چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

راهبر مجتمع ذخیره سازی شهید راستگو ساوه گفت: ظرفیت نگهداری از گندم تولیدی کشاورزان به اندازه کافی در این شهرستان وجود دارد و کشاورزان ساوجی نگران ذخیره سازی گندم نباشند.

محمدعلی مرتجی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مجتمع ذخیره سازی شهید راستگو با توان ذخیره‌سازی بیش از ۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و با بهره‌گیری از ۲۳ نفر نیروی متخصص در سال ۹۹ خرید خود را از تاریخ ۱۱ خرداد ماه سال جاری آغاز کرده و تا پایان فصل برداشت گندم ادامه می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای کار ذخیره سازی گندم در این شهرستان تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ۷۲۸ کشاورز در قالب ۲۱۸۳ محموله گندم خریداری و در سیلو ذخیره سازی شده است، در حالیکه در مدت مشابه سال قبل حدود ۱۵ هزار تن گندم از ۴۲۳ کشاورز در قالب ۱۲۵۷ محموله گندم خریداری شده بود.

وی با اشاره به پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم در سال جاری از سوی کشاورزان شهرستان ساوه اظهار کرد: با توجه به افزایش سطح زیر کشت و پیش‌بینی‌های صورت گرفته درخصوص افزایش عملکرد گندم شهرستان، به منظور ارائه خدمات بهینه و رفاه حال کشاورزان و بهبود راندمان کاری بخش های مختلف سیلو، مدت زمان تحویل روزانه گندم افزایش یافته است. به نحوی که ساعت کاری سیلو از ساعت ۷.۱۵ تا ساعت ۲۴ افزایش پیدا کرد و زمان انتظار برای تخلیه از بعضا دو ساعت در سنوات گذشته به حدود ۱۰ دقیقه در سال جاری کاهش یافت.

مرتجی با اشاره به اینکه کار تخلیه گندم روزانه توسط حدود ۱۷۰ دستگاه وسیله نقلیه حامل گندم در این سیلو انجام می شود، اظهار کرد: گندم تحویلی در دو سایت انبار مکانیزه و همچنین سیلو فلزی ذخیره سازی شده است. با توجه به افزایش ۱۰ ساعتی ساعت کاری سیلو، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی پیگیری افزایش نیروی انسانی و منابع مالی را در دستور کار قرار داده است تا زمان تحویل و تخلیه گندم به حداقل ممکن برسد.

بنا بر اعلام مسئولان جهادکشاورزی ساوه، علاوه بر مرکز خرید تضمینی دولتی گندم شهید راستگو ساوه مستقر در کیلومتر پنجم جاده قدیم ساوه به همدان با ظرفیت ۶۰ هزار تن ذخیره‌سازی گندم، حدود ۲۰ هزار تن ظرفیت نیز در مراکز طرف قرارداد تعاونی در بخش نوبران فعال است. همچنین ۸۵ هزار تن ظرفیت سیلویی بخش خصوصی در ساوه وجود دارد که تاکنون مجوز خرید برای این مراکز صادر نشده و در صورت صلاحدید مسئولان غله شهرستان، خرید و ذخیره‌سازی گندم در این مراکز انجام خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group