جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: با انجام اقداماتی از قبیل ثبت نام، پالایش متقاضیان، معرفی به بانک و تامین زمین نسبت به آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکن ملی ظرف یکماه آینده خوشبین هستیم.

«صالح کربلایی حسنی» روز سه شنبه به ایرنا، گفت: مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن در شهر ساوه قرار است در قالب ۲ پروژه برای ۸۰۰ تن از متقاضیان تایید شده احداث شود.

وی افزود: برای این منظور در شهرک فجر زمینی به مساحت ۲.۷ هکتار تخصیص یافته که قرار است ۴۱۶ واحد مسکونی در آن ساخته شود.

وی گفت: پروژه دیگر شهر ساوه برای ۳۸۴ متقاضی در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار واقع در شهرک علوی واقع شده است.

به گفته او کار صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری ساوه برای این واحدها در دست انجام است.

حسنی گفت: کارگزار این پروژه ها ستاد اجرایی فرمان امام است که به زودی برای تعیین پیمانکار، مناقصه برگزار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در میان شهرستانهای استان مرکزی، ساوه از نظر شتاب در روند امور طرح اقدام ملی مسکن پیشرو است و انتظار داریم پس از تعیین پیمانکاران پروژه تا یکماه آینده روند اجرا و ساخت واحدهای مسکونی آغاز شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: در برخی شهرها با وجود تخصیص سهمیه، استقبال چندانی از سوی شهروندان به عمل نیامد که همین مسأله تا حدی قدرت مانور ما را کاهش داد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در شهر غرق آباد با اینکه ۴۰ سهمیه تخصیص یافته بود اما ۱۷ نفر نام نویسی کردند یا در آوه با وجود تخصیص ۲۰ سهمیه، هیچ ثبت نامی به عمل نیامد.

حسنی گفت: برای شهر نوبران نیز ۲۰ سهمیه تعیین شده که در این رابطه، زمین مورد نیاز شناسایی و برای انجام مراحل واگذاری به بنیاد مسکن و اداره کل متبوع معرفی شده است.

وی همچنین از ثبت نام و تایید ۱۴۱ متقاضی در شهر مامونیه خبر داد و افزود: در این خصوص نیز ۶ قطعه زمین تحویل بنیاد مسکن زرندیه شد.

به گفته این مسئول، برای شهر پرندک نیز از محل پلاک ۵۲۰ فرعی سایت مسکن مهر این شهر ۲۱ قطعه زمین به بنیاد مسکن زرندیه تحویل شد تا برای ۲۱ متقاضی تایید شده این شهر نیز منزل مسکونی احداث شود.

حسنی همچنین شمار متقاضیان در شهر زاویه را ۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: زمین مورد نیاز پس از صورتجلسه به اداره بنیاد مسکن این شهرستان تحویل شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه اظهار داشت: ۱۸۹ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن را معلمین فعال در آموزش و پرورش تشکیل می دهند.

وی گفت: شمار کل متقاضیان در فازهای اول تا سوم و با احتساب ثبت نامی های آموزش و پرورش پنج هزار و ۳۷۰ نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه است.

شهرستان های ساوه و زرندیه با جمعیتی افزون بر ۴۰۰ هزار نفر با فاصله ۵۰ کیلومتری در مجاورت هم قرار دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group