پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رییس شبکه دامپزشکی ساوه از عموم شهروندان خواست در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به شرایط ظاهری، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء فرآورده، توجه کرده و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید تخم مرغ فاقد شناسه و هویت نگهداری خودداری کنند.

دکتر داوود سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری با تشدید نظارت کارشناسان بهداشتی  شبکه دامپزشکی ساوه بر تخم‌مرغ‌های موجود در واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی، تخم مرغ فاقد استانداردهای لازم از جمله فاقد شناسنامه بهداشتی شامل عدم درج نام واحد تولید کننده، عدم درج تاریخ تولید و انقضاء  و تخم مرغ‌های فاقد مجوز حمل بهداشتی - قرنطینه ای و... جمع آوری شد.

وی افزود: با توجه به شروع طرح ملی ارتقای کیفیت تخم‌مرغ، کارشناسان به صورت مستمر بر این فرآورده نظارت خواهند کرد و با واحدهایی که دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد و تخم‌مرغ‌های فاقد مشخصه لازم توقیف و از عرضه آن جلوگیری می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی ساوه  در ادامه گفت: از آنجاکه بازرسان این شبکه بررسی یخچال های مخفی فروشگاه های زنجیره ای را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند امروز با رصد و پایش مداوم با همکاری اداره اماکن ساوه موفق به کشف یخچال مخفی در فضای خارج از فروشگاه حاوی مقادیری گوشت مرغ و قرمز فاسد شدند که در این رابطه پرونده فروشگاه متخلف تنظیم و به مقامات قضایی ارسال شد .

وی تصریح کرد: کارشناسان این شبکه روزانه در حال رصد تخلفات صورت گرفته احتمالی در خصوص سلامت مردم و تامین مواد غذایی هستند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده چنین محموله‌هایی که فاقد شناسه و هویت نگهداری هستند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ شکایات و گزارشات خود را مطرح کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group