شنبه 3 آذر 1403 | Saturday 23 November 2024

تمامی اخبار

مراسم جشن ستارگان در زرندیه با حضور جمعی از مسئولان محلی و دانش آموزان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد. فرماندار زرندیه در این مراسم با اشاره به اینكه جوانان امروز سكان‌دار جامعه در آینده هستند، گفت: دانش آموزان می توانند با توانایی های خود ایران اسلامی را در دنیا به عنوان یك كشور قدرتمند مطرح كنند. علی رضا هدایتی افزود: دشمنان همیشه در پی به انحراف كشیدن جوانان جامعه هستند اما خانواده ها و جوانان باید با برنامه ریزی صحیح دشمنان را برای ضربه زدن ناكام بگذارند. وی همچنین بر مشاركت بیش از پیش خانواده‌ها در امر تعلیم و تربیت تاكید كرد و اظهار داشت: نخبگان و دانش آموزان ممتاز در عرصه های علمی، الگوی دیگر دانش آموزان هستند و این امر وظیفه و مسئولیت آنها را در حفظ ارزش های اخلاقی و نخبه بودن بیشتر می كند. در ادامه این مراسم اقبال قاسمی پویا یكی از اساتید دانشگاه گفت: كشورمان پس از پیروزی انقلاب در زمینه تولید علم و دستیابی به علوم نوین پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و توانسته است خود را به عنوان یكی از قدرت های علمی دنیا معرفی كند. وی افزود: تا پیش از انقلاب در كشور شاهد نخبه سوزی بودیم، اما با پیروزی حكومتی اسلامی در ایران كه پایه های آن مبتنی بر تولید علم و دانش بود هم اكنون نخبه پروری یكی از اركان اقتدار انقلاب اسلامی است و امروز نیز به این مهم توجهی ویژه می شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش آموزان و نخبگان شهرستان اظهار داشت: شما دانش آموزان امروزه مردان و زنان مبتكر، نوآور و خلاق فردای جامعه هستید و از شكست ناامید نشوید چرا كه شكست در هركاری مقدمه ی پیروزی است. مدیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: دانش آموزانی كه در عرصه های علمی به موفقیتی می رسند باید نه تنها در زمینه های علمی بلكه در زمینه های اخلاقی، دینی، تربیتی و اجتماعی نیز نخبه و سرآمد باشند. بخشعلی قشقایی كسب علم و دانش در جهت توسعه، پیشرفت كشور و خدمت به مردم را مهم خواند و افزود: جوانان به عنوان آینده سازان كشور باید این مسئولیت سنگین را به دوش بكشند. در پایان مراسم از 35 نفر از دانش‌آموزان برتر و نخبه دوره راهنمایی و متوسطه شهرستان زرندیه كه در آزمون های علمی در رشته های مختلف حائز كسب رتبه شده بودند با اهداء لوح و تندیس تقدیر بعمل آمد
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری ساوه گفت: كارخانه آسفالت این سازمان ظرفیت تولید روزانه بیش از یك هزار تن آسفالت را دارد. رضا مصباحی افزود: هم اكنون به طور میانگین روزانه 600 تن آسفالت در این مجتمع تولید می شود كه بهره برداری از كارخانه جدید آسفالت افزایش میزان تولید ظرفیت را در پی داشته است. وی با بیان اینكه افزایش توان این سازمان در تسریع روند پروژه های شهری موثر است، اظهار داشت: هم اكنون انواع آسفالت، قطعات بتنی، انواع جدول، كفپوش، مصالح سنگی و دانه بندی در مجتمع تولیدی این سازمان برای عمران شهر ساوه تولید می شود. وی با اشاره به تجهیز بخش عمران شهرداری ساوه به یك دستگاه فنیشر (‌دستگاه پخش آسفالت) ادمه داد: با توجه به بالا بودن قیمت این دستگاه، تنها برخی شهرستانها مجهز به آن می باشند. مصباحی بیان كرد: مجتمع تولیدی این سازمان شامل دو دستگاه كارخانه آسفالت، كارگاه تولید قطعات بتنی، دستگاه تولید قطعات بتنی در ابعاد مختلف و مجهز به پنج دستگاه لودر، یك دستگاه گریدر، یك دستگاه بیل مكانیكی، یك دستگاه فنیشر، یك دستگاه دماك و بلدوزر است. وی گفت: سازمان عمران یكی از مهمترین مجریان پروژه های شهرداری در ساوه است كه مهمترین بخش كاری خود را به ثمر رساندن پروژه های عمرانی دانسته و همواره تلاش می كند تا گامی موثر در جهت عمران شهر بردارد
گمانه زنی ها درخصوص تغییر فرمانده انتظامی شهرستان ساوه به واقعیت پیوست و شنیده شده در روزهای آینده سرهنگ مصطفی ویسمه ای فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه جای خود را به سرهنگ طالبی فرمانده انتظامی تفرش خواهد داد . گفتنی است ویسمه ای فرمانده انتظامی شهرستان اراک خواهد شد . رادیو ساوه از تلاش های مصطفی ویسمه ای در سال های حضورش در ساوه تقدیر و تشکر می کند .
رئیس مركز بهداشت ساوه گفت: طی سال گذشته 17 هزار و 75 كیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف و لوازم آرایشی بهداشتی در این شهرستان كشف و معدوم شد. رضا نظری افزود: پارسال 10 هزار و 404 مورد بازدید از مراكز عرضه مواد غذایی و یك هزار و 488 مورد بازدید از اماكن عمومی این شهرستان انجام شد. وی با بیان اینكه در نتیجه این بازدیدها 495 نفر به مراجع قضایی معرفی و 36 مركز تعطیل شد، اظهار داشت: همچنین در این مدت هشت هزار و 114 كارت بهداشتی صادر و 342 مركز صلاحیت بهداشتی گرفتند. وی 72 مورد نمونه برداری از مواد غذایی، 145 مورد نمونه برداری میكروبی از آب آشامیدنی، 72 مورد نمونه برداری شیمیایی از آب آشامیدنی و بهسازی 274 مركز و اماكن عرضه مواد غذایی را به عنوان دیگر فعالیت های این مركز در سال گذشته عنوان كرد. نظری جمع آوری 56 مورد فاضلاب های سطحی و آموزش بهداشتی 570 نفر را از دیگر فعالیت های این مركز طی این مدت ذكر كرد و گفت:همچنین برخی از اصناف نیز پارسال تحت آموزش های خاص بهداشتی قرار گرفتند و میزان مصرف جوش شیرین نیز در نانوایی های حذف شد. وی از شهروندان خواست با توجه به نزدیك شدن به فصل گرما، مواد غذایی مورد نیاز خود را از مراكز معتبر تهیه و هنگام خرید به تاریخ انقضا و سلامت مواد غذایی توجه كنند

به قلم : آسیه اکرمی - ساوه //// به صراحت می توان ادعا کرد که در هیچ دین و آیین و کتاب مقدسی به اندازه دین اسلام و کتاب قرآن به تفکر و تعقل دعوت نشده ایم این دعوت و تشویق برای تفکراز سوی قرآن چنان پررنگ و جدی است که می توان بدون اغراق اذعان کرد که شالوده قرآن و بنیاد اسلام بر بکارگیری عقل و اندیشه استوار است و قرآن به این ترتیب خرد گراترین کتاب مقدس دنیا است.موضوعاتی که پیوسته قرآن مخاطبان خود را بدان دعوت میکند تا در باب آن به تفکر و تعقل بپردازند بسیار متنوع است و اعم از اموری مانند پدیده های طبیعی ،انسان و ویژگی هایش ،امور اخروی و خود آیات قرآنی است. نکته دیگری که نشان می دهد قرآن کتابی خرد گراست واسلام دینی ذاتا معقول است و پیوسته انسان را به تفکر دعوت می نماید تا آن جا که آن را همپایه عبادت می گمارد.بسیاری از موضوعاتی که در قرآن به آن پرداخته شده ماهیتا تعقلی و فلسفی است و از مباحث مشترک میان دین و فلسفه است. موضوعاتی همچون خدا و صفاتش،رابطه خدا و جهان،روح،اختیار،خلقت،سرنوشت انسان،علم،مرگ،وحیات اخروی از این قبیل اند. دعوت و تشویق به تفکر و تعقل و دانش،محدود و منحصر در قرآن نیست چراکه پیامبر(ص) و ائمه(س) همواره مسلمانان و مومنان را به تفکر و خرد گرایی،علم آموزی ترغیب نموده است و ما نیز باید همواره آن را مدنظر قرار دهیم. این نکته که مرز میان فلسفه های ارائه شده را چگونه میتوان تبیین نمود را این گونه آغاز می کنیم که فلسفه دانشی است که با روش عقلی و برهانی و با استفاده از مبانی بدیهی در خصوص وجود موجودات به مباحثه می پردازد ودر نهایت تبیین و تفسیری عام و عقلانی از هستی ارائه می دهد.که این درحقیقت همان چیزی است که در قرآن نیز بدان اشاره شده است.در حقیقت فلسفه در نگاه اسلامی یعنی تبیین و جهان شناسی عقلانی در اسلام و جامعه ی اسلامی . البته نباید این امر را نادیده انگاشت که فلسفه به عنوان یک علم در نهضت ترجمه با ترجمه آثار منطقی و فلسفی یونان از جمله آثار افلاطون و ارسطو وارد دنیای اسلام شد و حلقه های آکادمیک اسلامی شد و در چارچوب مبانی اسلام به حرکت خود ادامه داد.و به این ترتیب دانشمندان و فلاسفه ی مسلمان با مبانی اسلامی و پیش فرض های معنوی و توحیدی خود به سراغ علم فلسفه یونان رفتند و با آن آشنا شدند و به فهم وبسط آن پرداختند و حتی در آن به نوآوری و ابداع دست زدند. با توجه به آن چه گفته شد میتوان گفت که اگرچه ساختار و کالبد فلسفه به عنوان یک علم از یونان به دنیای اسلام منتقل شده اما روح قرآنی و اسلامی آن توسط فلاسفه مسلمان در آن دمیده شده و ماهیت اسلامی به خود گرفته است.در مقام تشبیه می توان اینگونه اذعان کرد که اگرچه نهال فلسفه به عنوان یک علم از یونان وارد سرزمین اسلامی شد اما در این آب و خاک رشد کرد و اندیشه و حیاتی توحیدی به آن پیوند زده شد.در واقع فلسفه اسلامی فلسفه ای است که با پیش فرض های اسلامی و با نگاه توحیدی و با روش عقلانی در پی تبیین هستی ، انسان و خدا و رابطه انسان با تمامی امور در جهان طبیعی است چرا که انسان همواره در پی دانستن بوده و هست و هرگز نهایتی برای پرسش های او وجود نخواهد داشت و هدف او شناسایی حقیقت و رسیدن به منزلگاه است. شاید خالی از لطف نباشد اشاراتی موجز درباب خود فلسفه اسلامی و مکاتب عمده آن بپردازیم : 1.فلسفه مشاء:مقصود از فلسفه مشاء و یا همان حکمت مشاء همان فلسفه ای است که به وسیله ی ارسطو شاگرد بر جسته افلاطون دریونان شکل گرفت و به وسیله ی پیروان و شارحان او بسط و گسترش یافت.کلمه مشاء به معنای بسیا ر راه رونده است و علت اینکه ارسطو و پیروانش را مشائیان خوانده اند این است که ارسطو عادت داشت در حال قدم زدن و راه رفتن به تدریس و بحث های علمی و فلسفی بپردازد.از دیدگاه این مکتب آدمی تنها از راه تفکرو استدلال و بر مبنای منطق می تواند به حقیقت دست یابد و موجودات را آنچنان که در عالم واقع هستند بشناسد.مشائیون مسلمان در همان حد افکار و آثار ارسطو باقی نماندند بلکه آن را با توجه به معارف و اندیشه های متعالی اسلام بسط و گسترش دادند و هویت و حیاتی اسلامی به آن دادند.افرادی چون فارابی و ابن سینا از بزرگترین مشائیون بودند. 2.حکمت اشراق:پدر فلسفه اشراق را افلاطون می دانند،اما موسس و متفکر این مکتب در قالب اسلامی آن شهاب الدین سهرودی معروف به شیخ اشراق است.کلمه "اشراق" در لغت به معنای روشن کردن ،روشن شدن و پرتو افکندن است ودراصطلاح تخصصی و فلسفی آن به معنای کشف و شهود درونی و باطنی و فیضان آن بر نفس است.مقصود از فلسفه اشراق فلسفه ای است که اساس و بنیان آن تجلی و ظهور انوار عقلی بر نفس است که این امر از طریق تهذیب و تصفیه نفس میسر میشود اگرچه استدلال و برهان نیز در آن نقش دارد. در حقیقت روش فلسفه اشراق یک روش استدلالی – عرفانی است و با آن چه که در حکمت مشاء از عقل نظری و استدلالی فراتر نمی رود وبا عرفان و تصوف که تنها بر نهاد دل متکی است وبرای عقل و استدلال ارزش چندانی قائل نیست تفاوتی چشمگیر دارد.میرداماد،میرفندرسکی،منصور دشتکی و... از طرفداران این نحله فکری بودند. 3.حکمت متعالیه :بنیان گذار این مکتب گران قدر محمد بن ابراهیم معروف به صدرالدین شیرازی است که وی را ملاصدرا و صدرالمتالهین می خوانند. وی در دوران صفویه می زیسته و تحت تاثیر شدید ناملایمتی های دوران خود نیز قرار گرفته بوده است.فلسفه وی به دلیل وسعت منابع اغراق آمیز نخواهد بود که اگر بگوییم از غنی ترین مکتب های فلسفی جهان اسلام است.در مکتب فلسفی ملاصدرا که به حق حکمت برتر است جریانهای عمده معرفتی مانند وحی،برهان و جایگاه عقل در رسیدن به حقیقت و تهذیب نفس با یکدیگر عجین شده و جریان واحدی به نام حکمت متعالیه را رقم زده است. از نظرملاصدرا عرفان ،فلسفه ودین عناصر یک مجموعه هماهنگ هستند که با هم پیوند تنگاتنگی دارند.شاید به سبک امروزی ها این مثال بهتر بتواند مقصود را بیان نماید که هریک از موارد ذکر شده قطعاتی از یک پازل هستند که با یکدیگر می توانند مجموعه ونظامی منسجم را برای رسیدن به حقیقت به ما نشان دهند. شاید زمان آن رسیده که در پایان بحث با نگاهی ساختارگرایانه و کل گرا به تمامی جریانات معرفتی و فلسفی در دنیای اسلام نگاهی بیندازیم و همه ی آنها را علارغم تکثر و تنوع و تفاوتی که دارند اجزای یک مکتب فلسفی واحد بدانیم.چراکه در حقیقت علمای مسلمان،علم وفلسفه یونان را ترجمه کردند و آن را به دنیای اسلام انتقال وتوسعه دادند و روح اسلام و ایده های جدید و ابتکارات فراوانی به آن افزودند.در دوران بعد درزمان رنسانس متفکران و فلاسفه جدید غرب از طریق فلسفه اسلامی و آثار فلاسفه ی مسلمان با فلسفه یونان آشنا شدند و بسیاری از مکاتب فلسفی غرب مستقیما و یا با واسطه از فلسفه اسلامی تاثیرپذیرفتند.فیلسوفانه تفکر کردن و حکمیانه عمل کردن از ویژگی های مکتب فلسفی اسلام و فلاسفه مسلمان است.از دیدگاه اندیشمندان مسلمان،اول فلسفه دوست داشتن دانش و وسط آن عمل و کرداراست.فلسفه اسلامی در عقل و استدلال متوقف نماند بلکه به دل و ذوقیات و امور باطنی و روحانی نیز پرداخت. در فلسفه اسلامی عقل و دین جدا ویا در برابر هم نیستند بلکه در کنارهم و با یکدیگر یاری رسان انسان در شناخت حقیقت و وصول به آن هستند. غالب فلاسفه مسلمان در عین حکیم بودن وفیلسوف بودن ،مومنانی راستین در عقیده و عمل بودند.در ضمن فلسفه اسلامی فلسفه ای است جامع و کامل که به همه ی جنبه های فلسفه و مراتب آن توجه کامل دارد و همین امر سبب گشته است که به تمامی ابعاد وجودی انسان اعم از عقلانی ،روحانی،ودنیوی ،اخروی نظر بیندازد تا بتواند حقیقت جهان پیشرو و انسان کاوش گر را درک نماید. به گمان من این نکته بسیار قابل تامل هست که مهمترین مشخصه و رسالتی که فلسفه ایرانی- اسلامی را از دیگر فلاسفه مضاف متمایز ساخته است و بسیار مورد توجه غربیان واقع شده این امر است که فلسفه اسلامی درسنامه یا مکتبی آموختنی نیست که صرف آموختن و یادگیری بتواند برای ما کافی باشد،بلکه امری پیمودنی است و با یک نوع "شدن" ،"پیمودن" و یک تحول درونی در وجود انسان عجین شده است و هرگز به دورازعمل و اخلاق نبوده است.

اولين جلسه ستاد نمازجمعه شهرغرق آباد درسال جدید با حضور امام جمعه غرق آباد، فرماندار ساوه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد. امام جمعه غرق آباد در این جلسه ضمن تسليت ايام سوگواري دخت پيامبر اسلام (ص) با اشاره به اینکه جايگاه نمازجمعه به عنوان يك عبادت سياسي است، گفت: برپايي نمازجمعه ازكارهاي مهم حكومت است و دراين عبادت بايستي مسئولين دستگاههای دولتي بيش ازهمه شركت کنند. حجة الاسلام علی جنتي نيا افزود: امامان جمعه منصوب ولي فقيه هستند ونمازجمعه محل تقويت ولي فقيه است . وی تصریح کرد: نماز جمعه نماد با شكوهي از ظهور منجي بشريت است و باید از این ظرفیت برای تداوم فرهنگ ناب اسلامی بهره برد. جنتی نیا همچنین برلزوم توجه مسوولين شهرستان به امورفرهنگي بخش نوبران وشهرغرق آباد وپيگيري تكميل مصلي اين شهرتاكيد كرد. به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان ساوه نیز در این جلسه ضمن تقديروتشكرازفعاليتهاي ستاد اقامه نماز شهرغرق آباد ودستگاههاي فرهنگي ، برلزوم برنامه ريزي جهت اقدامات فرهنگي وتشويق مردم وجوانان به نمازجمعه تاكيد كرد. علی محمد گلستانی فرد افزود: مناسب است هر از گاهي شوراي اداري شهرستان درغرق آباد تشكيل شود و بخشداري نوبران نيزبا همكاري نهادهاي مردمي حضورروستائيان رادرنمازجمعه فراهم کند. به گزارش ایسنا، رئيس اداره تبليغات اسلامي ساوه نیز گفت: نماز جمعه مراسم مقدس، عبادي و سياسي است که مردم متدين و مذهبي هر هفته بصورت حماسي در اين مراسم مذهبي شرکت مي کنند. حجت الاسلام حسن صلاحی افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی ‏احیای نماز جمعه است و خدمت به نمازگزاران جمعه نیز آثار و برکات زیادی در زندگی فردی و اجتماعی دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بيان فعاليتهاي انجام شده در بخش نوبران گفت: اداره تبليغات اسلامي درسال 90 درخصوص امورفرهنگي اقداماتي ازجمله اهدا 1000جلد كتب مختلف جهت تجهيز كتابخانه مدارس و 1200جلد نيز به كتابخانه شبستاني مساجد روستايي تقديم كرده است. صلاحی تصریح کرد: ساخت يا خريد 4 باب خانه عالم از شش باب خانه عالم شهرستان، تاسيس يك موسسه قرآني با دوشعبه و خانه هاي قرآني، برگزاري آموزش‌هاي قرآن كريم در سطوح مختلف ؛اعزام مبلغ درمناسبهاي سال، برگزاري گفتمان‌هاي ديني باهمكاري اداره آموزش وپرورش بخش نوبران درمدارس ازجمله فعاليتهاي اين اداره در این بخش بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه از برگزاری دومین سوگواره ادبی فاطمی همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد. حسین محمودی فر گفت: حضرت زهرا(س) محبوبترین چهره الهی و تقوایی و اخلاقی در میان مردان و زنان اسلامی و دیگر مردم جهان است. وی سيره حضرت فاطمه (س) به عنوان الگويي با ارزش و به‌ عنوان شاخص‌ متعالي در دين اسلام مطرح است افزود: ایشان به عنوان الگویی کامل برای همه ادیان عاشق عفت و فضیلت است و اولین قربانی دفاع از حریم ولایت است که در حماسه ای فرهنگی لحظه ای ار افشاگری کوتاه نیامد تا به مسلمانان بفهماند سکوت در دفاع از ولایت پذیرفتنی نیست. وی با بيان اينكه سيره حضرت فاطمه (س) نيز به عنوان الگويی باارزش و به‌عنوان شاخص‌ متعالی در دين اسلام مطرح است، اظهار کرد: دين اسلام انسان‌ها را به پيروی از سيره عملی و نظری این بانوی بزرگوار دعوت می کند. وی بیان کرد: از این رو به‌‌منظور شناساندن هرچه بيشتر مقام والای حضرت فاطمه(س)، اعتلای معرفت دينی و همچنين الگوسازی برای زنان و برای گراميداشت ارزش‌های دينی و معنوی دومين سوگواره ادبی فاطمی با حضور دو نفر از شعرای برجسته کشوری، استانی و محلی در چهارم اردیبهشت ماه در این شهرستان برگزار خواهد شد. محمودی فر با اشاره به اینکه خاطر نشان کرد: با توجه به اينكه هجمه‌های فرهنگی دشمنان نيز در جامعه بسيار زياد شده است ،ترويج فرهنگ فاطمی نياز وضعيت كنونی جامعه خواهد بود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساوه از پلمپ مطب دندانپزشک قلابی در این شهر خبر داد. حبیب رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی با اعلام این خبر گفت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه فردي با افتتاح مطب دندانپزشکي در خیابان کارگر این شهر خود را بعنوان دندانپزشک معرفي و به صورت غیر قانونی و در شرایط غیر بهداشتی اقدام به انجام اعمال دندانپزشکی می کرد توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شناسایی شد. وی افزود: پس از بازرسی و بررسی از محل کار این فرد و درخواست ارائه مدرک دندانپزشکی و مجوز مطب، نامبرده نتوانست مدارکی را ارائه کند و به همین دلیل مطب وی پلمپ شد. وی بیان کرد: پس از پلمپ مطب ،دندانپزشک قلابی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد. رضایی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به انتقال بیمارهای ایدز و هپاتیت از شهروندان گرامی درخواست می شود از مراجعه به این گونه افراد جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد این چنینی مراتب را از طریق شماره تماس 2220520 - 0255 واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان اطلاع دهند.
بارندگي های اخير موجب افزايش ذخيره سد ‪الغدیر ساوه نشد سرپرست امور بهره‌برداري سد الغدير ساوه گفت: هم اكنون ذخيره آب سد‌ الغدير اين شهرستان 37 ميليون مترمكعب است كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته علیرغم بارندگی های صورت گرفته افزایش نداشته است. علی والی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان اینکه میانگین ارتفاع بارندگی در منطقه ساوه 400 میلی متر در سال است، افزود: این رقم در سال گذشته با کاهش قابل توجهی در شهرستان ساوه به 200 میلی متر رسیده است. وی با اشاره به اینکه مهمترین اولویت در خصوص آب ذخیره شده در سد الغدیر ساوه تامین آب شرب مردم این شهر است، بیان کرد: آب ذخیره شده در این سد تنها برای استفاده در مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در صورت بهره برداری از تصفیه خانه این شهر بخشی از آن برای تامین آب شرب مردم ساوه مورد استفاده قرار گیرد. وی با بیان اینکه سطح آب هاي زير زميني در شهرستان ساوه در مقايسه با سالهای قبل کاهش داشته است، تصریح کرد: اين موضوع نشان از کمبود شديد آب در اين منطقه دارد و باید شهروندان از مصرف بی رویه آب اجتناب کنند. گفتنی است سد الغدير ساوه با 265 متر طول تاج و حجم 293 ميليون متر مكعب آب از نوع بتني دو قوسي است كه در سال ‎ 72با هدف تامين برق و آب كشاورزي ‎ 23هزار هكتار از اراضي اين شهرستان احداث شد که از زمان بهره برداری از آن تنها دوبار سرریز شده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group