پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار ساوه با تاکید بر کنترل و نظارت صحیح بر قیمت‌ها گفت: جدیت در نظارت بر قیمت‌های بازار باید به گونه‌ای باشد که انضباط اقتصادی در این شهر حاکم شود.

علی میرزایی امروز پنجشنبه ۲۰ شهریورماه  در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان تشکیل شد به نارضایتی مردم از بالا بودن قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: کنترل و نظارت بر قیمت ها باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: متاسفانه مشاهده می شود که یک جنس در دو مغازه با قیمت‌های متفاوت به مردم عرضه می شود که ناعادلانه بوده و ناشی از سوء استفاده برخی فعالان صنفی و نبود نظارت دقیق است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید بازرس افتخاری دولت باشند، اظهار کرد: به دلیل حجم بالای واحدهای صنفی و محدودیت نیروی انسانی برای نظارت و کنترل قیمت‌ها از شهروندان انتظار می‌رود که هرگونه کم فروشی، گرانفروشی و تخلفات صنفی را گزارش دهند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه در ادامه با اشاره به برگزاری عزاداری در ایام ماه محرم اظهار کرد: ملت بزرگ ایران همواره پای ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورا ایستاده است و ثابت کردند که عشق به امام شهیدان، زمان، شرایط و موقعیت نمی‌شناسد و حتی در شرایط کرونایی عزاداری پرشور منطبق با پروتکل‌های بهداشتی برپا کردند.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: سطح و کیفیت مدارس از نظر آموزشی باید به گونه‌ای باشد که سلامت دانش آموزان توام با آموزش کیفی حفظ شود و این یک امر حیاتی است و نباید آموزش های غیرحضوری به گونه ای انجام شود که دانش آموزان در معرض خطرات آسیب‌های فضای مجازی و خطرات اعتقادی و اخلاقی قرار گیرند.

او به گناه نابخشودنی یک نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: بار دیگر عناد، کینه و شرارت دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب هویدا شد. سیاست‌های دنیای استکباری که تحرکات دشمنانه است مسبوق به سابقه بوده و هرازچندگاهی با انگیزه منحرف کردن اذهان مردم با نقشه شوم صهیونیست ها بروز پیدا می‌کند.

میرزایی همچنین بر هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: همه مکلف به ارائه و اجرای باشکوه برنامه‌های این هفته برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و جانفشانی رزمندگان اسلام باشند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دولت گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی با وجود تنگناهای مالی در هفته دولت انجام شد و  پروژه‌های متعددی افتتاح یا کلنگ زنی شد. تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تا پایان سال برای جلب رضایت مردم ضروری است.

فرماندار ساوه همچنین بر رعایت حقوق بیت‌المال و حقوق شهروندی تاکید کرد و افزود: مدیران ادارات با تکریم ارباب رجوع و عدم پاس‌کاری آن در محیط‌های اداری اجازه ندهند نارضایتی در بین مردم ایجاد شود و در پاسخ به درخواست‌های غیرقانونی نیز با زبان لین و برخورد مناسب، ارباب رجوع به سمت اقناع شدن هدایت شود. مدیران همچنین در ارسال پاسخ‌ها و مکاتبات اداری دقت کنند و در اجرای مصوبات شهرستانی کوشا باشند.

وی همچنین بر آمادگی دستگاه های اجرایی در آستانه فرا رسیدن فصل پاییز و احتمال وقوع بارش‌های شدید تاکید کرد و افزود: با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و با اقدامات پیشگیرانه از بروز هرگونه بحران جلوگیری بعمل آید.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: در راستای تعادل بخشی و مصرف بهینه آب اقدامات خوبی صورت گرفته و میزان صرفه‌جویی‌های صورت گرفته در مصرف آب موجب شده است که ماهانه برای مصرف حدودا  پنج هزار نفر ذخیره سازی شود.

وی به کاهش نوسانات برق و عدم قطعی آب و کیفی شدن آب شهری ساوه به برکت تکمیل تراز آبی سد الغدیر اشاره کرد و افزود: پیگیری تخصیصص سهم آب ساوه از سد الغدیر را با اقدام جهادی در دستور کار داریم تا برای تولید، توزیع و شبکه سازی منابع آبی برای ساوه مشکلی ایجاد نشود.

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه ساوه با تاکید بر اینکه مقابله با اسلام کارکرد دشمن است، گفت: ماه محرم و صفر نماد اسلام است و دشمنان به دنبال انکار تحریف و از بین بردن نماد اسلام که همانا قیام امام حسین(ع) است، هستند. باید با بصیرت و هوشیاری در برابر ترفندهای دشمنان بایستیم.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی با محکومیت توهین نشریه فرانسوی نسبت به پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد:  اقدام سخیف نشریه فرانسوی در توهین به پیامبر اعظم (ص) و توجیه واهی و سخفیفانه تر دولتمردان فرانسوی را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کمک مومنانه از ویژگی‌های انقلابی گری است، افزود: امیدواریم این نهضت و چرخ کمک مومنانه ادامه داشته باشد و همه از ظرفیت حداکثری در عرصه جهاد برای کمک به مردم بهره برداری کنند.

فرمانده سپاه ساوه در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: امسال دفاع مقدس  ۴۰ ساله می‌شود. جنگ تحمیلی پیشینه گرانقدر ملت ایران است و موجب کوری چشم دشمنان و اقتدار این مرزوبوم شده است. بزرگداشت ایثارگران و جانفشانی رزمندگان یک وظیفه ملی است و باید یاد و خاطره همه شهیدان را به شایستگی گرامی بداریم.

وی تصریح کرد:  برای سالروز ۴۰ ساله شدن دفاع مقدس به گونه‌ای ارزش گذاری شود که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متفاوت‌تر از سالهای گذشته و پرشور انجام شود. دفاع مقدس امتداد عاشوراست و الگوهای دفاع مقدس برگرفته از الگوهای عاشورا و واقعه کربلاست. دفاع مقدس بهترین گفتمان برای ولایت مداری ملت ایران است که باید پاس داشته شود. برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده است و تلاش خواهیم کرد تا هرچه باشکوه تر برگزار شود.

سرهنگ دستجانی در ادامه با تاکید بر اینکه شهیدان از ارزش‌های دفاع مقدس هستند و متاسفانه به عمد یا به سهو شاهد حذف واژه شهید در سطح جامعه و معابر شهری هستیم، گفت: مدیر دستگاهی که اقدام به حذف شهید می‌کند جایگاه و شانیت مدیریت در آن دستگاه را ندارد. دفاع مقدس هویت ماست و دشمن در تلاش است تا این هویت را مخدوش کند.

وی همچنین از مدیران اجرایی، شوراهای اسلامی و شهرداری ها خواست تا نمادها و المان‌های دفاع مقدس را در کنار تولید محتوای جنگ در دستور کار قرار دهند که موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group