پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

تمامی اخبار

امام جمعه ساوه گفت: مردم با حضوری آگاهانه در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح نااهلان را کنار بزنند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در نشستی با خبرنگاران، انتخابات را یک تکلیف دینی و ملی دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها در تبیین معیارهای انتخاب اصلح و تشویق مردم به مشارکت حداکثری نقش کلیدی و تاثیرگذاری دارند.

وی طرح موضوع تعویق انتخابات را مغایر با آزادی مردم و زمینه‌ساز استبداد دانست و افزود: باید ریشه‌های عواملی که موجب دلسردی فضای جامعه نسبت به انتخابات شده واکاوی و برای آن تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی کرد.

وی گفت: مردم بجای قهر با صندوق‌های رای باید اعتراض خود به مشکلات را با انتخاب اصلح، اعلام و نااهلان را کنار بزنند و رسانه ها در این میان نقش بسزایی دارند. این کشور متعلق به یک جناح یا جریان سیاسی نیست بلکه متعلق به کل ملت است.

امام جمعه ساوه در خصوص مذاکرات وین و تحریم‌ها نیز با تاکید بر اینکه ناکارآمدی مسئولان پشت تحریم‌ها مخفی نشود، گفت: تحریم‌ها مردم را آزار می‌دهد اما بی‌عرضگی‌ها مردم را بیشتر آزار می‌دهد و باید برای جلب رضایت مردم بی عرضه‌ها برداشته شوند. عملکرد ضعیف برخی از مسئولین موجب شده که رسانه‌های ضد انقلاب، سوءاستفاده کنند و از داخل هم زمزمه‌هایی از تعویق انتخابات شنیده شود که موجب نهادینه شدن استبداد خواهد شد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها نباید وسیله و ابزار دیگران برای عملی کردن منافع شخصی باشند. مردم ناکارآمدی‌های مسئولان را می بینند و این رسانه‌ها هستند که باید مطالبه گر باشند و در جهت برآوردن مطالبات مردم گام بردارند. برخی تصمیمات مسئولان فضای نارضایتی در سطح شهر ایجاد می‌کند.

وی خواستار تقویت اعتماد عمومی  بین مردم و حاکمیت در سایه شفافیت و عملکرد شیشه‌ای شد و افزود: دوگانه اصلاح طلب و اصولگرا بیهوده است و باید عدالت و فساد به عنوان یک دوگانه در کشور حاکم شود. برای اینکه مردم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای داشته باشند باید دست از چپ و راست بازی یا طرح اصولگرا و اصلاح طلب برداشته شده و آزادانه به حل مشکلات پرداخته شود.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه حذف افکار و صدای مخالف اشتباه است، اظهار کرد: مخالف و موافق جزو ملت هستند. همه جناح‌ها باید در انتخابات حضور موثر داشته باشند  ولی فردی که فتنه‌گری می‌کند، دزدی می‌کند و برای مردم مشکل‌سازی می‌کند قطعا در مقابل مردم و انقلاب است.

در این نشست تنی چند از خبرنگاران و مدیران رسانه شهرستان ساوه به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group