سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیر گمرک کاوه گفت: یک میلیون و ۷۷ هزار و ۶۲۵ یورو معادل ۴۳ درصد از کل اموال متروکه این گمرک در اواخر سال گذشته تعیین تکلیف شد.

قاسم مطلبی اظهار کرد: با پیگیری و سرکشی‌های مداوم و مستمر بازرسان، دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی، تعیین تکلیف کالاهای متروکه ۳۴ فقره اظهارنامه بلاتکلیف سال‌های ۹۹ تا پایان ۱۴۰۲به وزن ۱۸۸ هزار و ۱۰۶ تن و به ارزش ارزی ۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۲۰ یورو و ارزش ریالی ۱۵۹ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تاکنون۲۰ فقره پرونده شامل ۴۳ درصد از این میزان به وزن ۱۴۶ هزار و ۶۸۲ تُن و به ارزش ارزی یک میلیون و ۷۷ هزار و ۶۲۵ یورو و ۶۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال تعیین تکلیف شد.

مطلبی یادآور شد: از مجموع کل اظهارنامه‌های متروکه ۹ فقره پرونده به وزن۱۰۶ هزار ۹۴ کیلوگرم به ارزش ۷۲۶ هزار و ۱۰۴ یورو معادل ریالی ۳۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال پس از اعلام نظر دستگاه‌های مجوز دهنده قابلیت مصرف و استفاده نداشته و مشمول ردیف امحایی است که با تشکیل صورتجلسه و با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی تحویل نماینده سازمان اموال تملیکی و نهایتا امحا و معدوم شد.

به گفته وی، کالاهای ۱۱ فقره اظهارنامه متروکه به وزن ۴۰ هزار و ۵۸۸ کیلوگرم به ارزش۳۴۹ هزار و ۵۲۱ یورو معادل ۲۷ میلیارد ریال که قابلیت مصرف در بازار را داشته و به جهت حفظ سرمایه و ارزش، کالاها تحویل نماینده اعزامی سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و جهت سیر مراحل فروش تحویل شد.

مدیر گمرک کاوه یادآور شد: همچنین مکاتبات تغییر و تحول کالای ۱۴ فقره اظهارنامه به مقدار ۴۱۴ هزار و ۲۴ کیلوگرم و ارزش یک میلیون و ۶۶ هزار ۹۹۵ یورو و معادل ۹۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال با سازمان اموال تملیکی صورت گرفته که اقدامات و تشریفات اداری توسط سازمان اموال تملیکی در دست اجرا است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group