به شرطی که حمایت شود اما با این امکانات و اوضاعی که وجود دارد آینده خوبی پیش رو نیست.  

پرویزی گفت: با این شرایط انگیزه های ما برای تیمداری هم ضعیف می شود و در حالی که بارها مشتریانی برای خرید امتیاز تیم اعلام آمادگی کردند، از فروش امتیاز خودداری کردیم و معتقدیم که تیم متعلق به مردم ساوه است ولی وقتی می بینیم مساعدت، همدلی و اشتیاق چندانی وجود ندارد چکار باید کرد زیرا توان ما هم حدی دارد.   

وی اظهار کرد: در همین روزهای اخیر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای ترمیم و بازسازی چمن ورزشگاه چمران هزینه کردیم که اسناد و فاکتورهای آن موجود است اما داشتن زیرساخت های مطلوب فوتبالی باید بعنوان یک مطالبه فرهنگی و اجتماعی پیگیری شود زیرا با این وضعیتی که ورزشگاه ساوه دارد در مواردی برخی تیم های مهمان هم کنایه هایی می زنند که شهری با این همه ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و خدماتی چنین ورزشگاهی دارد که حتی تیم های لیگ سه هم نمی توانند در آن بازی کنند در حالی که برای تیم هایی مانند شهرداری آستارا و نود ارومیه همه امکانات و ملزومات فراهم شده است اما در ساوه اینگونه نیست و امسال از حق میزبانی استفاده ای نکردیم.

مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی گفت: در سفر وزیر ورزش نباید مطالبات کوچک داشته باشیم و حتما از ایشان بخواهیم که بودجه ای برای ساخت ورزشگاه جدید در ساوه تعیین کند زیرا استادیوم شهید چمران متعلق به چند دهه قبل است و در وسط شهر و منطقه مسکونی قرار دارد اما به عنوان یک مرهم بر زخمهای فوتبال ساوه لازم است به صورت ضربتی نسبت به ترمیم و بازسازی این مجموعه اقدام شود.

نماینده و فرماندار ساوه حامی ساخت ورزشگاه برای این شهر هستند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به ایرنا، گفت: ساوه در حوزه ورزش دارای ظرفیت های فوق العاده ای است اما میزان سرانه فضاهای ورزشی آن به تناسب جمعیت آن فراهم نشده است.

حجت الاسلام «محمد سبزی» اظهار داشت: ساخت یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در این شهرستان با توجه به استعدادهای فوتبالی و حضور تیم این شهر در رقابت های لیگ آزادگان و همچنین جمعیت رو به رشد آن، ضروری است.

وی گفت: لازم است وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه ای برای افزایش سرانه ورزشی این شهرستان داشته باشد زیرا اکنون متوسط سرانه فضاهای ورزشی ساوه ۷۵ سانتیمتر است ولی در اغلب شهرستان ها این فضا تا ۱۲۰ سانتیمتر هم وجود دارد و این برای ما که صاحب بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه با ۴۰ درصد کل صنایع استان مرکزی و همچنین ظرفیت های کشاورزی و خدماتی هستیم زیبنده نیست که یک ورزشگاه استاندارد و مجهز نداشته باشیم.

نماینده مردم ساوه گفت: موضوع ساخت ورزشگاه جدید در ساوه را از مراجع مختلف و مرتبط پیگیری خواهم کرد زیرا تداوم این وضعیت جفا در حق جوانان و فوتبال ساوه است و اگر وزارت ورزش جرقه آغاز ساخت این مجموعه را بزند، ما هم از ظرفیت خیرین و صنایع برای کمک به روند احداث آن استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام سبزی گفت: انتظار داریم وزارت ورزش و جوانان برای ساخت ورزشگاه جدید در ساوه بودجه ای تعیین کند تا با کمک سایر مسئولان  و بهره گیری از ظرفیت های دیگر به نتیجه برسانیم.

وی گفت: اکنون نماینده این شهرستان در لیگ آزادگان به دلیل نامناسب بودن زیرساخت ها از حق میزبانی محروم است و حیف است که این تیم با هواداران علاقمند در شهر خود نتواند بازی کند.  

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: شهر ساوه از دیرباز مهد ورزشکاران پرآوازه بوده و در تیم های مختلف ملی کشور از جمله فوتسال نماینده داشته است.

«علی میرزایی» اظهار کرد: روند افزایشی جمعیت این شهرستان با توجه به خاصیت مهاجرپذیری و وجود صنایع پرشمار ایجاب می کند که در زمینه افزایش زیرساخت های ورزشی و ارتقای سرانه ها اقدامات مورد نیاز انجام شود.

وی اظهار کرد: صعود خوشه طلایی ساوه به لیگ آزادگان در ۲ سال گذشته باعث ایجاد شور و هیجان میان جوانان و مردم این شهر شد و باید این تیم را به عنوان سرمایه شهرستان حمایت کرد.

وی اظهار داشت: آنچه مسلم است؛ ساوه به یک ورزشگاه مدرن و مجهز برای برگزاری مسابقات فوتبال نیاز دارد و تحقق این مساله مستلزم مساعدت وزارت ورزش و جوانان و سایر ارگان های کشوری مرتبط است و ما نیز آمادگی داریم در صورت موافقت با ساخت چنین مجموعه ای هر کمکی که لازم باشد ارائه نماییم.

میرزایی اظهار کرد: رویه استاندار مرکزی و فرمانداری ساوه از تیم خوشه طلایی، حمایتی است و برای بازسازی و ترمیم چمن ورزشگاه شهید چمران نیز کمک خواهیم کرد تا این تیم از شرایط کنونی که در تهران دیدارهای خانگی خود را برگزار می کند، رها شود و در شهر خود بتواند از رقیبانش پذیرایی کند.

به هر حال سفر وزیر ورزش و جوانان فرصتی مناسب است تا ساوجی ها اعم از مسئولان، اهالی رسانه،  ورزشکاران و مردم با همصدایی نسبت به خواست و نیاز دیرینه این شهرستان و قانع کردن او برای ساخت ورزشگاهی مجهز، مدرن و استاندارد مطالبه گری کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group