معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب ساوه از واگذاری و ارائه تعدادی از فعالیتهای مربوط به خدمات مشترکین این شرکت به 12 دفتر پیشخوان دولت در سطح شهر خبر داد.
سیدمحمد خادمی افزود: این طرح از سال 92 در دستور کار شرکت قرار گرفت و این شرکت با فراهم کردن بسترهای لازم از قبیل راهاندازی سیستمهای شبکهای، ATM، اینترنت و خرید نرمافزارهای لازم و نیز هماهنگی بعمل آمده با دفاتر پیشخوان دولت، تعدادی از خدمات خود را از تاریخ دهم خردادماه سال جاری به دفاتر پیشخوان دولت در شهر ساوه واگذار کرد.
وی اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح و در راستای روانسازی در امور و واگذاری تصدیگری به بخش خصوصی، از این پس شهروندان میتوانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریافت قسمتی از خدمات امور مشترکین نظیر صدور قبوض المثنی و تغییر نام، تسویه حساب مالک و مستاجر، اصلاح قبض، اطلاع از آخرین وضعیت بدهی آب بها و پرداخت آن اقدام کنند.
خادمی اظهار داشت: این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک نسبت به واگذاری تعداد بیشتری از خدمات از قبیل پذیرش متقاضی، تقاضای واحدشمار، تغییر کاربری و تغییر قطر را نیز به این دفاتر اقدام کند.
وی مهمترین مزایای اجرای طرح برونسپاری خدمات مشترکین آبفا را کاهش تردد درونشهری،صرفهجویی در وقت و هزینه مشترکین و همچنین سرعت در ارائه خدمات و در پی آن جلب رضایت مشترکین و نیز افزایش ساعات ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان عنوان کرد و افزود: تمامی خدمات ارائه شده در راستای تکریم ارباب رجوع و در جهت تحقق مشتریمداری و به منظور بهبود فرایند ارائه خدمات عمومی و تسهیل فرایند کاری سازمان است.
وی در خصوص هزینههای ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان دولت گفت: طی قراردادی که با دفاتر پیشخوان دولت انجام گرفته، دفاتر پیشخوان دولت موظف هستند در مقابل انجام خدمات برای مشترکین طبق تعرفهای که از طرف شرکت آب و فاضلاب ارائه شده است وجه آنرا از متقاضیان خدمات دریافت کنند.
وی با اشاره به اتمام مراحل آزمایشی این طرح و برطرف شدن تمامی نواقص و مشکلات آن اظهار داشت: با توجه به ضرورت آموزش کاربران و مسئولین دفاتر پیشخوان، این شرکت اقدام به برگزاری کلاسهای توجیهی و آموزشی در جهت آشنایی با تمامی مراحل واگذاری خدمات و کار با نرمافزارهای مورد استفاده و بخشنامهها و دستورالعملهای مرتبط با خدمات کرده است.
خادمی با تقاضا از مسئولین و کاربران دفاتر جهت رعایت اصل تکریم ارباب رجوع، از آنان خواست تا توجه کافی در اجرای فرایندهای لازم داشته باشند و افزود: انتظار ما از دفاتر پیشخوان، ارائه خدمات صحیح و مطلوب به همشهریان است.