جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: هیچ یک از شهرستان های استان مرکزی در موضوع کرونا در شرایط سفید قرار ندارند.

بهروز اکرمی 25 مردادماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت ابتلا به کرونا در شهرستان های استان مرکزی، اظهار کرد: در این راستا هفت شهرستان استان مرکزی قرمز، سه شهرستان زرد و دو شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و 30 درصد شهروندان نیز از ماسک استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضع در روستاها بدتر است، به طوری که 50 درصد ساکنان روستاها از ماسک استفاده نمی کنند که مسئولیت این شرایط با دهیار و بخشدار است، گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی، تردد روستائیان به شهرها افزایش یافته است و بخشداران و فرمانداران باید مسئولیت این شرایط را برعهده بگیرند، شرایط عادی نیست پس ترددها هم نباید عادی باشد.

اکرمی با اشاره به آغاز ماه محرم از پایان هفته جاری افزود: از هفته آینده عملا عروسی ها تعطیل می شود و حداقل تا دو ماه از برگزاری عروسی خبری نخواهد بود، اما برگزاری مراسم عزاداری ها نیز باید طبق پروتکل های بهداشتی انجام گیرد.

وی تاکید کرد: تمامی مراسم ماه محرم فقط در محیط باز برگزار می شود و به هیچ عنوان مراسمی داخل مسجد، مصلی، مدرسه و فضای مسقف برگزار نخواهد شد، حرکت هرگونه دسته‌جات عزاداری، توزیع و طبح غذای نذری و استفاده از طبل و ادوات عزاداری ممنوع است، اعضای هیئات باید حتما ماسک داشته باشند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، در غیر این صورت مسئولیت امور متوجه شخص مسئول هیات خواهد بود و حداکثر زمان عزاداری نیز دو ساعت مقرر شده است، همچنین تعزیه در فضای بسته یا باز انجام نمی شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تاکنون مجوزی صادر نکرده است.

اکرمی اضافه کرد: آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان با همکاری با هیئات فضای باز را در اختیار قرار دهند و تمامی فرمانداران نیز آخرین دستورالعمل را به هیات ها ابلاغ کنند، مردم حتما برای رعایت موارد مذکور باید توجیه شوند و ضمانت اجرایی این پروتکل ها نیز با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

وی تصریح کرد: هیاتی که در فضای بسته مراسم برگزار کند، جرم مشهود مرتکب شده است و باید مورد برخورد قرار گیرد و در صورت زنجیرزنی افراد باید از زنجیر شخصی استفاده کنند، در غیر این صورت برگزاری مراسم ممنوع است.

اکرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در آرامستان اراک، گفت: اقدامات خوبی انجام گرفته، اما کافی نیست و باید اقدامات بازدارنده همچنان ادامه داشته باشند، همچنین طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت قرمز ممنوع است و باید این دستورالعمل به شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه شهرستان هایی که میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها کمتر از 60 درصد است، باید با تلاش فرمانداران طی یک هفته آینده به بالای 60 درصد برسد، افزود: هفته آینده گزارشی از عملکرد شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در حوزه مقابله با کرونا و عملکرد دستگاه های اجرایی که خدمات خود را الکترونیکی کرده اند، در جلسه ارائه شود.

اکرمی تاکید کرد: فضای کنکور قبل از برگزاری آزمون مورد بازدید قرار گیرد و خانواده ها حدالمقدور همراه فرزندان خود در محل آزمون حاضر نشوند.

وی با بیان اینکه افراد دارای تست کرونای مثبت که حال عمومی شان خوب است در سطح جامعه تردد می کنند، گفت: بخشی اعظمی از انتقال بیماری توسط این افراد انجام می گیرد و در واقع با این اقدام این افراد در جامعه دچار چالش شده ایم و لازم است دانشگاه علوم پزشکی در این راستا پیشنهادات و راهکارهایی را مطرح کند.

اکرمی تصریح کرد: متاسفانه در سطح ملی و استانی کمترین میزان استفاده از ماسک در نانوایی ها به ثبت رسیده و نانوایی ها از صنوف دارای بیشترین میزان تخلف هستند. طی یک هفته اخیر 2190 مورد بازرسی توسط تیم های بازرسی استان انجام شده که 19 مورد به پلمب انجامیده و 287 مورد اخطار کتبی نیز صادر شده است.

وی افزود: مقرر بود که تمامی فرمانداران و بخشداران هر هفته جلسه شهرستان و بخش را برگزار کنند، اما طبق آمار اداره کل پدافند غیرعامل اغلب شهرستان ها غیر از دلیجان و بخشداری های کمیجان و خنداب این جلسات را برگزار نکرده اند که باید فرمانداران و بخشداران پاسخگو باشند.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه تغییر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بدون هماهنگی با استاندار انجام شد که بر این اساس اقدامی خلاف رویه اداری اتفاق افتاده است، تصریح کرد: از نظر استانداری این تغییر رسمیت ندارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group