دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024
محل موجود با توجه به داشتن شرايط لازم مورد تاييد قرار گرفت.

Image شهردار ساوه گفت: به منظور ساماندهي و انجام اقدامات مورد نياز بر روي پسماندهاي شهري، محل دفن زباله شهري در ساوه از 20 به 100 هكتار افزايش مي يابد.

داود فرداد در نخستين جلسه كميته خدمات شهري و مواد زائد در شهرداري ساوه افزود: با توجه به جانمايي متعدد و انجام كار كارشناسي براي تعيين مكان مناسبي براي دفن زباله هاي اين شهر، محل موجود با توجه به داشتن شرايط لازم مورد تاييد قرار گرفت.
وي، با بيان اينكه عواملي همچون جهت وزش باد، سطح آب هاي زير زميني و نوع بافت خاك در مكان يابي دفن زباله دخيل است، گفت: اين زمين پس از تصويب نهايي، محصور و اقدامات مورد نياز جهت ساماندهي هرچه مطلوب تر زباله در آن انجام خواهد شد.
وي اظهار داشت: طرح تفكيك زباله از مبدا از سال 88 با روند رضايت بخشي در حال اجرا مي باشد و تاكنون حدود سه هزار و 500 خانوار در اين شهر تحت پوشش آموزش اين طرح قرار گرفته اند.
فرداد ادامه داد: روزانه حدود 160 تن پسماند شهري در ساوه توليد و جمع آوري مي شود كه علاوه بر اين ميزان زباله، نخاله هاي ساختماني نيز باري مضاعف بر دوش شهرداري است.
وي بابيان اينكه تخليه نخاله هاي ساختماني، باعث ايجاد چهره ناخوشايندي در حاشيه شهر شده ، گفت: حدود 40 تا 50 درصد اين نخاله ها عمراني و ساختماني و مربوط به شركت هاي حفاري است.
وي بيان كرد: تمامي دستگاههاي دولتي و شهروندان موظفند كه نخاله هاي احتمالي خود را در محل تعيين شده شهرداري واقع در 11 كيلومتري شهر ساوه تخليه كنند وعلاوه بر حفظ چهره شهر و تامين سلامت شهروندان، شهرداري را در اين امر ياري كنند.
شهردار ساوه همچنين همكاري مراكز درماني و بيمارستانها با مديريت شهري را مهم دانست و افزود: يك دستگاه خودروي مخصوص براي جمع آوري و انتقال پسماندهاي خطرناك بيمارستاني و درماني پيش بيني شده كه اين زباله ها پس از انتقال در محل دفن سوزانده مي شوند.
وي اظهار داشت: گاه مشاهده مي شود كه برخي اتباع افغاني به صورت غيرمجاز اقدام به خريد و تفكيك پسماندها اين شهرمي كنند كه اين اقدام موجب تهديد سلامت شهروندان مي شود.
وي افزود: با توجه به روند مطلوب طرح تفكيك زباله از مبدا و تصميم كميته پسماند استان مركزي مقرر شده تا مسئولان سازمان پسماند شهرهاي اراك، خمين، محلات و دليجان از روند فعاليت سازمان پسماند شهرداري ساوه بازديد و از دستاوردهاي آن استفاده كنند

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group