پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر تاب آوری جوامع روستایی را برای مقابله با بحران و مخاطرات طبیعی افزایش می‌دهند.

سیدلقمان حسینی امروز پنجشنبه ششم شهریورماه در آئین افتتاح دو خانه هلال در روستاهای نورعلیبیک و سقانلیق از توابع بخش مرکزی ساوه اظهار کرد: توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی برای مقابله با مخاطرات طبیعی، فلسفه راه‌اندازی خانه‌های هلال روستایی است.

وی ادامه داد: خانه هلال جهت توسعه شبکه داوطلبی جمعیت هلال احمر با هدف توانمندسازی و افزایش تاب‌آوری جامعه روستایی در مواقع بحران و ارتقای سطح آموزش های امدادی با مشارکت داوطلبانه روستاییان و همکاری دهیاری، شورای اسلامی روستا و  بخشداری با نظارت هلال احمر فعالیت می کند.

حسینی با تاکید بر اینکه خانه‌های هلال شعبه کوچکی از هلال احمر هستند، افزود: ایست قلبی یکی از بیشترین دلایل مرگ و میر در کشور است و آموختن علم احیای قلبی در سایه آموزش های هلال احمر موجب پیشگیری از آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری است و در روستاها بدلیل بعد مسافت با شهر، خانه های هلال رسالت آموزش جوامع محلی را بر دوش دارند. اعضای مستقر در خانه‌های هلال، سفیران هلال احمر هستند و خانه‌های هلال به شکل کاملا مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه همزمان با هفته دولت دو خانه هلال در روستاهای بخش مرکزی ساوه افتتاح شد، افزود: ۱۷ خانه هلال دیگر در بخش مرکزی و ۶ خانه هلال هم در بخش نوبران راه اندازی خواهد شد.

بخشدار بخش مرکزی نیز گفت: فلسفه فعالیت خانه هلال خدمت داوطلبانه مردم به مردم است و به نوعی امدادگر شدن جوامع محلی موجب کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و بحران خواهد شد.

کیوان گودرزی راد افزود: طرح ایجاد خانه‌های هلال با هدف تحقق شعار داوطلب‌محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌ احمر اجرایی می شود.

در این آئین، امام جمعه ساوه، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ساوه، معاون مدیر کل جمعیت هلال احمر استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group