مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: طرح "معلمپژوهنده" گامی موثر در مستندسازی تجربیات علمی و اجرایی معلمان است.
عبدالله سالمی در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش افزود: نوزدهمین برنامه معلمپژوهنده با شعار "هر معلم، یک اقدامپژوهی، حل یک مساله" آغاز شده است که نقش قابل توجهی در مستندسازی دستگاه تعلیم و تربیت دارد.
وی با بیان اینکه برنامه معلم پژوهنده با هدف توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیق میان فرهنگیان برگزار میشود، افزود: با اجرای طرحهای پژوهشی؛ مبنای تصمیمگیری، برنامهریزی، عمل، تفکر و مطالعه علمی خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: با عنایت به اهداف سند تحول بنیادین عناوین و موضوعات پیشنهادی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در اجرای این طرح مطرح شده است.
وی تقویت انگیزه درسی و تحصیلی دانشآموزان، استفاده صحیح از فناوریهای نوین در فرآیند تدریس، اجرای مطلوب ارزشیابی کیفی - توصیفی، تقویت اعتقادات دینی و مذهبی دانشآموزان و ارتقای سلامت روانی دانشآموزان از جمله اهداف این طرح است.
به گفته وی افزایش مشارکت دانشآموزان در نماز جماعت و فعالیتهای فرهنگی وهنری، با نشاطسازی مدارس و کلاسهای مهارتهای زندگی، اقناع فکری دانشآموزان نسبت به داشتن حیا و عفاف و حجاب، تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس، گسترش روشهای صحیح مطالعه، تقویت روحیه احترام به قانون، نظمپذیری، مشارکتپذیری، خودباوری و عزتنفس، مصرف بهینه و دوری از اسراف، بهبود فرآیندهای مدیریت، ارزشیابی عملکرد معلمان و سایر مسائل و مشکلات موجود در حوزه کارهای اداری، آموزشی و پرورشی از دیگر اهداف اجرای این طرح بیان شده است.
وی اظهار کرد: در نظام تعلیم و تربیت، تولید دانش و کاربردی کردن علم یکی از سیاستهای اجرایی برای توسعه و ارتقای جایگاه علمی کشور است که مطالعات پژوهشی لازمه تحقق این مهم است.
سالمی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش منجر به ژرفنگری و ژرفاندیشی در مسائل موجود پیرامون میشود بر لزوم ایجاد روحیه کشف علم به جای کسب علم در دانشآموزان تاکید کرد.