جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

امام جمعه ساوه با تاکید بر اتحاد و همگرایی برای عبور از بحران کرونا، گفت: چندصدایی در اتخاذ و اجرایی کردن تصمیمات راهبردی برای کنترل و قطع زنجیره کرونا، آسیب‌زاست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز دوشنبه ۱۹ آبان ماه در نخستین جلسه هماهنگی قرارگاه جهاد، سلامت و بهداشت شهرستان ساوه اظهار کرد: اتخاذ تصمیمات راهبردی و کارشناسی و نظارت بر حسن اجرای مصوبات می‌تواند بستر فروکش کردن بیماری کروناویروس را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه با اقناع آحاد مختلف و آموزش همگانی در سایه انسجام ملی می‌توان از این بحران عبور کرد، افزود: عدم تمکین مردم نسبت به مصوبات مبارزه با کرونا و نافرمانی مدنی ناخواسته، نتیجه عدم هماهنگی بین بخشی در اجرای مصوبات است و باید این رویه اصلاح و هم افزایی در جامعه تقویت شود.

وی به ضعف نظارت در پیگیری دستورالعمل‌ها و مصوبات اشاره کرد و افزود: در موقع بحران قرار نیست هر کسی تصمیم جداگانه بگیرد چرا که موجب هرج و مرج و ناموفق عمل کردن در حوزه مدیریت بحران خواهد شد.

رئیس قرارگاه جهاد، سلامت و بهداشت شهرستان ساوه با تاکید بر اینکه مقابله با بحران ملی انسجام ملی می‌طلبد، بر ضرورت اتخاذ تصمیمات مبتنی بر حفظ منافع و مصالح جامعه با حفظ نظر مردمی در سایه اطلاع رسانی صحیح و آموزش همگانی تاکید کرد.

وی خواستار جلوگیری از اجرای قوانین تبعیض آمیز شد و افزود: قوانین اگر تبعیض آمیز و ناعادلانه باشند، قطعا موجب نارضایتی جامعه خواهند شد. بنابراین توصیه می شود در تدوین و اجرای قوانین گزارش های میدانی مدنظر قرار گرفته و خواسته های بحق مردم لحاظ شود.

امام جمعه ساوه افزود: وقتی با اعلام مصوبه ستاد مبارزه با کرونا بازار تعطیل و محدودیت اعمال شد باید این تعطیلی شامل فروشگاه ها و اصناف خارج از بافت مرکزی و بازار شهر نیز بشود، چرا که ملاک در سرایت این ویروس تجمع و تراکم جمعیت است که بیشتر نقاط پرتردد و حتی نقاط حاشیه‌ای را نیز شامل خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید به گونه ای قوانین تدوین و اجرایی شود که دوگانگی بین معیشت و سلامت متصور نشود. یقینا سلامت مقدم بر معیشت است و حفظ سلامت مردم خط قرمز حاکمیت است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه عمل به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرعا و قانونا واجب است، تاکید کرد: در نظارت بر اجرای پروتکل‌ها، برخوردها سلیقه‌ای نباشد و تصمیمات کارشناسی با کمترین تبعات اجرا شود. در نظارت و برخوردها به حرف و خواسته شنیده شده و نظرات آنان در جلسات تصمیم گیری مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید با نگاه مردمی و نه نگاه حاکمیتی با جامعه برخورد و رفتار شود و در این میان باید از ظرفیت سمن‌ها، ‌موکب‌ها، مساجد و ... استفاده کرد و باید همه به میدان بیایند.

شهردار ساوه نیز گفت: کرونا وضعیت بحرانی‌تری به خود گرفته است و برای اجرای هر مصوبه‌ای به منظور برون رفت از بحران نیاز به زیرساخت و فضاسازی است.

سیدمهدی حسینی با تاکید بر اعمال محدودیت شدید برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا اظهار کرد: اطلاع رسانی از طریق بنر و خودروهای سیار مانع از عادی سازی شده و باعث تقویت حساسیت در جامعه خواهد شد.

در این نشست اعضای قرارگاه جهاد، سلامت و بهداشت شهرستان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و بر اجرای دقیق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه تاکید کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group