جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: شعب اخذ رای در فضای باز مستقر شوند.

بهروز اکرمی ۱۲  اسفندماه در جلسه ستاد انتخابات استان مرکزی، اظهار کرد: روند ثبت نام داوطلبین شوراهای اسلامی شهرها در کشور و استان مرکزی از ساعت ۸ صبح ۲۰ اسفند تا پایان وقت اداری ۲۶ اسفند به مدت ۷ روز در تمامی فرمانداری ها انجام می گیرد.

وی با اشاره به چهار روش ثبت نام داوطلبین، گفت: داوطلبین می توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی، نسخه دسکتاپ، دفاتر پیشخوان دولت و حضور در فرمانداری ها اقدام به ثبت نام کنند، البته در سه روش غیرحضوری کد رهگیری به داوطلب داده می شود که باید در زمان تحویل مدارک به فرمانداری آنها را تحویل دهد.

اکرمی گواهی سوءپیشینه، اصل شناسنامه، کارت ملی و تصاویر آنها، کارت نظام وظیفه و معافیت و مدرکی دال بر وضعیت خدمت نظام وظیفه نامزد، عکس سه در چهار، اصل و نسخه فوق دیپلم برای داوطلبان شهرهای با جمعیت ۲۰ هزار نفر، اصل و نسخه لیسانس یا معادل آن برای دواطلبان شهرهای بالای جمعیت ۲۰ هزار نفر، اصل گواهی استعفای مقامات برای حضور در انتخابات، اصل مدرک جانبازان، ایثارگری، خانواده شهدا را از جمله مدارک لازم برای ثبت نام انتخابات برشمرد.

وی با بیان اینکه در انتخابات شوراهای شهر و روستا روال کار به مانند دوره های قبل خواهد بود، گفت: بنا بر این است که در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری را رقم بزنیم و نباید حتی یک رای روی زمین باقی بماند.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای اماکن و کارگاه های در حریم روستاها به منظور اخذ رای مشکلی ایجاد شود، افزود: چک لیست های بررسی وضعیت شعب اخذ رای حتما در دستور کار فرمانداری و بخشداری ها قرار گیرد، همچنین دستورالعمل بهداشتی نیز مدنظر باشد و تصمیم بر این است که شعب اخذ رای حدالمقدور در فضای باز مستقر باشند و با توجه به اینکه انتخابات در خردادماه است وضعیت آب و هوایی برای برگزاری انتخابات در فضای باز مساعد است.

اکرمی با تاکید بر اینکه فعلا تمرکز بر بررسی وضعیت بهداشتی شعب اخذ رای متمرکز شود و فاصله میزها در شعب باید حدود دو متر باشد تا مشکلی بروز نکند، اظهار کرد: برای شعب سیار باید به جای مینی بوس از اتوبوس استفاده شود، چراکه امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد و باید کمیته پشتیبانی در این راستا تدبیر کند.

وی تصریح کرد: تصمیم بر غیر حضوری بودن ثبت نام شوراهای شهر و روستاست ولی به هرحال نهایتا کاندیداها برای تحویل مدارک باید به فرمانداری و بخشداری مراجعه کنند که باید تمهیداتی در نظر گرفته شود که تهویه مناسب باشد و تجمع افراد در این اماکن رخ ندهد، همچنین باید زمان حضور افراد تعیین و اطلاع داده شود و باید اقلامات بهداشتی از امروز پیش بینی شود تا مشکلی بروز نکند، هرچند که تصمیم بر این است که به صورت متمرکز از طریق استان این اقلام خریداری شود و حتی در ورودی شعب باید وسایل ضدعفونی اتوماتیک استفاده کرد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: روستاهایی که در سال ۱۳۹۶، شورا تشکیل نشد برای سال ۱۴۰۰ باید حتما صاحب شورا شوند، همچنین در روستاهایی که در دوره قبل، نامزدی اعلام آمادگی نکرد در انتخابات پیش رو حتما باید کاندیداها ثبت نام و شوراها تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه بنا در انتخابات پیش رو صرفه جویی در هزینه هاست، گفت: اگر امکانات مورد نیاز در ادارات یا مجموعه های دولتی و عمومی وجود دارد، تامین شود؛ در غیر این صورت اقدام به خرید تجهیزات و امکانات شود و قطعا با این رویکرد می توان صرفه جویی در هزینه را رقم زد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرماندار کمیجان و روسای کمیته های ذیل ستاد، گزارش اقدامات انجام شده را ارائه کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group