جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تا پیش از آغاز فعالیت باشگاه فوتبال خوشه طلایی، بچه های ساوه را به جادوگری در سالن های فوتسال و حرکات تکنیکی و نمایشی می شناختند و سابقه درخشان این شهر در قهرمانی ایران و آسیا، نام این دیار را پرآوازه کرد در حالی که آن زمان ورزش فوتبال رونق چندانی در میان ساوجی ها نداشت.

به گزارش ایرنا، در سالهای اخیر ساوجی ها وارد گود مستطیل سبز و ورزش فوتبال شدند و به سرعت تیم این شهر موفق شد در لیگ دسته دوم کشور به قهرمانی برسد و پارسال هم در نخستین حضورش در رقابت های لیگ دسته اول کشور تا دیدار آخر هم شانس مسلم صعود به لیگ برتر بود اما دقایقی تا تحقق این رویای شیرین کم آورد.

خوشه طلایی ساوه را اکنون همه می شناسند و با نتایجی که در لیگ آزادگان گرفت به تیمی قابل احترام برای حریفان تبدیل شده است اما شاید برق طلایی پیراهن این تیم کمی غلط انداز باشد و از سر ضمیرش خبر ندهد و اینکه کمتر کسی بداند که وقتی در سال گذشته پا به مسابقات لیگ دسته اول کشور گذاشت، از همان دیدار نخست تا پایان هفته پنجم فصل گذشته آواره شهرهای دیگر برای میزبانی شد و امسال هم که ۱۶ هفته از رقابت ها سپری شده است، فقط طعم ۲ بار میزبانی در شهر خود را چشیده است و به دلیل کاستی ها و مشکلات زیرساختی ورزشگاه شهید چمران از جمله زمین نامناسب با حکم سازمان لیگ ناگزیر است در ورزشگاه کارگران تهران، دیدارهای خانگی را برگزار کند.

اگرچه قصد داریم مشکلات زیرساختی و نبود امکانات مدرن فوتبال از جمله یک ورزشگاه مجهز و استاندارد در شهرستان ساوه را در گزارشی دیگر مورد بررسی قرار دهیم اما این اشاره مختصر نیاز بود تا درک شود بازیکنان، مربیان و مدیریت باشگاه خوشه طلایی در چه شرایط سختی همچنان در برابر رقبا سینه سپر می کنند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.

اما در میانه آوارگی و امکانات ضعیف فوتبال ساوه، باشگاه خوشه طلایی برای دلگرمی دادن به فوتبالدوستان این شهر و حمایت از استعدادهای بومی و پرورش ستارگان آینده فوتبال این شهر و حتی کشور، اقدام به تیمداری در رده های پایه از ۱۲ سال تا سطح امید کرده است.

پیش تر نبوغ فوتبالیست های ساوجی را در درخشش بازیکنانی چون رضا عقابی و فرهاد خیرخواه در بالاترین سطح فوتبال ایران دیدیم و اکنون استعدادهای نوظهور و شکوفا نشده ای در این شهر وجود دارد که حضورشان در تیم های پایه فوتبال خوشه طلایی این امیدواری را ایجاد کرده است که با وجود امکانات اندک هم می شود «ستاره» ساخت.

«حجت فراتی»، «جلیل مرادی» و «حسین ذوالفقاری» مربیان دلسوز و بومی شهر ساوه در سایه حمایت باشگاه خوشه طلایی با عشق و علاقه و کمترین توقع تمرینات منظم و آموزش های لازم را در زمین چمن مصنوعی فجر به بچه ها ارائه می کنند تا شاید رویای بسیاری از آنها برای درخشش و خودنمایی در قله فوتبال ایران تحقق یابد.

تیمداری با عشق و خون دل خوردن

مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی ساوه در این خصوص به ایرنا، گفت: این تیم به امید بچه ها و جوانان شهر ساوه تبدیل شده است و ما با هر زحمت و خون دل خوردن تلاش می کنیم که علاوه بر حضور در رقابت های لیگ دسته اول و تلاش برای صعود به لیگ برتر، روند تمرینات و آماده سازی تیم های پایه هم تداوم یابد تا بتوانیم با پرورش و شکوفا کردن استعدادهای فوتبال به مردم شهرستان خدماتی شایسته داشته باشیم.

«حسین پرویزی» که خود از بازیکنان اسبق فوتبال کشور است، اظهار داشت: تنها عشق و علاقه به شهر و دیارم باعث شده که با وجود کاستی ها و مشکلات فراوان سرمایه شخصی ام را در ورزش فوتبال و در قالب تیم خوشه طلایی به کار بگیرم و معتقدم ساوه می تواند یکی از مناطق برتر کشور در حوزه ورزش فوتبال باشد زیرا استعدادهای زیادی در این شهرستان وجود دارد و باید از آنها حمایت کرد.

وی اظهار داشت: هنگامی که برای انجام تست های رده پایه فراخوان باشگاه صادر شد، صدها خانواده بچه های خود را به اشتیاق و امیدواری به محل برگزاری تمرینات آوردند و در نهایت با گزینشی که از سوی مربیان این رده های سنی انجام شد، اکنون حدود ۱۲۰ بازیکن از رده سنی ۱۲ تا امید در قالب تیم های مختلف مشغول به تمرین هستند و هر از گاهی برای هماهنگ تر شدن نیز دیدارهای تدارکاتی برگزار می کنیم که در مواردی برای انجام این مسابقات به شهرهای اراک و زرندیه سفر کردیم و در مجموعه ورزشی فجر نیز به طور مرتب دیدارهای دوستانه انجام می شود.  

مدیرعامل باشگاه خوشه طلایی اما خواستار حمایت و همراهی مسئولان شهرستان و استان از جمله نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: در صورتی می توان نام ساوه را در ورزش فوتبال ایران پرآوازه کرد و بازیکنان مستعد را معرفی کنیم که در زمینه تمهید زیرساخت ها کمک شود.

پرویزی گفت: در سالهای اخیر هرگاه نیاز به حمایت داشتیم، استاندار مرکزی و فرماندار ساوه پای کار بودند اما اگر بخواهیم اهدافی چون صعود به لیگ برتر و همچنین پرورش استعدادهای فوتبالی در این شهرستان با تیمداری در لیگ های استانی و کشور رده های سنی پایه محقق شود، نیاز است تا بدیهی ترین ملزومات فوتبالی یعنی داشتن امکانات سخت افزاری و در صدر آنها یک ورزشگاه مجهز و استاندارد از سوی مراجع کشوری به خصوص وزارت ورزش و جوانان و نماینده مردم این منطقه تامین شود در حالی که اکنون ما برای تمرینات تیم بزرگسالان به ناچار در تهران باید متحمل هزینه های گزافی برای اقامت، تمرینات و اجاره ورزشگاه کارگران متحمل شویم و از حق میزبانی در شهر خودمان نیز بی بهره مانده ایم و در واقع تنها هستیم.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع وزیر ورزش و جوانان به شهرستان ساوه، اظهار داشت: انتظار داریم همه مسئولان به خصوص نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی در این سفر نسبت به احیا و پیگیری مصوبه ساخت ورزشگاه ۲۰ هزار نفری در سفر مقام معظم رهبری به ساوه که آبان سال ۱۳۷۹ انجام شد، مطالبه گری کنند تا با نظر مساعد و توجه وزارت ورزش و اختصاص ردیف بودجه نسبت به فعال سازی و عملیات اجرائی این پروژه اقدام شود زیرا این شهرستان با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر و هواداران پرشمار فوتبال داشتن یک استادیوم استاندارد و مناسب یک حق و نیاز طبیعی است.

استعدادهای فوتبالی ساوه و چشم انداز حضور در رقابت های کشور تیم های پایه

از سال گذشته بچه های طلایی پوش ساوه در زمین چمن مصنوعی فجر با اشتیاق تمام تمرینات خود را زیر نظر کادر مربیان تیم های پایه انجام می دهند که در میان آنها می توان بازیکنانی خوش آتیه، با تکنیک و دارای شعور فوتبالی و مشتاق به کار تیمی را مشاهده کرد که در صورت حمایت و وجود امکانات سخت افزاری می توان خبرهای خوشی را از درخشش آنها در فردای فوتبال کشور و حتی تیم های ملی بشنویم.

«حجت فراتی» مربی تیم های فوتبال پایه باشگاه خوشه طلایی در این خصوص به ایرنا، گفت: این باشگاه فرهنگی ورزشی از اواسط سال ۱۳۹۸ اقدام به تشکیل و فعالیت تیم های پایه در رده های سنی مختلف کرد.

وی افزود: ابتدا تیم های رده سنی جوانان و امید تشکیل و در سال ۹۹ تیم های دیگری را از رده سنی ۱۲ سال تا امید راه اندازی شد که به صورت فعال تمرینات آنها انجام در رقابت های استانی و کشوری دارند.

به گفته او، در مجموع بیش از ۱۲۰ بازیکن مستعد در تیم های پایه باشگاه فوتبال خوشه طلایی ساوه به طور منظم و با اشتیاق در تمرینات حضور دارند.

فراتی در خصوص برنامه های آینده و چشم انداز باشگاه فوتبال خوشه طلایی در رده تیم های پایه، گفت: برای شکوفایی استعدادهای فوتبالی شهر ساوه برنامه ریزی و اهداف بلندمدت داریم.

وی اظهار امیدواری کرد که با شرکت دادن بازیکنان مستعد و توانمند ساوه در رده های سنی پایه در قالب تیم خوشه طلایی، مسیر پیشرفت و درخشش آنها در سطح کشور هموار شود و در نهایت به توسعه فوتبال این شهرستان کمک کنند.

این مربی معتقد است که در ساوه استعدادهای زیادی در ورزش فوتبال وجود دارد که در صورت توجه و حمایت می توانند به بازیکنان بزرگی در آینده فوتبال ایران تبدیل شوند و تا سالها نام ساوه را در رقابت های سطح بالای کشور زنده نگه دارند همانگونه که در فوتسال، ساوجی ها با بازیکنان پرآوازه و مستعد حرف های زیادی برای گفتن دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group