رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساوه گفت: اگر گفتمان را بررسی سیستمی یک موضوع مشخص بدانیم، گفتمان شیوهای است که در دین مبین اسلام از جایگاه با ارزشی برخوردار است.
گیتی صلاحی اصفهانی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: به همین دلیل گفتمان پویا است، فرایند است، تحول را به دنبال دارد، کلیت است و اجزاء، هر کدام به طور مستقل هستند ولی در عین حال با هم ارتباط دارند و تعامل فکرها را به دنبال دارد و با نگاه سیستمی از ایده تا عمل است.
وی بیان کرد: دهه پیشرفت و عدالت و نامگذاری هر ساله مقام معظم رهبری، نشان از ارتباط بین مجموعه نخبگان و گفتمان ملی دارد و در حقیقت نقش نخبگان در تبیین و به عمل درآوردن آن است که در سند چشم انداز و استراتژیهای مختلف برنامه ریزی می توانیم به آن استناد کنیم و نگاه گفتمان به نخبه پروری باید باشد تا بتوانیم به توسعه برسیم.
وی با اشاره به اینکه نخبه کسی است که پیشرفت علمی کشور را تضمین می کند، اظهار کرد: نخبه اعتماد به نفس دارد و از ایده تا عمل پیگیر است و هم برای خودش و هم برای کشور اقتدار را بدنبال دارد. حدیثی داریم که العلم سلطان که در شرح نهج البلاغه جلد 20 صفحه 319 آمده و علم عبارت است از اقتدار، علم خودش اقتدار است و علم حرکت به سمت ثروت است و کشوری که نخبه دارد یعنی موجودی و حسابش پر است و ثروتمند است.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساوه تصریح کرد: از آنجائیکه در ایجاد فضای گفتمان نیاز به شناسایی، جذب و پرورش نخبگان داریم نخبگان میتوانند رسالت خود را در برآورده سازی فعالیتها براساس نیازهای آینده کشور را داشته باشند و آینده را ترسیم کنند و نیازها را تصویر کنند.
وی تصریح کرد: نخبه سرمایه ملی است که بایستی همه از آن منتفع شوند و نخبگان در دستگاههای اجرایی میتوانند نقش تئوریسین را ایفا کنند و جایگاه اصلی را در گفتمان سازی فضای جامعه داشته باشند.
صلاحی اصفهانی خاطر نشان کرد: از آنجائیکه استان مرکزی یکی از استانهایی است که در حوزه علمی- کشاورزی و صنعتی سرآمد خیلی از استانهاست، نخبگان می توانند با ایجاد گفتمان و مشارکت واقعی در پیشرفت استان سهیم باشند و از آنجائیکه خرد جمعی بایستی مبنای مدیریت ما قرار گیرد بهتر می توانیم ایده را به علم و عمل برسانیم.