شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

عضو شورای اسلامی شهر غرق آباد گفت: سایه مرگ بر سر جاده ساوه غرق آباد(محور قدیم ساوه همدان) سنگینی می کند.

سیدابوالفضل سیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جاده قدیم ساوه غرق آباد که موسوم به جاده مرگ است همه ساله جان تعداد زیادی از هموطنان و مسافران را می گیرد و لازم است نسبت به تعریض و دو بانده کردن این محور مواصلاتی که یکی از شریان های اصلی کشور است اقدام عاجل صورت گیرد.

وی افزود: منافع اقتصادی و شخصی برخی افراد سرمایه گذار در اتوبان ساوه همدان اجازه نمی‌دهد که محور قدیم این مسیر دوبانده شود در حالی که تعریض این محور مانع از به خطر افتادن جان مردم و عاملی برای جلوگیری از تلفات مالی و جانی می شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ بالای عوارض در اتوبان ساوه همدان عاملی برای عدم انگیزه تردد وسایط نقلیه در این محور شده و حجم بالای عبور و مرور در محور قدیم را به همراه دارد، افزود: با احداث اتوبان ساوه همدان انتظار می رفت که تردد وسایل نقلیه سنگین در محور قدیم کاهش یابد اما نرخ بالای عوارض در اتوبان باعث شد از تردد بالای محور قدیم کاسته نشود. از طرفی از آنجاکه جاده قدیم به عنوان محور مواصلاتی نزدیک به ۱۰۰ روستا از شهر ساوه تا شهرهای غرق آباد و نوبران به شمار می‌رود و بعضا روزانه تا ۴۰ هزار تردد در آن ثبت می‌شود بر این اساس عدم تعریض و دو بانده کردن محور موجب از دست رفتن جان و مال مردم خواهد شد.

سیدی افزود: بخشی از تردد مردم این شهر به مرکز شهرستان به دلیل مراجعه به ادارات و انجام امور اداری یا مسائل درمانی است که در صورت استقرار نمایندگی ادارات پر مراجعه و نیز ارتقاء شاخص‌های درمانی، حجم قابل توجهی از ترددهای مردم شهر غرق آباد به شهر ساوه کاسته خواهد شد، همچنین از دولت انتظار می‌رود نسبت به تکمیل آسفالت مسیر ۱۰ کیلومتری غرق آباد تا نوبران تسریع کنند.

وی همچنین خواستار آسفالت ۵ کیلومتر باقی مانده محور مواصلاتی شهر رازقان، مرکز بخش خرقان زرندیه، به روستای چمران غرق آباد شد و افزود: از دیرباز شهر غرق آباد مرکز خرید خرقان بود، اما به دلیل نامناسب بودن و خاکی بودن محور تردد کمتری در آن صورت می گرفت و قطعاً آسفالت و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در این محور می‌تواند نقش عمده‌ای در توسعه اقتصادی و تبادلات تجاری منطقه ایفا کند.

عضو شورای اسلامی شهر غرق آباد همچنین به نبود تقاطع غیر همسطح ورودی و خروجی شهر غرق آباد به اتوبان ساوه همدان به عنوان عاملی برای بروز سوانح ترافیکی و تصادفات اشاره کرد و افزود: علیرغم تعهد شرکت دنا رهساز مبنی بر احداث تقاطع غیر همسطح در ورودی و خروجی شهر غرق آباد به اتوبان ساوه همدان، اما تاکنون این مهم عملیاتی نشده و علائم مشخص و کافی و روشنایی مناسبی ندارد و سالانه چندین فقره تصادف به وقوع پیوسته و تلفات جانی و مالی بسیاری بر جای می‌گذارد.

گفتنی است با گذشت تنها چهار روز از مهرماه حوادث ترافیکی در این محور 3 کشته و 15 مصدوم برجای گذاشته است.

حادثه اول دوم مهرماه در برخورد یک دستگاه نیسان وانت و یک دستگاه سمند در محور جاده قدیم ساوه-همدان نزدیک روستای مسلم آباد بوقوع پیوست که متاسفانه در این حادثه رانندگی سه تن از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در صحنه حادثه فوت شده و سه مصدوم دیگر این حادثه بعد از ثابت سازی شرایط حیاتی توسط تیم های عملیاتی به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل می شوند.

در حادثه دوم که در ۴ مهرماه بوقوع پیوست، پنج مصدوم راهی بیمارستان شدند.

همچنین حادثه دیگری در اتوبان ساوه همدان در سوم مهرماه بر اثر برخورد یک دستگاه پیکان وانت با پراید رخ داد که تیم‌های عملیاتی اورژانس نوبران ۷ تن از مصدومان این برخورد را تحت اقدامات و درمان پیش بیمارستانی قرار داده و حادثه دیدگان را برای ادامه درمان به بیمارستان شهید مدرس ساوه منتقل کردند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group