شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

طرح بهسازی شبکه توزیع برق در ۲۰ روستای استان مرکزی به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در آیین بهره برداری از اجرای طرح بهسازی شبکه توزیع برق در ۲۰ روستای استان مرکزی که بطور نمادین در فرمانداری شهرستان زرندیه و با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو انجام شد، اظهار کرد: طرح های ملی صنعت برق کشور نیازسنجی شده و سهم استان مرکزی ۲۴۰ روستا از ۱۰ هزار روستای کشور است که امروز ۲۰ روستا افتتاح می شود و امید است با دستور وزیر نیرو سهم استان مرکزی افزایش یابد.

وی افزود: امسال سال سختی در تأمین و توزیع برق مورد نیاز بدلیل کمبود بارش هاست، بر این اساس طرح پیک سایی که با دستور وزیر نیرو در حال اجراست و در استان مرکزی نیز اجرایی می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز در این آئین گفت: طرح بهسازی شبکه توزیع برق ۲۰ روستای استان، با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به صورت نمادین رونمایی و بهره‌برداری می‌شود.

محمد اله داد گفت: طرح جهادی بهسازی شبکه برق روستاهای کشور با هدف گذاری ۱۰ هزار روستا برای سال ۱۴۰۰ در سطح کل کشور تدوین شده است که امروز در استان مرکزی ۲۰ روستا با ۲۶۰۹ خانوار روستایی با جمعیت ۷۹۵۷ نفراز اقدامات این طرح بهره مند خواهند شد.

وی افزود: جابجایی تیرهای برق از معابر روستایی، مقاوم‌سازی پایه‌ها، اصلاح ولتاژ مشترکان روستایی، اصلاح شبکه و رفع  اتصالات سست شبکه‌های روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه‌ها و سیم‌های برق، بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه‌های روستایی و اصلاح انشعابات، از جمله اقداماتی خواهد بود که در راستای اجرای این پروژه بزرگ عملیاتی و اجرا خواهد شد.

اله داد گفت: استان مرکزی دارای بیش از ۲۰۵ هزار مشترک روستایی است و هدف از اجرای این پروژه‌ها افزایش میزان رضایت‌مندی مشترکان روستایی، ارائه خدمات بهتر در روستاها خواهد بود.

وی افزود: در این آیین بهسازی شبکه های برق روستاهای گیلی، سوسن آباد، قلعه بالا، باغ شیخ، کهلو علیا و کهلو سفلی، بلویند، خور آوند، ازنوجان، راونج، ورعلیا، معین آباد، دنیجرد، بهارستان، مشکان، وزیرآباد، زالیان، دوجفت، کوسعلی و خانقا که مورد بهسازی قرار گرفتند، رونمایی شده و به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: هدف نهایی اجرای این پروژه‌ها، اصلاح و بهسازی تمام شبکه توزیع برق ۱۱۷۶ روستای استان مرکزی  تا سال ۱۴۰۵ است.

وی تصریح کرد: مشارکت ۳۰ درصدی دهیاری ها در اجراح طرح مذکور، روستاهایی که دارای شبکه فرسوده برق و روستاهایی که در حال اجرای طرح هادی  هستند در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group