دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

تمامی اخبار

رئیس ثبت احوال شهرستان ساوه اسامی پرطرفدار ۹ ماهه سال جاری در این شهرستان را اعلام کرد و از کاهش آمار ولادت، وفات و ازدواج خبر داد.

اکبر حشمتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اسامی «ماهلین» برای دختران و «آیهان» برای پسران بیشترین فراوانی را تا امروز داشته است.

وی بیان کرد: اسامی انتخاب شده برای نوزادان پسر در ساوه با بیشترین فراوانی از ابتدای سال جاری به ترتیب شامل آیهان، امیرعلی، محمدحسین، امیرحسین، ماهان، مهراد، آریا، سامیار، شاهان و آراد بوده است.

وی در ادامه گفت: برای دختران نیز به ترتیب اسامی ماهلین، دلوین، رستا، نیلا، نفس، زهرا، سلین، پناه، فاطمه و آیلین، بیشترین فراوانی را در میان اسامی منتخب برای نوزادان متولد شده از آغاز سال ۱۴۰۲ تاکنون داراست.

رئیس اداره ثبت احوال ساوه به کاهش آمار ولادت نیز اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته هزار و ۹۸۳ مورد واقعه ولادت شامل ۱۰۲۱ پسر و ۹۶۲ دختر در این شهرستان ثبت شده است که این میزان در سال جاری به هزار و ۸۶۰ مورد شامل ۱۰۱۲ مورد پسر و ۸۴۸ دختر بوده که درصد تغییر آن در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی ۶.۲ درصد است.

وی در خصوص آمار وفات در ساوه نیز گفت: در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۰۰۷ مورد فوتی شامل ۵۹۷ مورد مرد و ۴۱۰ مورد زن به ثبت رسیده است در حالی که در همین مدت طی سال جاری این میزان ۹۵۱ مورد شامل ۵۵۳ مرد و ۳۹۸ زن بوده است.

وی همچنین از کاهش آمار ازدواج در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه نیز خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۱۴۴ واقعه ازدواج شامل ۱۱۰۲ مورد شهری و ۴۲ مورد روستایی در ساوه به ثبت رسیده در حالی که این رقم در سال جاری ۱۱۲۲ فقره شامل ۱۰۹۸ مورد شهری و ۲۴ مورد روستایی بوده که درصد تغییرات آن منفی ۱.۹ درصد است.

رئیس ثبت احوال ساوه افزود: آمار طلاق ثبت شده از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۵ فقره شامل ۵۴۵ مورد شهری و ۱۰ مورد روستایی بوده است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group