يكشنبه 4 آذر 1403 | Sunday 24 November 2024

تمامی اخبار

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: از زمان آغاز پروژه آزادراه ساوه- همدان بيش از 1200 شغل مستقيم و 1500 شغل غير مستقيم ايجاده شده كه شامل نيروي انساني فني متخصص و كارگري است.

حسن احمدي نوري معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها درباره ضرورت ساخت بزرگراه‌ ساوه- همدان گفت: وزارت راه و شهرسازي در صدد گسترش و توسعه كريدورها و دالان‌هاي ترانزيتي در جهت رونق اقتصادي كشور است. اين آزادراه با هدف اتصال مركز به غرب كشور از تهران شروع و به مرز خسروي ختم شده كه با نام آزادراه كربلا نيز شناخته مي‌شود.

وي در ادامه گفت: با افتتاح كامل اين آزادراه در سال 91 علاوه بر تسهيل در تردد زوار عتبات عاليات، ارتباط ترانزيتي با كشورهاي عراق و سوريه و حاشيه مديترانه برقرار مي‌شود كه مي‌تواند تأثير به سزايي در اقتصاد منطقه داشته باشد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌هاي كشور درباره نقش اجراي پروژه‌هاي آزادراهي در ميزان اشتغال‌زايي گفت: از زمان آغاز پروژه آزادراه ساوه- همدان بيش از 1200 شغل مستقيم و 1500 شغل غيرمستقيم ايجاده شده كه شامل نيروي انساني فني متخصص و كارگري است.

وی در بخش ديگري از سخنان خود احداث آزادراه ساوه- همدان را موجب كاهش 40 كيلومتري مسير تهران-همدان دانست و افزود: احداث اين آزادراه مسير 330 كيلومتري تهران-همدان را به 290 كيلومتر تبديل مي كند.

احمدي نوري با اشاره به اين نكته كه انجام هر پروژه‌اي در سطح ملي داراي مشكلات خاص خود است، گقت: خوشبختانه در اين پروژه مشكلات فني و محيطي وجود نداشت. اما فقر مصالح راه‌سازي در استان همدان يكي از مشكلاتي است كه همچنان با آن مواجه هستيم به طوري كه برخي مصالح از فاصله بيش از 100 كيلومتري به محل اجراي پروژه منتقل مي‌شود.

وي تأمين اعتبارات مالي را جزو مشكلات اجراي اين پروژه در مراحل قبلي معرفي كرد و افزود: تأمين منابع مالي توسط سرمايه‌گذار و وزارت راه و شهرسازي يكي از مسايل اجراي آزادراه ساوه- همدان بود كه با سفر هيأت دولت به استان همدان و تخصيص 33 درصدي اعتبار به سازمان توسعه راه‌ها، 17 درصد سازمان راهداري و 50 درصد وزارت راه و شهرسازي اين مشكل به طور كامل بر طرف شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group