جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

تمامی اخبار

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم رفع موانع ناشی از وجود قوانین مزاحم، گفت: گاهی یک بخشنامه ساده از انجام یک فعالیت بزرگ در حوزه تولیدی و صنعتی جلوگیری می‌کند.

محمد دامادی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه در جریان بازدید از شرکت داروسازی روناک دارو واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، وظیفه ذاتی وزارت صمت را حمایت از تولید و کارآفرینی دانست و افزود: بازدیدهای میدانی از تولید و آشنایی از نزدیک با موانع پیش روی صنعتگران، مسیر تولید را تسهیل کرده و با احصای دقیق مشکلات موجب تسریع در برطرف شدن مشکلات خواهد شد.

وی در خصوص نامگذاری سال جاری با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اظهار کرد: بعد از اعلام شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب از روز دوم فروردین ماه جلسات منظمی برای تبیین شعار سال تشکیل شد و زوایای مختلف تحقق این نامگذاری مورد بررسی قرار گرفت.

او بیان کرد: در جلسه روز گذشته نیز مقرر شد بسته ای در این حوزه مشخص شود و قواعد و بخشنامه‌هایی که از سوی وزارت صمت صادر شده و منجر به بروز موانعی پیش روی تولید شده است، حذف شود تا ریل گذاری در مسیر تولید به درستی صورت گیرد.

معاون وزیر صمت با تایکید بر اینکه صرفا وزارت صمت میدان دار حمایت و رفع موانع تولید نیست، اظهار کرد: تمامی دستگاههای اجرایی باید همکاری لازم را با وزارت صمت برای رونق تولید و حذف موانع بعمل آورند.

وی به شناسایی و بررسی بخشنامه و دستورالعمل‌هایی که از سوی هیات وزیران صادر شده است اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم دستورالعمل های دست و پاگیر تولید را با کمک هیات وزیران از پیش پای صنعتگران برداریم تا موانع تولید برطرف شود.

دامادی همچنین با اشاره به وجود برخی قوانین مزاحم و دست و پاگیر نیز گفت: برخی قوانین با وجود اینکه مصوبه مجلس هستند کارآیی لازم برای گره گشایی از تولید را در شرایط کنونی ندارند. چه بسا که این قوانین در گذشته و بسته به شرایط آن مقطع زمانی کارآمد و کارآیی لازم را داشته اما در شرایط فعلی از این مزیت برخوردار نیستند که در جلسات متعددی با نمایندگان مجلس و رئیس قوه مقننه این قوانین مطرح و برای اصلاح آن تصمیم گیری شده است.

وی از آمادگی مجلس برای همکاری در زمینه تنقیح قوانین متناسب با حمایت از تولید و به حداقل رسیدن موانع تولید خبر داد و افزود: گاهی یک بخشنامه ساده از انجام یک فعالیت بزرگ در حوزه تولیدی و صنعتی جلوگیری می‌کند.

معاون وزیر صمت به تهیه کتابی حاوی دستورالعمل، بخشنامه و قوانین مزاحم تولید در وزارت صمت اشاره کرد و افزود: یک نسخه از این کتاب در اختیار نمایندگان مجلس و هیات وزیران قرار گرفته است که امیدواریم با همراهی و نگاه کارشناسانه بتوانیم برخی موانع پیش رو را با اصلاح قانون برطرف کنیم.

وی با اشاره به بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی در ساوه نیز، گفت: استان مرکزی و شهرستان ساوه ظرفیت بالایی در حوزه تولید و صنعت دارند و شرکت روناک دارو دستاوردهای خوبی در حوزه داروسازی، حتی در شرایط کرونایی داشته است  و تولید داروی رمدسیویر یکی از دستاوردهای بزرگ این واحد تولیدی است.

او گفت: داروی رمدسیویر یک داروی وارداتی بود و باید ماهها و سالها در نوبت دریافت این دارو معطل می ماندیم اما با تولید این دارو با توان متخصصان داخلی نیاز کشور بویژه بیماران کرونایی به این دارو برطرف و از خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع و حذف قوانین دست و پاگیر و روان سازی قوانین، اصلاح دستورالعمل ها و بخشنامه های مزاحم و تسهیل در این مسیر می‌تواند از تولید مانع زدایی کند.

محمد دامادی پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه در جریان بازدید از شرکت محارسازان آریا، تولیدکننده انواع رنگ واقع در ساوه اظهار کرد: مدیریت ناصحیح، کشور را بیمار می‌کند، اما درایت و مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر لازم، نسخه شفابخش نجات کشور بویژه در حوزه اقتصاد است.

وی بیان کرد: تلاش مضاعف و هم افزایی می تواند تولید را رونق دهد و عشق و علاقه به تولید است که موجب شکوفایی اقتصادی می شود. دلالی و پیگیری منافع شخصی به کشور آسیب می زند، اما در سایه حمایت از تولید است که اشتغال شکل گرفته و کسب و کار رونق می گیرد.

دامادی به مانع زدایی در تولید اشاره کرد و افزود: رفع و حذف قوانین دست و پاگیر و روان سازی قوانین، اصلاح دستورالعمل ها و بخشنامه های مزاحم و تسهیل در این مسیر می‌تواند از تولید مانع زدایی کند.

وی تصریح کرد: بازاریابی و فروش تولیدات داخلی منجر به پویایی صنعت شده و با تعریف بازار مصرف می توان روند تولید را شتابان کرد. اعطای تسهیلات تولید نیز منجر به تقویت نقدینگی صاحبان صنایع شده و روند سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد.

فرماندار ساوه نیز اظهار کرد: تاکید رهبری در چند سال اخیر با نامگذاری مبتنی در حمایت تولید، اهمیت حمایت از صنعت و تولید را صدچندان کرده است.

علی میرزایی، صنعت را یک بال تولید و اقتصاد دانست و افزود: شرکتی که امروز مورد بازدید قرار گرفت تولید کننده یک محصول استراتژیک است و در رسیدن به خودکفایی و تامین نیاز کشور برای جلوگیری از واردات صنعت رنگ موثر است.

وی با اشاره به احداث خط جدید تولید رنگ آستر خودرو در این شرکت گفت: اعطای تسهیلات بانکی به میزان هزار میلیارد تومان می‌تواند روند افتتاح این خط تولید را تسریع کند، البته باید تسهیلات به موقع و سریع پرداخت شود.

نادر میلانی مدیر عامل شرکت محارسازان آریا نیز گفت: به دلیل مشکلاتی که در حوزه صادرات و واردات وجود دارد تصمیم گرفتیم تا در صنعت رنگ که وابسته به خارج از کشور بوده است قطع وابستگی کرده و به خودکفایی دست یابیم.

وی بیان کرد: حمایت واقعی از تولید می تواند موانع دست و پاگیر در این عرصه را برطرف کند

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group