دوشنبه 26 شهريور 1403 | Monday 16 September 2024

تمامی اخبار

سومین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه بامعرفی نفرات برتر در ۲ بخش به کارخود پایان داد.

آیین اختتامیه سومین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه با حضور جمعی از شاعران کشور یکشنبه شب در سالن سلمان ساوجی برگزار شد.

در این آیین علی اصغر ذاکری از ساوه استان مرکزی، قاسم پای از رامیان استان گلستان و محمد رضا نادعلیان از استان قم از سوی هیات داوران به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم این کنگره معرفی شدند.

همچنین هیات داوران سید ابراهیم موسوی از استان لرستان، روح الله گایینی از استان یزد، نادر حسینی از ساوه استان مرکزی، سید محمدحسینی آل مجتبی از استان قم و سید صادق خاموشی از استان کرمانشاه را به عنوان برگزیدگان بخش اصلی و محمد خدادادی از شاهین شهر اصفهان را به عنوان برگزیده بخش ویژه انتخاب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در آیین اختتامیه این کنگره با اشاره به اینکه شعر عاشورایی و کودکان غزه ۲ بخش موضوعی سومین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه است افزود: فراخوان این دوره در ۲۰ اردیبهشت سال جاری اعلام که در مهلت ۷۰ روزه بیش از ۹۰۰ اثر از استان های مختلف به دبیرخانه ارسال شد.

حسین محمودی فر یادآور شد: ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از مقام شامخ حضرت سید الشهدا و شهدای کربلا، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین (ع) و ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و گسترش هرچه بیشتر آن، ترویج ارزش های اصیل اسلامی از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.

وی یادآور شد: امسال بیستمین سال از برگزاری کنگره شعر عاشورایی ساوه سپری می شود که هفت دوره آن به صورت منطقه ای، ۱۰ دوره به صورت استانی و سه دوره به صورت ملی برگزار شده است که هم اکنون به عنوان یکی از رویدادهای افتخار آمیز فرهنگی و ادبی استان مرکزی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: شعر عاشورایی بعد از انقلاب از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده که برگزاری رویدادهایی مانند کنگره های ملی شعر می تواند باعث استمرار و حفظ ارزش اسلامی شود.

محمودی فر یادآور شد: هیچ زبانی بهتر از زبان شعر و هنر نیست و نقش شاعران در ترویج فرهنگ تشیع و عاشورا قابل انکار نیست و برگزاری این کنگره ها یکی از اصلی ترین محورها برای ارج نهادن به مقام شعر و قدردانی از شاعران است.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group