جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

امام جمعه ساوه گفت: ایجاد مراکز تفریحات سالم در ساوه بهترین کار خیرخواهانه برای این شهر است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی شامگاه  شنبه 25 مردادماه در مراسم آغاز بکار مجمع اعظم خیرین شهرستان ساوه در مصلی امام علی(ع) ساوه اظهار کرد: راه‌اندازی مراکز تفریحات سالم در این شهرستان علاوه بر تقویت نشاط و شادابی در جامعه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی بین جوانان خواهد شد.

وی افزود: ساوه استعداد بالایی در حوزه فرهنگی و قرآنی دارد، اما کمبود اعتبارات و عدم حمایت لازم مشکلات زیادی را بر سر راه توسعه فرهنگی و قرآنی این شهرستان ایجاد کرده است.

وی خواستار مشارکت خیرین و وقف جدید از سوی واقفین شد و افزود: هم اندیشی و همراهی و نیز مواسات و همدلی خیرین و واقفین در قالب مجمع اعظم خیرین شهرستان می تواند زمینه اجرای کارهای بزرگی را با نیازسنجی و رصد دقیق مطالبات در امور معیشتی، مسکن، ازدواج، بهداشت، سلامت، فرهنگی، تحصیلی و ... فراهم کند.

امام جمعه ساوه خواستار مشارکت خیرین و آحاد مردم در امور خیرخواهانه شد و افزود: مدیریت کارهای خیرخواهانه و هدف‌گذاری آن موجب پرهیز از موازی کاری و هدفمند شدن کمک‌های مردمی خواهد شد.

وی بیان کرد: زکات، خمس، صدقه، کفاره، بذل و بخشش، هبه و ... از عبادات اجتماعی است و باید از این ظرفیت به صورت هدفمند و متمرکز برای رفع نیازهای مردم بهره برداری و مشکلات جامعه فقیر را برطرف کرد تا بستر کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم شود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به برخی کمبودهای شهرستان ساوه اشاره کرد و افزود: ساوه با برخورداری از افزون بر ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به عنوان قطب صنعتی کشور متاسفانه از داشتن یک اردوگاه فرهنگی و تفریحی محروم است و این مسئله نشان از ضعف زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی در این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه همصدایی و پرهیز از موازی کاری موجب برجسته شدن کمبودها و رصد نیازها و مطالبات مردم خواهد شد، افزود: باید همه دست به دست هم بدهیم تا با برطرف کردن مشکلات مردم و بویژه نیازمندان ریشه بزهکاری در جامعه خشکانده شود.

در ادامه نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نیت الهی نخستین شرط مشارکت در امور خیرخواهانه است.

حجت‌الاسلام محمد سبزی افزود: مجمع اعظم خیرین شهرستان ساوه با احصاء و  بررسی نیازهای مردم و رصد دقیق مطالبات، برای حل مشکلات جامعه برنامه ریزی و فعالیت می کند که اقدامی پسندیده و مورد رضایت الهی است.  

وی شفافیت و پرهیز از هرگونه فساد را از مزایای متمرکز شدن امور خیرخواهانه دانست و افزود: این مجمع می‌تواند در حوزه مدرسه سازی، سلامت، تامین هزینه شهریه دانشجویان نیازمند، اعطای جهیزیه به زوجین نیازمند، پرداخت هزینه ازدواج و تامین نیازهای  معیشتی مردم پیشگام شود.

در این نشست برخی اعضای هیات موسس مجمع اعظم خیرین و نیز تعدادی از خیرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود برای فعالیت این مجمع پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group