رئیس شعبه یک تامین اجتماعی ساوه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات ایجاد شده جهت پرداخت حق بیمه بیمهشدگان خاص، مهلت پرداخت حق بیمه این گروه تمدید شد.
علیرضا حسینی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: مهلت انجام فرآیندهای مربوط به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه متقاضیان و بیمه شدگان مشاغل آزاد اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد، زنبورداران، قالیبافان، شاغلان صنایع دستی شناسنامه دار که در اسفندماه سال گذشته و همچنین فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری خاتمه یافته است، تا پایان مردادماه ۹۹ تمدید شد.
وی افزود: به منظور تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی معتبر تست pcr آنان مثبت اعلام شده است، این افراد می توانند بدون مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی و با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانه eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کنند.
رئیس شعبه یک تامین اجتماعی ساوه همچنین از نامنویسی غیر حضوری بیمه شدگان برای اولین بار از طریق کارفرما خبر داد و گفت: با هدف کاهش مراجعات کارگران به شعب و کارگزاریهای سازمان در شرایط کرونایی و رضایتمندی مخاطبین سازمان از این پس کارفرمایان کارگاههای مشمول قانون تامین اجتماعی میتوانند بدون مراجعه به شعب و کارگزاریهای رسمی سازمان از طریق درگاه eservices.tamin.ir نسبت به نامنویسی نیروی کار جدید در کارگاههای تحت پوشش خود اقدام کنند.
وی افزود: با توجه به تطبیق اطلاعات هویتی ثبت شده توسط کارفرما با پایگاه ثبت احوال لازم است ثبت اطلاعات براساس شناسنامه و کارت ملی صورت پذیرد و از ثبت اطلاعات نامرتبط توسط بیمه شده و کارفرما اجتناب شود.
حسینی خاطرنشان کرد: کارفرما پس از ثبت اطلاعات میبایست فایل تصویرهای مربوط به اسناد زیر را شامل پرسشنامه نام نویسی تکمیل شده توسط بیمهشده با کارفرما، تصویر صفحه اول شناسنامه، تصویر کارت ملی، عکس، تصویر صفحه آخر شناسنامه در صورت داشتن توضیحات تکمیلی بارگذاری کند.
وی تصریح کرد: اصل فرم پرسشنامه باید ظرف مدت یکماه از طریق پست یا نماینده کارفرما به شعب مربوطه تحویل شود.