جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

تمامی اخبار

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان مرکزی گفت: بصیرت افزایی برای حضور حداکثری در انتخابات مهمترین رویکرد مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

رضا رحیمی در آئین معارفه دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی شهرستان ساوه با اشاره به راه اندازی مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی در راستای حرکت در مسیر آرمان‌های نظام و رهبری با هدف بصیرت افزایی در جامعه با حضور دانشگاهیان و حوزویان به عنوان اقشار نخبه جامعه اظهار کرد: تشویق مردم به حضور حداکثری، مهمترین رویکرد مجمع در راستای فعالیت‌های انتخاباتی و مطالبه‌گری به عنوان حلقه واسط بین مردم و حاکمیت، رویکرد فعالیت مجمع پس از انتخابات است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای کاهش اعتماد عمومی در جامعه و ایجاد شکاف بین بدنه مردم و حاکمیت اظهار کرد: بدخواهان نظام اسلامی با القای ذهنیت منفی به دنبال تلقین کردن "نه به جمهوری اسلامی ایران" با مهندسی افکار عمومی هستند، اما ملت ایران هوشیارانه و با بصیرت تمام این توطئه دشمن را خنثی می کند و با حضور حداکثری اجازه نخواهند داد این توطئه عملی شود.

رحیمی با اشاره به اهمیت انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: مردم به عنوان پشتوانه نظام اسلامی در طول بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که همواره در صحنه‌های گوناگون نظام اسلامی حضوری موثر داشته اند و یقینا در انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ نیز با حضوری باشکوه اقتدار نظام را به نمایش خواهند گذاشت.

وی در ادامه تصریح کرد: مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی قرار نیست جبهه جدیدی در کشور شکل دهد بلکه به دنبال حفظ آرمان‌های نظام اسلامی و صیانت از دستاوردهای انقلاب با شناسایی و جذب نخبگان دانشگاهی و حوزوی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنان در عرصه های گوناگون در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های انقلابی گری خود هستند.

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان مرکزی در ادامه گفت: مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی که اعضای آن از دلسوزان و نخبگان انقلابی و حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند بدنبال ایجاد حلقه ارتباطی بین مردم به ویژه نخبگان جوان و مسئولان کشور است.

وی با اشاره به رئوس اهداف کلی مجمع گفت: این اهداف شامل شناسایی و جذب نخبگان دانشگاهی و حوزوی و استعدادهای درخشان در سراسر کشور، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، ایجاد ارتباط با مسئولین کشوری و استانی و معرفی ظرفیت‌های نخبگانی به آنان، بکارگیری نخبگان در سطوح مختلف مدیریتی و کارشناسی کشور، اولویت اول قرار دادن رویکرد مجمع با جوانان نخبه انقلابی و جوانگرایی در کشور در کنار پیشکسوتان، حمایت از جوانان نخبه انقلابی در عرصه فرهنگی و سیاسی جهت ارتباط و بکارگیری آن در لایه های مختلف مدیریتی کشور، پایبندی به رویکرد فراجناحی و استقلال در فعالیت‌های فرهنگی سیاسی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری است.

رحیمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سیاسی مجمع در انتخابات‌های کشور با دو رویکرد انجام می‌شود، گفت:  جذب مشارکت حداکثری و تشویق اقشار مختلف جامعه به حضور در عرصه انتخابات و کمک به بالا رفتن شور انتخاباتی و همزمان شعور انتخاباتی با انتخاب افراد اصلح، متخصص و انقلابی و نیز شناسایی، جذب، حمایت متخصصان انقلابی و معرفی آنان به اقشار جامعه در قالب لیست های انتخاباتی در سراسر کشور (مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، شورای شهر و ریاست جمهوری) دو رویکرد در فعالیت سیاسی در انتخابات است.

وی به  فعالیت های فرهنگی مجمع نیز اشاره کرد و افزود: شناسایی استعدادهای درخشان از سنین کودکی و حمایت مادی و معنوی از افراد کم برخوردار و کم بضاعت مالی که این فعالیت‌ها در قالب گروه‌های جهادی وابسته به مجمع انجام می شود، در حال انجام است.

او بیان کرد: رویکرد کلی فعالیت های سیاسی فرهنگی مجمع مبتنی بر الگو قرار گرفتن بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری خواهد بود. ایده پردازی و حمایت از تولید محتوای علمی و تخصصی با حمایت از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و انتشارات مقالات تخصصی بخصوص در حوزه علوم انسانی و ارتباط با مراجع عالیقدر و ایجاد ساز و کار بکارگیری دیدگاه های ایشان در برنامه ها و خط مشی مجمع است.

در ادامه حجت الاسلام جعفری‌پور عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک و عضو شورای مرکزی مجمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی استان مرکزی نیز گفت: رویکرد این مجمع انقلابی با حضور اساتید دانشگاه و حوزویان به عنوان دو بال قوی، تبیین آرمان‌های انقلاب و صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه به دنبال توطئه افکنی است، اظهار کرد: همه با هم باید برای عقب زدن دشمنی که برای انزوای نظام اسلامی کمر بسته باید با روحیه جهادی و انقلابی در وسط میدان باشیم.

حجت‌الاسلام جعفری با تاکید بر اینکه تاثیر یک رای کمتر از پرتاب موشک به سمت اسراییل و آمریکا نیست، افزود: رویکرد این مجمع فعالیت سیاسی فرهنگی و اجتماعی در دوران انتخابات و از همه مهم‌تر پس از انتخابات است. باید بصیرت افزایی کنیم و دین خدا را یاری کنیم تا خدا هم نصرت الهی را به ما هدیه کند.

دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی شهرستان ساوه نیز با تاکید بر اینکه در عملی کردن واقعی وحدت بین حوزه و دانشگاه کوتاهی شده است، گفت: دشمن و بدخواهان به دنبال شکاف بین حوزه و دانشگاه هستند و برای نخبه پروری در کشور مانع تراشی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند تمدن اسلامی به جهان صادر شود. اگر وحدت واقعی بین حوزه و دانشگاه صورت گیرد توطئه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

خسرو آرام با تاکید بر اینکه مردم ما با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی پای انقلاب ایستاده اند، اظهار کرد: نخبگان باید شکاف بین مردم و حاکمیت را از بین برده و بستر برگزاری یک انتخابات پرشور و شعور را فراهم کنند تا با برپایی یک انتخابات با مشارکت حداکثری برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام افزوده شود.

وی به نقش رسانه‌ها در تقویت اعتماد عمومی و کاهش شکاف بین مردم  حاکمیت اشاره کرد و افزود: نامزدها باید عملگرا باشند و تعهداتی دهند که بتوانند عمل کنند تا فضای اعتماد عمومی در جامعه تقویت شود.

آرام با اشاره به اینکه فعالیت تشکل ها نباید مختص انتخابات باشد، گفت: احزاب و جریان‌های سیاسی باید در یک فرصت کوتاه نظیر انتخابات روشن و خاموش نشوند بلکه باید مطالبه‌گری آنها استمرار داشته باشد. همکاری بین حوزه و دانشگاه می‌تواند فرآیند مطالبه‌گری را در فضای جامعه جریان سازی کند.

وی خواستار بازسازی زیرساخت‌های فرهنگی اجتماعی، حرکت به سمت تغییر اجتماعی، حرکت به سمت بازسازی جامعه و وحدت در پیشرفت علمی و اجتماعی برای فعالیت یک تشکل هدفمند به منظور برآوردن مطالبات مردمی در جامعه شد. باید دست به دست هم دهیم تا خواسته‌های مردمی را با نظر کارشناسی و بررسی تمامی جوانب تامین کنیم.

در این آئین طی احکام جداگانه ای "خسرو آرام" به عنوان دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی شهرستان ساوه و "حسین سیف امیرحسینی" به سمت مشاور ویژه دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی و حوزوی استان مرکزی منصوب و معرفی شدند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group