جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرماندار ساوه با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت های مربوط به تولیدات و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی گفت: روند اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان به خصوص در بخش تامین وثایق با کُندی پیش می رود به همین دلیل از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم که در این خصوص چاره ای بیندیشند.

به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» شامگاه شنبه در جلسه بررسی مسائل کشاورزی شهرستان ساوه که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در بازدیدهای امروز، اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس با بخشی از ظرفیت‌های شهرستان ساوه آشنا شدند که امیدواریم با جدیت نسبت به مواردی از قبیل صدور اسناد مالکیت کشاورزان، حمایت های بانکی و تامین سرمایه در گردش صنایع تبدیلی و همچنین تامین آب برای بخش کشاورزی اقدام نمایند.

وی اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت، حلقه ارتباطی مناطق مختلف کشور با ۶ محور مواصلاتی مهم، فعالیت ۱۷ واحد دانشگاهی و استقرار چهار ناحیه صنعتی ساوه را به کانون تولید بسیاری از نیازهای کشور تبدیل کرده است.
وی بیان کرد: در حوزه صنعت یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی کشور (کاوه) در شهرستان ساوه فعال است و در مجموع افزون بر ۶۰۰ کارخانه مهم و صنایع مادر وجود دارد که بخش زیادی از آنها در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی فعالیت می کنند.

میرزایی گفت: ساوه همزمان دارای ۲ اقلیم گرم و خشک و معتدل است که با بهره مندی از ۱۳۵ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی توان تولید ۷۰ نوع محصول را دارد و یک سوم از کل ظرفیت کشاورزی استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: کشت محصولات زراعی در ۷۰ هزار هکتار و وجود ۲۱ هزار هکتار سطوح باغی با لحاظ کردن تولیدات حوزه دام و طیور امکان تولید سالانه تا ۶۵۰ هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را در ساوه فراهم نموده است به همین دلیل توجه به توسعه و زیرساخت های شهرستان انتظار بهره برداران و مسئولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص اعضای کمیسیون کشاورزی است.

معاون استاندار مرکزی افزود: از حیث منابع آبی، شهرستان ساوه علاوه بر داشتن سد ۲۷۸ میلیون مترمکعبی الغدیر که در ۲ سال اخیر با بارش های مناسب سرریز کرد، دارای یک هزار و ۸۰۰ حلقه چاه مجاز و ۲۳۶ حلقه قنات است.

میرزایی گفت: در سالهای اخیر و در راستای الگوی کشت، محصولاتی چون زیتون در ۷۵۰ هکتار از اراضی ساوه کشت شده و باغات پسته این شهرستان نیز هر سال رو به افزایش است.
فرماندار ساوه گفت: از ظرفیت تولیدات حوزه طیور در ساوه نیز می‌توان به سالانه ۶ میلیون قطعه جوجه‌ریزی، فعالیت پنج واحد تخم‌گذار و ۹۰ واحد تولید گوشت مرغ اشاره کرد که با مشکلاتی از قبیل تامین نهاده دست به گریبان هستند و امیدواریم برای رفع نیاز واحدهای مرغداری شهرستان اقدامی عاجل صورت گیرد تا همچنان شاهد تولید و اشتغال در این مراکز باشیم.

وی تصریح کرد: اینکه کمیسیون کشاورزی این دوره از مجلس شورای اسلامی نگاه کارشناسی و فنی به مسائل و مشکلات دارد برای جامعه کشاورزی مایه امیدواری است و تداوم این رویه می تواند باعث توسعه پایدار مناطق مختلف کشور از جمله ساوه در حوزه کشاورزی باشد.

اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی روز شنبه در سفر به شهرستان های زرندیه و ساوه از چند طرح پرورش دام و طیور، گلخانه، کارخانه فرآوری انار و سد الغدیر بازدید کردند و در ادامه کارخانه تولید کنسرو ماهی را در جاده قدیم ساوه به همدان افتتاح کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group