جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

فرماندار ساوه گفت: شهر توسعه یافته مرهون حرکت وحدت‌مند است.

علی میرزایی پنجشنبه ۲۳ بهمن ماه در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات شهر آوه که با حضور نماینده مجلس، امام جمعه و جمعی از مسئولان در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: وجود بقاع متبرکه متعدد، قدمت تمدن و پایگاه تشیع از مزیت‌های شهر تاریخی آوه است.

وی با اشاره به اینکه آوه ظرفیت و پتانسیل بالای خود را در شرایط کرونایی با توزیع بسته‌های کمک‌های مومنانه نشان داد؛ افزود: مردم آوه و خیرین برای مشارکت در توزیع کمک‌های مومنانه خوش درخشیدند.

فرماندار ساوه گفت: شورای شهر آوه کمترین تخلف را در کمیته انطباق دارد که بیانگر آن است که در تایید مصوبات قانون‌مداری را نصب العین قرار داده و شهر آوه را به سمت قانون محوری هدایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد و انسجام باید محور توسعه در آوه باشد، اظهار کرد: شهر توسعه یافته مرهون حرکت وحدت‌مند است و نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر، کانون ایجاد اتحاد و انسجام است.

میرزایی بیان کرد: کمبود منابع مالی در این شهر وجود دارد اما با وجود کمبود منابع، اقدامات زیادی توسط شورا و شهرداری با بهره گیری از ظرفیت خیرین صورت گرفته است. علاوه بر بهره گیری از ظرفیت خیرین باید مردم را به پرداخت عوارض برای ساخت شهر تشویق کرد.

وی به سفر اخیر اعضای کمیسیون کشاورزی به آوه و اتخاذ تصمیمات لازم برای توسعه کشاورزی و کشت گلخانه ای در این شهر اشاره کرد و تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی مستمر برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی این شهر را مورد تاکید قرار داد.

شهردار آوه نیز به محدودیت منابع مالی به عنوان مانعی پیش روی شهرداری برای اجرای پروژه های متعدد شهری اشاره کرد و افزود: احداث پارک در اولویت برنامه‌های شهری بوده است اما به دلیل کمبود منابع مالی امکان اجرای آن در شرایط کنونی نیست. منابع داخلی به حدی پایین است که امکان تعریف و اجرای پروژه های شهری وجود ندارد.

محمد سیفی با اشاره به اینکه قریب به سه هزار نفر افاغنه در این شهر ساکن هستند، گفت: جمعیت شهری حدود چهارهزار نفر است و اعتبارات برای این میزان جمعیت تخصیص می یابد، اما افزون بر هفت هزار نفر از خدمات شهری استفاده می کنند.

وی احداث پارک خطی به طول هشت هزار متر مربع در ورودی شهر آوه و مصون ماندن شهر از مخاطراتی نظیر سیل را نیازمند تخصیص اعتبارات استانی و شهرستانی دانست.

عضو شورای اسلامی شهر آوه نیز بر پیگیری و نیازسنجی مشکلات با رصد دقیق و بهره گیری از نقطه نظرات متخصصین امر تاکید کرد و افزود: اقدامات خوبی در حوزه مدیریت شهری صورت گرفته اما محدودیت‌های مالی در چند سال اخیر روند ارائه خدمات بهینه را با وقفه و کندی مواجه کرده است.

علی بهاری فرد، خرابی  محور مواصلاتی به آوه از ساوه، ارتفاع پایین پل ورودی به شهر و عدم روشنایی مناسب و عدم استقبال از طرح اقدام ملی مسکن در آوه را از جمله مسایلی دانست که باید برای آن چاره اندیشی شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group