دوشنبه 26 شهريور 1403 | Monday 16 September 2024

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: سهم ساوه از دریافت ارزش افزوده بر مبنای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 محاسبه می شود.


به گزارش نارستان، یدالله مظهر در یازدهمین چهارشنبه مسجدی مدیران شهری ساوه که در مسجد علی بن ابیطالب (ع) در جمع نمازگزاران محله کارگر، تعامل شورای اسلامی شهر با شهردار طی سه سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تاکید ما در شورای اسلامی شهر به شهردار، همواره توزیع عادلانه خدمات در تمامی مناطق شهر بوده است.
وی ادامه داد: شهر ساوه جزء شهرهای کم نظیر به لحاظ مهاجر پذیری درکشور است که با رشد شتابان جمعیت همراه است و این رشد جمعیت دغدغه‌هایی را برای دستگاههای خدمات رسان ایجاد کرده است.
مظهر اظهار داشت: از سال 96 با اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده، توزیع سهم ارزش افزوده صنایع از شهرستانی به استانی تبدیل شد و شهر ساوه از این بابت بسیار متضرر گردید.
وی تصریح کرد: بر این اساس با تجمیع ارزش افزوده در استان، سهم هر شهرستان بر اساس شاخص جمعیت تعیین گردید و این در حالی است که طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن هر 10 سال یک بار انجام می شود.
وی یادآور شد: شهر ساوه به دلیل شرایط ویژه بیشترین رشد جمعیت را طی این مدت زمان 10 ساله دارد بطوری که در سرشماری سال 95 تعداد جمعیت ساوه ۲۲۰ هزار نفر سرشماری شده این در حالیست که هم اینک جمعیت ساوه حدود ۲۸۰ هزار نفر است.
مظهر ابراز داشت: هم اینک شهر ساوه حدود ۶۰ هزار نفر بیش از آمار ثبت شده، جمعیت دارد و مجموعه شهرداری وظیفه دارد تا به تمامی جمعیت شهر خدمات ارائه کند و این عوامل موجب شده تا مدیریت شهری از برخی خدمات و توسعه ناهمگون شهر و افزایش جمعیت عقب بماند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی مشکلات در بحث نظافت شهر اشاره کرد و گفت: شهر ساوه با نیروی کم پاکبان مواجه است و نیروها تمایلی به اشتغال در این حرفه ندارند لذا ما آماده جذب پاکبان هستیم.
وی ابراز داشت: ما به لحاظ دریافت ارزش افزوده، سهم خود را با توجه به جمعیت شهر دریافت نمی کنیم لذا از شهروندان تقاضا داریم تا با پرداخت عوارض خود ، مدیریت شهری را در این زمینه یاری کنند چون هر چه شهرداری بودجه بیشتری در اختیار داشته باشد، می تواند خدمات بهتری به شهروندان ارائه کنیم.
وی در پایان از حضور شهردار در مساجد و برگزاری ملاقات‌های مردمی به صورت مداوم در جهت مردمداری قدردانی کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group