دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

فرماندار ساوه بر احصای عارضه های نقاط شهری و روستایی تاکید کرد و افزود: عارضه یابی دقیق منجر به تصمیم‌گیری صحیح در کمیته برنامه‌ریزی با تاکید بر اولویت بندی پروژه ها و اتخاذ راهبرد مناسب می‌شود.

علی میرزایی امروز یکشنبه هشتم تیرماه در جریان بررسی مشکلات مردم شهرهای غرق آباد و روستاهای چمران و سامان از توابع بخش نوبران ساوه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رفع مشکلات راه روستایی، اصلاح شبکه آبرسانی، حل اختلافات بین منابع طبیعی و کشاورزان در خصوص واگذاری اراضی، اجرای طرح های آبخیزداری و چرای دام، از جمله خواسته‌های مردم این دو روستاست.

وی بر استمرار جلسات دهگردشی برای حل مشکلات روستائیان تاکید کرد و افزود: دهگردشی‌ها با هدف آشنایی با ظرفیت های روستایی و دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی مسائل و مشکلات آنان در محل روستاها صورت می‌گیرد که باید خروجی آن حل مشکلات مردم باشد و مردم به یقین برسند که این بازدیدهای میدانی نتیجه‌بخش است.

میرزایی محدودیت کشاورزان به دلیل اختلاف با منابع طبیعی در خصوص اراضی ملی و مشکلات حوزه دامداری در نقاط روستایی در خصوص چرای دام را از مشکلات روستاهای شهرستان دانست و خواستار تعیین تکلیف سریع اراضی ملی و مستثنیات شد.

بخشدار بخش نوبران نیز خواستار رفع نقاط حادثه خیز محور روستای چمران به شهر رازقان شد و گفت: طبق تعهد اداره راهداری قرار است ظرف ۲۰ روز آینده نقاط حادثه خیز این محور روستایی برطرف و دو کیلومتر باقیمانده از آن آسفالت شود که امیدواریم محقق شود.

یوسف حیدری، جابجایی تیرهای برق به دلیل انجام عملیات ساخت و ساز در روستاها، رفع مشکل اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه را از دیگر مطالبات مردم این بخش دانست و افزود: افزایش حریم روستا با واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن برای احداث مسکن جوانان و ارتقای زیرساخت‌های روستایی از دیگر مطالبات است.

در جریان این بازدید، اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستاهای چمران و سامان مشکلات خود را مطرح کردند که اصلاح شبکه‌های آبرسانی روستایی، تعیین تکلیف اراضی ملی و مستثنیات، اجرای طرح های آبخیزداری، تقویت آنتن دهی و سرعت اینترنت روستایی و افزایش حریم روستا با واگذاری زمین از سوی بنیاد مسکن از مهمترین این مطالبات بود.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تا پایان سال جاری افزون بر نیمی از اراضی ملی این استان تعیین تکلیف می شود.

عبدالحسین محمدی امروز یکشنبه هشتم تیرماه در جریان بررسی مشکلات مردم شهرهای غرق آباد و روستاهای چمران و سامان از توابع بخش نوبران ساوه در جمع خبرنگاران، یکی از وظایف اصلی منابع طبیعی را تشخیص اراضی ملی از اراضی کشاورزی دانست و افزود: تداخل و اختلاف بین اراضی ملی و کشاورزی از موضوعات مهم در حوزه منابع طبیعی است.

وی به اجرای طرح کاداستر در خصوص اراضی ملی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: اجرایی شدن این طرح بسیاری از اختلافات و تداخلات در حوزه اراضی ملی را برطرف می‌کند و اراضی کشاورزی کشاورزان و جوامع روستایی را سنددار خواهد کرد تا از حمایت‌های جانبی سنددار شدن اراضی کشاورزی بهره برداری کنند.

محمدی به وجود چهار هزار پلاک روستایی در سطح استان اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون کشاورزی نقش موثری در سنددار شدن اراضی کشاورزی و حل اختلافات بین منابع طبیعی و کشاورزان دارد که انتظار می‌رود با تصویب قوانین لازم، این روند تسهیل شود تا تحقق واقعی جهش تولید در حوزه کشاورزی از طریق کشت گیاهان دارویی در اراضی اختلافی صورت گیرد.

وی به اتمام تهیه نقشه کاداستر در اراضی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با تایید کمیته فنی و ممیزی منابع طبیعی روند صدور سند با اصلاح نقشه‌ها آغاز خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به وجود دو میلیون هکتار اراضی ملی در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال، نقشه کاداستر یک میلیون هکتار از اراضی استان تهیه و تعیین تکلیف شود، بر این اساس، اختلافات این میزان اراضی بین کشاورزان و منابع طبیعی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در پلاک روستای سامان نیز برای ۱۸۰۰ هکتار تعیین تکلیف انجام نشده است، افزود: منابع طبیعی با کمک مردم در صدد حفظ اراضی ملی است و در خصوص این پلاک نیز تا پایان سال تعیین تکلیف انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در منابع طبیعی استان مرکزی به فعالیت های حوزه آبخیزداری در استان اشاره کرد و افزود: فعالیت های حوزه آبخیزداری در استان موجب پر آب شدن چشمه ها و قنوات شده است و آثار و برکات آن در نقاط مختلف استان مشهود است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی در حوزه آبخیزداری اظهار کرد: در سال جاری اعتبارات خوبی برای ساوه و زرندیه پیش‌بینی شده است تا بتوان روان آب هایی که امکان ذخیره‌سازی و استفاده از آنها وجود دارد در قالب عملیات آبخیزداری مدیریت شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group