دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد برای کاهش آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد، تقویت شود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی چهارشنبه ۲۰ دیماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ساوه که در دفتر امام جمعه تشکیل شد، اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و نهی از منکر جنبه قانونی داشته و لازم الاجراست.

وی با تاکید بر اهمیت جلسات شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک مرجع عالی تصمیم گیر و تصمیم ساز در حوزه فرهنگ، به ویژگی های یک جامعه سالم اشاره کرد و افزود: جامعه آرمانی سالم باید ایمان محور، توکل محور، اخلاق محور و عاری از گناه و معصیت باشد و مهمترین دغدغه شورای فرهنگ عمومی نیز همین ویژگی هاست.

وی با اشاره به اینکه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی عامل مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: باید فعالیت های فرهنگی را تمرکز زدایی کرد حتی با تشکیل جلسات شورای فرهنگ در روستاها برای ارتقای شاخص های فرهنگی دورترین روستاها تلاش کرد.

امام جمعه ساوه در ادامه گفت: گوش به فرمان خدا بودن، خدامحور بودن به جای خودمحور بودن، مشورت کردن در امور مختلف، اهل انفاق بودن و زیر بار ظلم نرفتن از دیگر ویژگی‌های یک جامعه سالم و آرمانی است.

وی با تاکید بر الگوگیری از سیره انبیا و اولیای الهی در زندگی روزمره و بکارگیری سبک زندگی اسلامی ایرانی اظهار کرد: بررسی سبک زندگی انبیا و اولیای الهی موجب خواهد شد که یک جامعه آرمانی و سالم شکل بگیرد و خدامحور بودن به عنوان یک اصل نهادینه شود.

حجت‌الاسلام رحیمی از اعضای شورای فرهنگ عمومی خواست تا نسبت به ارائه راهکارهای لازم برای اجرای برنامه های فرهنگی در سال آینده اقدام کنند و گفت: تدوین و اجرای فعالیت‌های فرهنگی یکی از راهبردهای تحقق جامعه آرمانی و پیشرفته اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه سال‌جاری، با تاکید بر حضور حداکثری در پای صندوق های رای گفت: راه اعتراض، قهر مردم با صندوق انتخابات نیست

رییس شورای فرهنگ عمومی ساوه در ادامه به تنش آبی موجود در شهرستان و کاهش میزان نزولات آسمانی اشاره و بر لزوم صرفه‌جویی در منابع آبی تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و اعتیاد و نیز پیوند جامعه به ویژه نسل جوان با مساجد و مراکز دینی باید همت مضاعف کرد. البته با پیگیری های صورت گرفته با هدف تعریف و اجرای فعالیت های فرهنگی در مساجد، میزان حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و پایگاه های دینی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که در مقابل حرکت نظام اسلامی که خواهان تمدن سازی برای جهان اسلام است و اهتمام جدی دارد که ایدئولوژی خود را در جهان نمایان کند، با توطئه پراکنی مانع ایجاد کند بنابراین با توسل به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به دنبال فروپاشی بنیان خانواده هاست که تا حدودی در این خصوص به این نتیجه رسیده است.

ابوالحسن شریفی با اشاره به آمار آسیب های اجتماعی نظیر طلاق در جامعه، مسئولیت متولیان فرهنگی نظیر شورای فرهنگ عمومی برای پیشگیری از این آسیب را دوچندان دانست.

شریفی بر تلاش همگانی برای کاهش آمار طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی با فرهنگ سازی و اقدامات عملیاتی پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: تشکیل کارگروه عملیاتی با حضور مسئولان، کارشناسان و صاحبنظران برای انجام اقدامات کاربردی با اتخاذ تدابیر راهبردی یک ضرورت است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group