دوشنبه 26 شهريور 1403 | Monday 16 September 2024

یک فعال رسانه ای شهرستان ساوه گفت: با استناد به آمار رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان مرکزی دچار فقر رسانه ای است و باید وزارتخانه متبوع پاسخگو باشد.

به گزارش شبکه خبری ساوه وزرندیه، روح االه عالم زاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه گفت: استان مرکزی از استان های مهم کشور، زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، زادگاه امیرکبیر به عنوان بنیانگذار روزنامه وقایع اتفاقیه و مهد یک چهارم مفاخر کشور است، اما متاسفانه با فقر رسانه ای جدی مواجه است و در رتبه ۲۵ کشوری قرار دارد.

وی افزود: فقر رسانه ای در استان مرکزی در حالی است که استان های همجوار ما از قبیل قزوین و همدان در رتبه ۱۵ تا ۱۷ قرار دارند و استان قم حائز رتبه نخست کشوری است که باید متولیان امر به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسخگو باشد.

این فعال رسانه ای با ارائه آماری از وضعیت رسانه ها در شهرستان ساوه گفت : غالب خبرنگاران و فعالین رسانه ای شهرستان ساوه افرادی متبحر و متدین اند که نقد و قلم آنان در سطح استان مرکزی زبانزد است.

روح الله عالم زاده وضعیت رسانه های ایران در سطح جهان را نیز مطلوب ندانست و اظهار کرد: متاسفانه ما در میان حداقل یکصد روزنامه و نشریه معتبر دنیا صاحب رتبه نیستیم و این در حالی است که سه روزنامه اول جهان متعلق به کشور ژاپن است و اساسا ما باید بدانیم که برخورداری از رسانه های قوی، مولفه مهم توسعه یافتگی و یا قرار گرفتن در مسیر توسعه است.

وی در ادامه، گسترش نقد و نقادی در ساوه را موجب رشد و توسعه دانست و گفت: درخواست ما از مسئولین محترم این است که سعه صدر خود را در برابر نقد رسانه ها بالا ببرند و البته رسانه ها نیز باید منطبق بر قانون و شرع مقدس عمل کنند .

این فعال رسانه ای با اشاره به ضرورت اهتمام دستگاههای فرهنگی، آموزشی، دینی و مجموعه نهادهای انقلابی کشور به مقوله سواد رسانه ای گفت: وقتی از سواد رسانه ای بهره مند نباشیم یعنی قدرت تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعاتی که روزانه در معرض آن قرار می گیریم را نداریم و طبعا با بازنشر هر خبری که به ما می رسد مشکل آفرین می شویم، پس هر کس که می گوید من انقلابی ام باید به سواد رسانه ای توجه جدی داشته باشد.

روح الله عالم زاده همچنین با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای جبهه مقاومت، شهدای خدمت و شهدای رسانه و قلم گفت: کمک به ثبت لحظه های ایثار و شهادت، بزرگترین خدمت شهدای رسانه و قلم به نشر فرهنگ حماسه و شهادت بود که سیره این مردان خدا باید الگویی برای همه ما باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group