جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری زمین با کاربری آموزشی برای مدرسه سازی در شهر ساوه تسهیل شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی عصر امروز شنبه ۲۸ تیرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه اظهار کرد: هر جامعه‌ای که به لحاظ علمی تقویت شد حتما قدرتمند خواهد شد و هر جامعه‌ای که فاقد علم باشد مستعمره دیگران می شود. آموزش و پرورش پایه‌گذار علم و دانش است و معلمان، شایسته بهترین تکریم‌ها هستند.

وی ادامه داد: آموزش به زیرساخت‌های آموزشی و تربیتی نیاز دارد و وظیفه‌ دولت است که این زیرساخت‌ها را  فراهم کند، اما دولت به دلیل حجم بالای کار به تنهایی قادر به انجام اینکار نیست و به مشارکت آحاد مردم نیاز دارد و بر این اساس خیرین دوشادوش دولت در این کار مقدس مشارکت دارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت با تاکید بر اینکه مدرسه سازی جامعه را در مسیر علم آموزی توسعه می‌دهد، خواستار واگذاری زمین برای تسهیل در امر مدرسه سازی از سوی دولت شد و افزود: با تسریع و تسهیل در واگذاری زمین با کاربری آموزشی، خیرین تشویق به مدرسه سازی شده و کمبودهای آموزشی در کوتاهترین زمان ممکن برطرف خواهد شد.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: شورای آموزش و پرورش از مهمترین شوراها بعد از شورای تامین و شورای اداری بوده و در سطح شهرستان ساوه موفقیت‌های زیادی با رویکرد مشارکتی داشته است و تصمیمات شورا منجر به توسعه علمی این شهرستان شده است.

علی میرزایی با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت ساوه به دلیل مزیت‌های ویژه آن بالاست، افزود: شهر توسعه یافته در گرو تعلیم و تربیت صحیح نیروی انسانی و نیز حوزه سلامت و بهداشت است. در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند مشارکت حداکثری خیرین و دولت هستیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه کاربری‌های آموزشی ساوه در طرح تفصیلی شهر به خوبی جانمایی نشده است، افزود: نیازمندی‌های زمین برای آموزش و پرورش زیاد است و باید جانمایی‌های جدید برای ۱۰ سال آینده با توجه به رشد فزآینده جمعیتی صورت گیرد و سرانه فضای سبز، اماکن ورزشی و آموزشی شهر باید افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در طرح تفصیلی باید افق توسعه ساوه و آمایش صحیح مبتنی بر مزیت صنعتی بودن و رشد جمعیتی به خوبی دیده شده و برای سرانه آموزشی فضای سبز چاره اندیشی شود.

فرماندار ساوه در ادامه با تاکید بر رویکرد بومی سازی در نظام آموزش پرورش ساوه اظهار کرد: از آنجاکه برخی افراد برای اشتغال خود در حوزه‌های گوناگون به ویژه در شغل شریف معلمی ، شهرستان ساوه را انتخاب می‌کنند و بعداز مدتی اقدام به مهاجرت از این شهر می‌کنند لذا مشکلاتی در تامین نیروی انسانی بوجود می آید. از این رو اولویت در گزینش معلمین بومی در این شهر ضرورت دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی نیز گفت: اگر در گذشته قطعات آموزشی در طرح تفصیلی شهر دیده شده باشد اما در سنوات قبل این اراضی مورد بهره برداری قرار نگرفته شده باشد، اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی آماده واگذاری این اراضی برای کاربری آموزشی است.

احمد مرزبان با اشاره به اینکه افق طرح جامع شعر ساوه در سال ۸۹ دیده شده و هم اکنون زمان بازنگری آن است، افزود: در کمیته برنامه ریزی نیز باید اعتباری برای طرح جامع شهر ساوه با توجه به نیازهای جدید اختصاص یابد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷۷ مدرسه، نمازخانه و سالن در ساوه توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده است، گفت: از ابتدای شروع بکار مجمع خیرین مدرسه ساز تاکنون ۱۳ جشنواره خیرین مزین به نام یکی از خیرین بزرگ شهرستان، برگزار شده است.

ابراهیم فراشیانی افزود: امسال بدلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری جشنواره خیرین میسر نشد. بنابراین طبق تصمیم شورای آموزش و پرورش آئین نکوداشت خیر نیک اندیش حاج حسین اصلاحچی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز در این جلسه برگزار و از خدمات او قدردانی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رشد سریع جمعیت ساوه موجب رشد فزآینده جمعیت دانش آموزی آن شده است، اظهار کرد: سالانه ۱۳۰۰ نفر به آمار دانش آموزان شهرستان افزوده می شود و با این رشد جمعیتی باید سالانه چهار مدرسه جدید احداث شود.

فراشیانی با تاکید بر اینکه فضای موجود کفاف جمعیت دانش آموزی ساوه را نمی‌دهد، گفت: کاربری‌های آموزشی پیش‌بینی شده برای ساوه برای سالهای گذشته است و واگذاری زمین برای احداث فضای آموزشی مورد نیاز، ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: برخی از خیرین برای احداث مدرسه نیاز به واگذاری زمین دارند و زمین آموزشی مورد نیاز باید با مساعدت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری تامین شود.

این جلسه با هدف بررسی تامین فضای آموزشی برای مناطق حاشیه شهر، تسریع و تسهیل فعالیت‌های آموزش و پرورش تشکیل و پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این نشست همچنین از حاج حسین اصلاحچی یکی از خیران نیک اندیش مدرسه ساز شهرستان تجلیل بعمل آمد و از تمبر یادبود وی رونمایی شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group