شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

امام جمعه زرندیه با تاکید بر ضرورت گردآوری و ثبت وقایع و خاطرات انقلاب در این شهرستان گفت: ثبت وقایع و خاطرات انقلاب موجب جریانسازی هویت و انتقال فرهنگ انقلاب خواهد شد.


به گزارش شبکه خبری ساوه و زرندیه حجت الاسلام حسین ابراهیمی در نودوچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: راه اندازی پویش «شهر ما روزه است» اقدامی در راستای حفظ شئونات اسلامی و حرمت این ماه شریف است و باید از تمامی ظرفیت‌های شهرستان به منظور حفظ حرمت این ماه و روزه‌داران و عملیاتی کردن اهداف پویش استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و ضیافت الهی نقش موثری در افزایش بهره وری معنوی و تقویت نشاط فرهنگی و اجتماعی در روزهای نخست سالجاری خواهد داشت، گفت: باید این پویش در فضای مجازی و حقیقی ترویج شود تا میهمانان و مسافرانی که در ایام تعطیلات وارد شهرستان می شوند، عفاف و حجاب و حرمت ماه رمضان را رعایت کنند.
وی بر ضرورت نظارت بر فعالیت‌ واحدهای پذیرایی و خدماتی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: تبلیغات و فضای بصری شهر باید به گونه‌ای باشد که حفظ حرمت ماه رمضان و پیشگیری از تظاهر به روزه خواری در آن برجسته باشد و همچنین با فعالیت
امام جمعه زرندیه در خصوص ثبت وقایع و خاطرات دوران انقلاب شهرستان به عنوان دستور دوم شورای فرهنگ عمومی گفت: تاکنون در خصوص ثبت وقایع و خاطرات دوران انقلاب اقدام عملی انجام نشده است و لازم است دست اندرکاران امر نسبت به ثبت این وقایع و خاطرات اقدام عاجل صورت دهند. ثبت وقایع و خاطرات انقلاب موجب جریانسازی هویت و انتقال فرهنگ انقلاب خواهد شد.
وی با بیان اینکه ثبت خاطرات دوران انقلاب باید مانند خاطرات دوران دفاع مقدس باید با جدیت پیگیری شود، افزود: خاطرات شکل گیری انقلاب اسلامی میتواند در قالب آثار ادبی، هنری به جامعه عرضه شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
امام جمعه زرندیه همچنین در خصوص نامگذاری ۱۰ اردیبهشتماه به عنوان روز شهرستان زرندیه و هفته فرهنگی گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های منطقه به منظور پاسداشت روز شهرستان و هفته فرهنگی استفاده کرد و با تدوین برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی بتوان شاخص‌های فرهنگی را ارتقا داد.
فرماندار و نائب رییس شورای فرهنگ عمومی زرندیه نیز گفت: نظام اسلامی برپایه نظام توحیدی حرکت میکند و مقایسه این نظام با سایر حکومت ها تفکری کورکورانه و جاهلانه است
ابوالقاسم مهری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی هیچگاه ضعیف نشده است، تصریح کرد: نظام اسلامی هوشمندانه و بر مدار نظام توحیدی حرکت میکند و توطئه دشمنان هیچ اثری بر اراده این ملت در دفاع از آرمانهای انقلاب ندارد.
وی در ادامه گفت: جلسات فرهنگ عمومی خط و مشی فرهنگ انقلاب اسلامی را پیاده‌سازی میکند و همه دستگاههای دولتی و بخش خصوصی مکلف هستند که برنامه‌های آنان پیوست فرهنگی داشته باشد.
فرماندار زرندیه با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی برای سالم سازی جسم و فکر انسان است و دشمن هم به دنبال ضربه زدن به اعتقادات و بنیه دینی مردم است، گفت: شورای فرهنگ عمومی بستری برای سیاستگذاری برنامه های فرهنگی و ظرفیتی برای جهاد تبیین و بیان واقعیت های کشور در راستای تنویر افکار عمومی است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی زرندیه نیز گفت: نودوچهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه تبادل نظر پیرامون راه‌اندازی پویش شهر ما روزه دار است و بحث و بررسی در خصوص ثبت وقایع و خاطرات دوران انقلاب شهرستان زرندیه برگزار میشود.
احمد جوانمرد افزود: روایت قهرمانان انقلاب که نقش موثری در شکل گیری این نهضت دارند، علاوه بر اینکه مصداق جهاد تبیین است موجب آگاهی بخشی به نسل جوان و نوجوان در خصوص وقایع و رویدادهای دوران انقلاب خواهد شد.
در این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی با بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
اعلام فراخوان برای ارسال وقایع و خاطرات دوران انقلاب شهرستان زرندیه، بهرهگیری از تجربیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حمایت مادی و معنوی برای ثبت خاطرات دوران انقلاب در قالب کتاب، ارائه راهکارهای عملیاتی برای اجرایی کردن پویش شهر ما روزه دار است، فضاسازی شهر برای اجرایی کردن صحیح پویش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صحیح به جامعه از حمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group