شنبه 3 آذر 1403 | Saturday 23 November 2024

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر به زرنديه از محور ساوه - بوئین‌زهرا بازدید كرد.

علی نور‌زاد در جريان اين بازديد گفت : اولویت توسعه راه‌های کشور، امنیت آنهاست و در این محور به دلیل حجم بالای ترافیک ماشین‌هاي سنگین و عدم امنیت کافی، بر این شدیم نسبت به چهار بانده کردن آن اقدام كنيم تا از ترافیک بالای آن کاسته شود.

 

نور‌زاد در ادامه افزود: استاندارد ترافیک وسایل نقلیه سنگین در محورهای کشور 15 درصد است اما، متأسفانه اين ميزان در محور مذکور بیش از 45 درصد برآورد شده و اين آمار بالا عامل مهمی در بروز حوادث ناگوار از قبیل تصادف‌های سنگین و انحرافات جاده‌ای است که از بین رفتن بسیاری از هموطنان‌مان را رقم زده است.

 

وی همچنین گفت: مهمترین دلیل تأکید بر راه‌اندازی این جاده مرگ هموطنان‌مان بوده است که براساس آمار در سال نود و یک 29 نفر از هموطنان، در سال نود و دو 30 نفر و در سال جاری طي 6 ماه گذشته 11 نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای دراين محور جان خود را از دست داده‌اند و براين اساس، تأکید داریم این مهم هرچه زودتر راه‌اندازی شود. حتی یک ساعت تسريع در انجام این پروژه ممکن است جان چند تن از هموطنان را حفظ كند.

 

به گزارش ایسنا در ادامه دکتر خیرالله خادمی معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور نيز گفت: محور حد فاصل قزوین تا بوئین‌زهرا که 65 کیلومتر است به بهره‌برداری رسیده و 90 کیلومتر تا ساوه نیز در جریان ساخت است. امید می‌رود نیمی از پروژه تا آبان سال جاری قابل بهره‌برداری شده و باقی آن در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

وی همچنین افزود: بودجه لازم براي چهاربانده كردن اين جاده 250 میلیارد ریال بوده است که در سال 91 دستور کار آن صادر شده و هدف اصلی تحویل محور است. پس از آن دوربرگردان‌ها و تقاطع‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

میرگلوبیات نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نيز ضمن تأکید بر تسریع ساخت این محور گفت : با همکاری دو پیمانکار سعی بر پایان نیمی از پروژه تا آبان سال جاری داریم و تأکید خاصی بر تأمين اعتبار ویژه در سال آتی خواهیم داشت.

 

 

 

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص آخرین وضعیت پروژه حرم تا حرم گفت: حداکثر تا سه ماه آینده حدفاصل قم تا گرمسار به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

علی نورزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی گفت: حجم ترافیک سنگین جاده‌های کشور می‌بایست 15 تا 18 درصد باشد و براين اساس، یکی از اولویت‌های ارتقاء و توسعه محورها بحث ترافیک سنگین وسایل نقلیه و ترانزیت است.

 

وي با بيان اينكه محورهایی با حجم بالای 45 درصد ترافیک سنگین در حال توسعه هستند گفت: سعی داریم که این محورها را نیز به سطح استاندارد برسانیم. امیدواریم روند ایمن‌سازی و ارتقای امنیت جاده‌ای با همکاری همه مسئولان با سرعت هرچه بیشتر پیش برود.

 

وی همچنین افزود: حضور ماشین‌های سنگین در محورهای مهم باعث شدت گرفتن حوادث می‌شود پس وظیفه داریم تا محورهایی که دارای این مشکل هستند را هرچه زودتر شناسایی کرده و طرح توسعه و تقویت امنیت آنها را اجرا كنيم.

 

نورزاد در خصوص اصلاحیه بودجه سال جاری و افزایش سقف اعتبار گفت: به دلیل حجم بالای پروژه‌ها که در سال جاری بالغ بر 600 پروژه در دست اقدام را شامل مي‌شود خواستار اصلاحیه بودجه و افزایش اعتبار هستيم تا با کمک نمایندگان مجلس و فرمانداران پروژه‌ها را به سرانجام خوبی برسانیم.

 

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در سال گذشته 68 درصد بودجه تخصیص داده شد که توانستیم به وسیله آن 980 کیلومتر راه و راه‌آهن احداث كنيم و در سال جاری نیز  احداث هزار کیلومتر راه و راه آهن در دست انجام است و با هماهنگی عوامل ذیربط در اين حوزه به سرعت در حال پیشرفت هستیم. همچنین قول‌هایی داده شده است که تا چند روز آینده بودجه دیگری هم تخصیص دهند.

 

 

 

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده مردم ساوه و زرندبه از روند احداث جاده بوئین‌زهرا به ساوه و کنارگذر ساوه بازدید کردند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، مسیر بوئین‌زهرا به ساوه به طول 43 کیلومتر در حوزه زرندیه با اعتبار 26 میلیارد تومان در حال اجراست که تا کنون 20 کیلومتر آن احداث شده است.

 

معاون وزیر راه و رئیس شرکت ساخت و توسعه زیرساخت راه های کشور در حاشیه این بازدید به ايسنا گفت: مسیر بوئین زهرا به ساوه پیشرفت خوبی داشته و کارگاه فعالیت خوبی دارد.

 

علی نورزاد با بیان اینکه کنارگذر ساوه با تکنولوژی بتن در حال اجراست، افزود: مهمترین مشکل این طرح‌ها تأمین منابع مالی است که با همکاری دولت و مجلس این مشکل نیز برطرف شده است.

 

وی اضافه کرد: 20 کیلومتر از کنارگذر ساوه تا آذرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و سال آینده نیز 11 کیلومتر مابقی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یک باند مسیر بوئین‌زهرا به ساوه نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نماینده مردم ساوه و زرنديه در مجلس نيز مسیر بوئین‌زهرا به ساوه و کنارگذر ساوه را از مهمترین طرح‌های حوزه ی انتخابیه خود عنوان کرد و گفت: مسیر بوئین زهرا به ساوه در حوزه زرندیه دو سوم، و از کنارگذر ساوه نیز بیست کیلومتر احداث شده است.

 

شهلا میرگلوبیات با اشاره به ترافیک، تصادفات و میزان مرگ و میر جاده‌ی بوئین‌زهرا به ساوه افزود: به ما قول دادند شهریور سال آینده محور ساوه به بوئین‌زهرا به بهره‌برداری کامل برسد.

 

وی با بیان اینکه اعتبارات این محور در لایحه بودجه 93 دیده شده است، افزود: با تو جه به اهمیت این جاده برای وزارت راه و کشور، قرار شد با کمک وزارت راه و شهرسازی اعتبارات هرچه زودتر تخصیص داده شود تا کار به سرعت انجام شود.

 

میرگلوبیات با بیان اینکه اعتبار کل کنارگذر ساوه 25 میلیارد تومان است، در خصوص تملک این کنارگذر گفت: 11 کیومتر این مسیر تملک نشده و تا سال آینده تا همین زمان مسیر باقی مانده تملک و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان نيز با بیان اینکه استفاده از بتن برای اولین بار در کنار گذر ساوه در حال انجام است، گفت: با توجه به گرانی قیر و فراوانی سیمان، ماسه و شن، احداث جاده به صورت بتن مقرون به صرفه‌تر است.

 

مجیدرضا نصرالله‌نژاد سرعت در اجرا، ارزان‌تر بودن و مقاومت بالای آن را از دیگر مزیت‌های این طرح عنوان کرد و افزود: در آسفالت سه لایه قیر ریخته می‌شود ولی در این طرح یک لایه بتن و یک لایه سه سانتی آسفالت ریخته می‌شود.

 

وی عدم لکه‌گیری و عدم تعمیرات مداوم این نوع جاده را از مزیت‌های درازمدت آن عنوان کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group