به همت جهاد دانشگاهی ساوه نشست علمی تخصصی شیوه های پایدارسازی کسب و کار کوچک با حضور مدیر و کارشناسان اداره، تعاون کار و رفاه اجتماعی و کمیته امداد و فعالان این حوزه برگزار شد.
به گزارش ایسنا، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در ساوه در این نشست علمی و تخصصی گفت: برخورداری از دانش فنی و مهارت حرفه ای اصلی ترین نیاز در تقویت کسب و کار و در حوزه اشتغالزایی است.
رضا معماریان با اشاره به رویکرد جهاددانشگاهی و فعالیت در حوزههای آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی اظهار کرد: توان علمی جهاددانشگاهی ظرفیت خوبی برای ارائه شیوه هایی به منظور پایدار سازی کسب و کارهای کوچک است و می توان از این ظرفیت برای تعریف مشاغل زودبازده به منظور برطرف کردن اصلی ترین مشکل جامعه که همانا اشتغال است بهره برداری کرد.
وی تصریح کرد: ارائه راهبردها و راهکارهای عملی پایدار سازی کسب و کارهای کوچک از ضروریات اصلی و زیرساختی در فعالیت های اقتصادی است و مجموعه جهاددانشگاهی آمادگی لازم را برای انتقال تجربیات و آخرین پژوهش های تحقیقاتی علمی در این زمینه دارد.
معماریان با اشاره به نبود متولی خاص در حوزه کسب و کارهای کوچک به لحاظ سیستم مدیریتی و سیاست گذاری های صورت گرفته بر مشارکت همگانی دستگاههای ذیربط با محوریت برگزاری نشست های علمی و اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه نیز با اشاره به آسیب پذیر بودن بخش قابل توجهی از جامعه هدف کمیته امداد که زنان سرپرست خانوار را تشکیل می دهند گفت: ایجاد کسب و کارهای کوچک و مشاغل خرد و خانگی برای این افراد از اولویت های کمیته امداد است.
حمزه زارعی افزود: براین اساس کمیته امداد با برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی و نیز اعطای تسهیلات و حمایتهای مالی مسیر ایجاد شغل را برای مددجویان همواره کرده است.
وی بهره مندی از نقطه نظرات متخصصان و مشاوران برای ارائه خدمات شغلی را مورد تاکید قرار داد و از جهاددانشگاهی به عنوان ظرفیت خوبی در راستای ایجاد فضای اشتغال با رویکرد مطالعات علمی یاد کرد.
در ادامه ابوالفضل مطهری از فعالان حوزه صنعت شهرستان و از اساتید دانشگاه به شیوه های پایدار سازی کسب و کارهای کوچک اشاره کرد و دو عامل مهم را در بخش چشمانداز مشاغل خانگی مورد تاکید قرار داد و گفت: عوامل درونی مانند توانمندسازی موارد داخلی مانند خرید مواد اولیه و قیمت تمام شده و عواملی بیرونی مانند بازار که بر توانا سازی مشاغل خانگی موثر است مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: باید رابطه منطقی بین بازار و مشاغل خانگی باشد تا یک محصول با قیمت و کیفیت مناسب در دست مشتری قرار گیرد.