جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

فرماندار شهرستان زرندیه گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ باید قوانین حمایتی در عرصه تولید بازنگری شود.

«سیامک سلیمانی» روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی» استمرار و تداوم شعار سال‌های گذشته است و نشان‌دهنده تاکید و اصرار مقام معظم رهبری در مورد توسعه تولیدات داخلی است.
وی با بیان اینکه باید نگاه کلان به شعار هر سال داشته باشیم، گفت: با وجود تحریم‌ها و شرایط کرونا همانطور که رئیس‌جمهوری وعده داد، امسال در حوزه‌های مختلف در سطح کلان رشد مثبت اقتصادی را شاهد بودیم و این روال در سال جدید نیز باید مدنظر باشد.
فرماندار زرندیه ادامه داد: به منظور تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری باید در نظر داشته باشیم که در این موضوع نگاه ها تنها به مسئولان و دولت معطوف نباشد و همچنین در حوزه قوانین و مقررات نیز باید بازنگری جدی صورت گیرد.
سلیمانی عنوان کرد: نمایندگان مجلس باید در رابطه با تدوین قوانین در زمینه پشتیبانی و مانع‌زدایی در مسیر تولید تلاش جدی داشته باشند و در دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز برخی آیین‌نامه‌های ضد و نقیض که باعث سردرگمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شده است، برطرف شود.
وی تصریح کرد: دولت از شتاب زدگی در تدوین دستورالعمل‌ها اجتناب کند و بررسی مسائل با نگاه کارشناسی صورت گیرد ضمن اینکه استفاده از توان فکری تولیدکنندگان نیز باید در اولویت باشد زیرا این قشر با مشکلات و موانع آشنایی بیشتری دارند.
فرماندار زرندیه افزود: در همه دنیا ثابت شده که مردم نقش ویژه‌ای در توسعه پایدار در عرصه‌های مختلف دارند و در بسیاری از حوزه‌ها توانمند عمل کرده اند که نمونه بارز آن  هشت سال جنگ تحمیلی است و در شرایط کنونی هم با بهره‌گیری از رویکرد حمایت از کالاهای ایرانی و استفاده از تولیدات داخلی اثرگذاری مطلوبی خواهند داشت.
 سلیمانی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از کالاهای داخلی توان رقابت با محصولات مشابه خارجی دارند و در برخی موارد مزیت کیفیت و قیمت نیز دارند؛ از این رو دستگاه‌های دولتی نیز باید در راستای منع واردات محصولات خارجی که مشابه داخلی دارند، اقدام کنند.
به گفته او، فرهنگ حمایت از تولیدات داخلی باید در جامعه نهادینه شود و مردم به این نتیجه برسند که کشور با حمایت از تولیدکنندگان و محصولات داخلی مستقل، سربلند و سرافراز خواهد شد.
فرماندار زرندیه افزود: در شهرستان زرندیه نخستین جلسه شورای اداری با تاکید بر شعار سال برگزار خواهد شد و همچنین تشکیل کمیته‌ای شامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای تحقق شعار سال در دستور کار است.
سلیمانی گفت: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری با استفاده از توان دستگاه قضایی و نظام بانکی در سطح شهرستان، بومی‌سازی و توسعه تولیدات در اولویت است.
وی گفت: از مصادیق تحقق شعار سال، حمایت مالی بانک‌ها و موسسات از تولیدکنندگان است که در عرصه تامین سرمایه در گردش و طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group