پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

معاون امور عمرانی فرمانداری ساوه گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال بارش های گسترده برف و برودت هوا که یخ زدگی سطح جاده های این شهرستان را به همراه دارد، مدیریت بحران این شهرستان با استفاده از تمام امکانات و همکاری دستگاههای عضو خود را برای روزهای برفی و یخبندان آماده می کند.

به گزارش ایرنا، «مهدی الیاسی» روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تامین نمک و تجهیز راهدارخانه در محورهای ارتباطی شهرستان از جمله آزادراه ساوه به تهران و همدان اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار کرد:‌ استقرار پایگاه اورژانس و نیروهای پلیس راه در کیلومتر ۸۴ آزاد راه ساوه به همدان با توجه به احتمال وقوع سوانح رانندگی در این محدوده از موارد پراهمیت است که دستگاههای مرتبط نسبت به انجام آن اقدام خواهند کرد.

معاون عمرانی فرمانداری ساوه گفت: آنچه در درجه نخست اهمیت قرار دارد، ‌ تامین سلامت و حفظ جان مردم در مسیرهای ارتباطی شهرستان است و همه تلاش مدیریت بحران نیز اتخاذ ساز و کاری مناسب برای امدادرسانی به موقع در شرایط بارش برف یا یخبندان است.

الیاسی بر ضرورت استقرار جرثقیل‌ در نقاط حادثه‌ خیز آزاد راه‌های ساوه به عنوان یکی از اولویت ها تاکید کرد و گفت:‌این اقدام به خصوص هنگام بروز سوانحی چون واژگونی خودروها و امدادرسانی هرچه سریعتر به سرنشینان بسیار مهم و حیاتی است.

وی بیان کرد: سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی باید در راستای مدیریت شرایط بحرانی افزایش یابد تا کمترین مشکلات را در مسیرهای درون و برون شهری شاهد باشیم.
معاون امور عمرانی فرماندار ساوه اظهار داشت: همه دستگاه های عضو مدیریت بحران از قبیل راهداری، هلال احمر، پلیس راه و سایر دست اندرکاران با بسیج امکانات خود آمادگی لازم برای ارائه خدمات طرح زمستانی را دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه نیز گفت: شرکت نفت باید آمادگی لازم در مواقع واژگونی خودروهای حامل سوخت و اتخاذ تدابیر لازم برای ذخیره مواد سوختی تانکرهای حادثه دیده را داشته باشد.
«ابراهیم مردانی» افزود: در شرایط برفی بازگشایی مسیرهای شهرستان نیز با اولویت‌بندی انجام می‌شود به طوری که ابتدا آزادراه‌ها و جاده‌های اصلی و سپس محورهای فرعی و روستایی بازگشایی خواهند شد.
وی اظهار کرد: استقرار جرثقیل در نقاط حادثه‌ خیز آزادراه‌ها در دستور کار است و همه دستگاهها با هم افزایی و بهره گیری از نیروی انسانی و امکانات خود در طرح زمستانی ارائه خدمت خواهند کرد.

به گفته او در راهدارخانه‌های شهرستان زرندیه نیز بیش از ۲ هزار تن ماسه و نمک برای شرایط بحرانی در فصل زمستان ذخیره شده است.
فرمانده پلیس راه ساوه نیز بر ضرورت استقرار جرثقیل در مسیرهای ارتباطی این شهرستان به خصوص در کیلومتر ۴۵ آزادراه ساوه به همدان و همین مسیر به سمت تهران با هدف امدادرسانی سریع به سانحه دیدگان تاکید کرد.
سرهنگ «فرزاد حسنوند»  بیان کرد: همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمات‌ رسان در شرایط برفی و یخبندان به مسافران طبق روال هر سال باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از رانندگان خودروهای عبوری درخواست می کنیم علاوه بر تجهیز وسیله نقلیه خود به ابزارهای مورد نیاز و متناسب با شرایط زمستان از جمله زنجیرچرخ، ‌ چراغ مه شکن و سلامت برف پاک کن ها، هنگام تردد از مسیرهای ارتباطی این شهرستان به خصوص در آزادراه ها و جاده قدیم ساوه به همدان سرعت مطمئنه را رعایت و از حرکات خطرساز مانند سبقت غیرمجاز اجتناب کنند در غیر این صورت با برخورد قانونی و قاطع پلیس مواجه خواهند شد.
فرمانده پلیس راه ساوه گفت: از مردم نیز درخواست می کنیم که در زمینه اجرای طرح زمستانی نهایت همکاری و مساعدت را با ماموران پلیس داشته باشند تا خطری متوجه سلامت آنها نشود.

 پیمانکار شرکت آزادراه‌های ساوه نیز در این نشست از بازگشایی ۱۸ زیرگذر در آزادراه ساوه به همدان با هدف استفاده دستگاه‌های خدمات‌رسان در شرایط بحرانی خبر داد.
محمدی گفت: ۹ دستگاه ماشین برف روبی و گریدر برای ارائه خدمات مستقر شده اند و بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن ماسه و نمک نیز برای  جلوگیری از یخبندان در آزادراه ساوه به همدان ذخیره شده است.
وی ادامه داد: تردد اتوبوس‌ها با سرعت غیرمجاز و همچنین تردد وسایل نقلیه بدون زنجیرچرخ بیشترین خطرات احتمالی و تصادفات در بزرگراه‌ها را در پی دارد بنابراین از رانندگان درخواست می کنیم برای حفظ جان و سلامت خود و مسافران به این موارد دقت کنند.
در این جلسه هماهنگی لازم برای اسکان ضروری مسافران در راه مانده و همچنین اقدامات شهرداری در خصوص جلوگیری از آبگرفتگی و تعبیه کیسه‌های شن و نمک در سطح شهرستان مورد تاکید قرار گرفت و دستگاه‌های عضو مدیریت بحران نیز آمادگی خود برای شرایط بارش برف و یخبندان اعلام کردند.

 شهرستان ساوه دارای ۱۴۷ کیلومتر آزادراه (به سمت همدان، تهران و سلفچگان) و ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه است و محور مهم ارتباطی مرکز به غرب و شمال به جنوب کشور محسوب می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group